Magazine
Contact
Home
Imm cologne trekt 80.000 vakbezoekers
De Duitse beurs imm cologne, met daarnaast special interest beurs LivingInteriors, trok zo'n 80.000 vakbezoekers naar Keulen. Van 18 tot 24 januari waren 1.185 exposanten uit 50 landen te vinden op de inrichtings- en decoratievakbeurs en kwamen zo'n 80.000 vakbezoekers uit 128 landen er hun licht opdoen. In vergelijking met 2014 steeg het aantal vakbezoekers met 4,8 procent. In totaal, met een schatting van de laatste beursdag, lieten zo'n 120.000 bezoekers zich inspireren.
 

Het aantal buitenlandse bezoekers lag op 46 procent, waarbij een stijging was te zien in het aantal Europese bezoekers. Veel van hen kwamen uit Nederland, Groot Brittannië, Spanje en Oostenrijk. De beurs was ook populair onder inwoners van de Verenigde Staten, China en India. 

Hoogtepunten op de beurs waren onder andere 'Das Haus', het betreedbare woonhuis dat dit jaar door Sebastian Herkner geplaatst werd, en de speciale tentoonstelling 'Smart Home' in LivingInteriors. Trends die opvielen waren onder andere lichte, kleinere meubels geinspireerd door de jaren veertig en vijftig die makkelijk passen in een kleine stadswoning en tegelijkertijd tegemoed komen aan een zeker nostalgisch verlangen. Ook natuurlijke materialen zoals hout, steen, glas en metaal zijn zeer geliefd.

De volgende imm cologne vindt plaats van 16 tot en met 22 januari 2017 in KoelnMesse. Dan zal de keuken in al haar facetten centraal staan.
 

2016-01-25
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV