Magazine
Contact
Home
Ahoy Rotterdam wordt Rotterdam Ahoy
Ahoy Rotterdam heeft haar naam gewijzigd naar Rotterdam Ahoy. De verandering werd op 27 januari officieel gepresenteerd, samen met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze maand bestaat de Rotterdamse evenementenaccommodatie, die in januari 1971 door Prins Claus werd geopend, exact 45 jaar. 
 

Ahoy zal in 2019 uitbreiden met een groot internationaal congrescentrum, inclusief muziekzaal. De internationale zakelijke markt die hiermee in grotere mate wordt benaderd, is allereerst op zoek naar een aantrekkelijke stad met allure. Voldoende reden om de voormalige naam aan te passen naar Rotterdam Ahoy, waarmee tevens wordt teruggegaan naar de roots van Ahoy in 1951, toen de havententoonstelling Rotterdam Ahoy! plaatsvond.

Na ruim negen jaar heeft Rotterdam Ahoy een nieuw logo dat beter past bij de tijdgeest. Directeuren Jolanda Jansen en Peter van der Veer: ”Niet langer prijkt er een rood logo op onze gevel, maar vanaf heden zijn geel en antraciet onze kleuren. Strakker, rauwer, een waar onze energie van afstraalt! Vol trots presenteren wij onze nieuwe naam, ons nieuwe logo, de daarbij behorende nieuwe huisstijl en een compleet nieuwe website.”

Niet alleen wordt er de komende jaren uitgebreid met een internationaal congrescentrum en een muziekzaal, ook spreidt Ahoy haar vleugels binnen Rotterdam. Sinds 1 januari 2016 is zij verantwoordelijk voor de exploitatie van de evenementenlocaties op RDM Rotterdam, te weten de RDM Onderzeebootloods en het RDM Congrescentrum, beide authentieke locaties in de Rotterdamse haven. Ahoy zal nauw samenwerken met het Havenbedrijf Rotterdam en overige partners in het gebied. 

2016-01-28
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV