Magazine
Contact
Home
Ahoy Rotterdam wordt Rotterdam Ahoy
Ahoy Rotterdam heeft haar naam gewijzigd naar Rotterdam Ahoy. De verandering werd op 27 januari officieel gepresenteerd, samen met een nieuw logo en een nieuwe huisstijl. Deze maand bestaat de Rotterdamse evenementenaccommodatie, die in januari 1971 door Prins Claus werd geopend, exact 45 jaar. 
 

Ahoy zal in 2019 uitbreiden met een groot internationaal congrescentrum, inclusief muziekzaal. De internationale zakelijke markt die hiermee in grotere mate wordt benaderd, is allereerst op zoek naar een aantrekkelijke stad met allure. Voldoende reden om de voormalige naam aan te passen naar Rotterdam Ahoy, waarmee tevens wordt teruggegaan naar de roots van Ahoy in 1951, toen de havententoonstelling Rotterdam Ahoy! plaatsvond.

Na ruim negen jaar heeft Rotterdam Ahoy een nieuw logo dat beter past bij de tijdgeest. Directeuren Jolanda Jansen en Peter van der Veer: ”Niet langer prijkt er een rood logo op onze gevel, maar vanaf heden zijn geel en antraciet onze kleuren. Strakker, rauwer, een waar onze energie van afstraalt! Vol trots presenteren wij onze nieuwe naam, ons nieuwe logo, de daarbij behorende nieuwe huisstijl en een compleet nieuwe website.”

Niet alleen wordt er de komende jaren uitgebreid met een internationaal congrescentrum en een muziekzaal, ook spreidt Ahoy haar vleugels binnen Rotterdam. Sinds 1 januari 2016 is zij verantwoordelijk voor de exploitatie van de evenementenlocaties op RDM Rotterdam, te weten de RDM Onderzeebootloods en het RDM Congrescentrum, beide authentieke locaties in de Rotterdamse haven. Ahoy zal nauw samenwerken met het Havenbedrijf Rotterdam en overige partners in het gebied. 

2016-01-28
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV