Magazine
Contact
Home
Firstlook BattleCon voor competatieve gamers
Firstlook BattleCon is een nieuw game-evenement, geheel gewijd aan de meest populaire vorm van gamen: tegen elkaar. Naast het bestaande Firstlook Festival in oktober in Utrecht haalt organisator Blammo Events het plezier van samen gamen terug in een apart event voor de competatieve gamers. In het weekend van 7 en 8 mei zijn in Rotterdam Ahoy tientallen 'Battlegrounds' en 'Challenge Zones' met 500 verschillende toernooien in meer dan 20 verschillende games te vinden.
 

Dagelijks nemen tienduizenden gamers het in Nederland tegen elkaar op, online of offline, 1-tegen-1 of in teamverband, voor de ranking of puur voor de lol. Firstlook BattleCon draait om deze 'onderlinge strijd' tussen gamers: Multiplayer Mayhem.

Jan-Johan Belderok van Blammo Events vertelt over het waarom van deze spin off van het Firstlook Festival in Jaarbeurs Utrecht, dat dit jaar al zijn negende editie beleeft: "Voor het internet goed en wel op gang kwam speelden gamers vaak in groepjes bij elkaar onder het genot van een biertje. Met het internet werd het gangbaar om in je eentje te spelen tegen een onbekende tegenstander. Nu neemt de vraag naar dat sociale element van het gamen weer toe en wij spelen in op deze behoefte met een apart event. Waar het bij het Firstlook Festival vooral gaat om de premières van de nieuwste games, gadgets en gear, gaat het bij Firstlook BattleCon om de competitie."

Firstlook BattleCon heeft honderden, voornamelijk laagdrempelige, competities waar iedereen aan mee kan doen en professionele wedstrijden om naar te kijken. Elke competitie is kort, wordt meerdere keren per dag gespeeld en er bestaat geen maximum aan het aantal keren dat je kunt meedoen; uitschakeling is daarom nooit definitief. Er is ook een groot podium met onder meer demo matches, workshops en seminars van pro-gamers. Hoewel er op dit event dus niet de nadruk op ligt, is er ook een Market Place met de nieuwste hardware, games en merchandise.

Firstlook BattleCon vindt plaats op 7 en 8 mei in Ahoy Rotterdam. Kaarten kosten 18 euro.

 

2016-02-10
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV