Magazine
Contact
Home
Firstlook BattleCon voor competatieve gamers
Firstlook BattleCon is een nieuw game-evenement, geheel gewijd aan de meest populaire vorm van gamen: tegen elkaar. Naast het bestaande Firstlook Festival in oktober in Utrecht haalt organisator Blammo Events het plezier van samen gamen terug in een apart event voor de competatieve gamers. In het weekend van 7 en 8 mei zijn in Rotterdam Ahoy tientallen 'Battlegrounds' en 'Challenge Zones' met 500 verschillende toernooien in meer dan 20 verschillende games te vinden.
 

Dagelijks nemen tienduizenden gamers het in Nederland tegen elkaar op, online of offline, 1-tegen-1 of in teamverband, voor de ranking of puur voor de lol. Firstlook BattleCon draait om deze 'onderlinge strijd' tussen gamers: Multiplayer Mayhem.

Jan-Johan Belderok van Blammo Events vertelt over het waarom van deze spin off van het Firstlook Festival in Jaarbeurs Utrecht, dat dit jaar al zijn negende editie beleeft: "Voor het internet goed en wel op gang kwam speelden gamers vaak in groepjes bij elkaar onder het genot van een biertje. Met het internet werd het gangbaar om in je eentje te spelen tegen een onbekende tegenstander. Nu neemt de vraag naar dat sociale element van het gamen weer toe en wij spelen in op deze behoefte met een apart event. Waar het bij het Firstlook Festival vooral gaat om de premières van de nieuwste games, gadgets en gear, gaat het bij Firstlook BattleCon om de competitie."

Firstlook BattleCon heeft honderden, voornamelijk laagdrempelige, competities waar iedereen aan mee kan doen en professionele wedstrijden om naar te kijken. Elke competitie is kort, wordt meerdere keren per dag gespeeld en er bestaat geen maximum aan het aantal keren dat je kunt meedoen; uitschakeling is daarom nooit definitief. Er is ook een groot podium met onder meer demo matches, workshops en seminars van pro-gamers. Hoewel er op dit event dus niet de nadruk op ligt, is er ook een Market Place met de nieuwste hardware, games en merchandise.

Firstlook BattleCon vindt plaats op 7 en 8 mei in Ahoy Rotterdam. Kaarten kosten 18 euro.

 

2016-02-10
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV