Magazine
Contact
Home
Slotbericht Salon International de la Lingerie 2016
Het bezoekersaantal van de Salon International de la Lingerie, die plaatsvond in Parijs van 23 tot en met 25 januari, is stabiel gebleven. Het percentage bezoekers afkomstig uit de lingerie- en ready-to-wear-retailsector is gestegen. 
 

Er was een lichte daling in bezoekers uit België, Japan, de USA en Canada, wat te wijten zou kunnen zijn aan de gebeurtenissen in Parijs in november 2015. Ook waren er minder bezoekers uit Rusland. Het aantal bezoekers uit Frankrijk is gestegen, en ook Noorwegen, Zweden, Zuid-Korea en Oekraïne waren goed vertegenwoordigd.

Oostenrijk heeft dit jaar de bezoekerslanden top-10 bereikt: veel Oostenrijkse inkopers bezochten de vakbeurs dankzij Hanro, designer van het jaar en Willy Hermann, designer van het jaar in de categorie lingerie van de Interfilière Paris. Andere landen in de top-10 zijn onder andere Frankrijk, Italië, Duitsland, Verenigd Koninkrijk en Spanje. Nederland staat in deze lijst op nummer 9, net voor Oostenrijk.

De ruimte Super Heroes, gewijd aan herenondermode, trok opnieuw vele bezoekers. Met 32 exposanten (tegen 22 in 2015 en 12 in 2014) wint deze sector steeds meer terrein. Beautiful Legs bracht dit jaar 22 exposanten bijeen, een kleine stijging vergeleken bij de voorgaande beurseditie. Ook de modeshows trokken de aandacht: het thema Vintage Circus, geïnspireerd door de trend ‘Distraction’,  werd vormgegeven als daadwerkelijke theatershow vol magie en acrobatiek. En geïnspireerd door de trend ‘Sincerity’ werd het publiek getrakteerd op de modeshow Garden of Dreams met 10 ex-borstkanker patiënten op de catwalk.

In de Trends Market werden de 100 meest toonaangevende producten van het seizoen gepresenteerd en bezoekers konden ook gebruik maken van diensten zoals de ‘Retail Academy’ en de ‘Personal Shopper’. 

De volgende beurseditie Mode City zal plaatsvinden op 9 tot en met 11 juli in Lyon.


 

2016-01-31
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV