Magazine
Contact
Home
Imm cologne trekt 80.000 vakbezoekers
De Duitse beurs imm cologne, met daarnaast special interest beurs LivingInteriors, trok zo'n 80.000 vakbezoekers naar Keulen. Van 18 tot 24 januari waren 1.185 exposanten uit 50 landen te vinden op de inrichtings- en decoratievakbeurs en kwamen zo'n 80.000 vakbezoekers uit 128 landen er hun licht opdoen. In vergelijking met 2014 steeg het aantal vakbezoekers met 4,8 procent. In totaal, met een schatting van de laatste beursdag, lieten zo'n 120.000 bezoekers zich inspireren.
 

Het aantal buitenlandse bezoekers lag op 46 procent, waarbij een stijging was te zien in het aantal Europese bezoekers. Veel van hen kwamen uit Nederland, Groot Brittannië, Spanje en Oostenrijk. De beurs was ook populair onder inwoners van de Verenigde Staten, China en India. 

Hoogtepunten op de beurs waren onder andere 'Das Haus', het betreedbare woonhuis dat dit jaar door Sebastian Herkner geplaatst werd, en de speciale tentoonstelling 'Smart Home' in LivingInteriors. Trends die opvielen waren onder andere lichte, kleinere meubels geinspireerd door de jaren veertig en vijftig die makkelijk passen in een kleine stadswoning en tegelijkertijd tegemoed komen aan een zeker nostalgisch verlangen. Ook natuurlijke materialen zoals hout, steen, glas en metaal zijn zeer geliefd.

De volgende imm cologne vindt plaats van 16 tot en met 22 januari 2017 in KoelnMesse. Dan zal de keuken in al haar facetten centraal staan.
 

2016-01-25
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV