Magazine
Contact
Home
Vakantiebeurs trekt ruim 121.000 bezoekers
121.593 bezoekers hebben de Vakantiebeurs 2016 in de Jaarbeurs in Utrecht bezocht. Het event vond plaats van dinsdag 12 (vakdag) tot en met zondag 17 januari. Noord-Engeland was dit jaar gastland.
 

Bezoekers waren met name geïnteresseerd in informatie over Europa (68 procent), Nederland (24 procent) en een bestemming buiten Europa (61 procent). De top-5 populairste bestemmingen binnen Europa zijn Spanje (36 procent), Italië (35 procent), Frankrijk (30 procent), Duitsland en Portugal (25 procent) en Oostenrijk en Zwitserland (21 procent). Als het gaat om de meest populaire werelddelen buiten Europa dan kiest men voor Azië (39 procent), Noord-Amerika (28 procent), Midden- en Zuid-Amerika (26 procent) en Australië en Nieuw Zeeland (24 procent). Gemiddeld verwacht de bezoeker van de Vakantiebeurs in 2016, 3.376 euro per persoon per jaar uit te geven aan de vakanties.

Verder werd onder andere het gebruik van internet en wifi tijdens de vakantiereis onderzocht. Zo appt 55 procent van de bezoekers dat ze veilig zijn aangekomen in plaats van te bellen en skyped of facetimed 1 op de 5 regelmatig. Meer dan de helft van de bezoekers is wel eens alleen op reis geweest en een kwart gaat sowieso eigenlijk liever alleen. Noorwegen en IJsland staan met stip bovenaan de bucketlist met Europese landen die nog eens bezocht dienen te worden.

Ook zijn de Vakantiebeurs Awards winnaars bekend gemaakt. De zes winnaars zijn: Matoke Tours met de virtuele gorilla; de Barrio life en de nomadenreis door de Sahara; de fotoreis naar het Noorderlicht van Norge Reiser; een luxe fietsreis met Bike Tours; kennismaken met het kloosterleven in Parque dos Monges en de sfeervolle waterlodges in Brabant van Recreatiepark TerSpegelt. De Nederlandse consument kon online stemmen op hun favoriete nominatie.

De volgende editie van de Vakantiebeurs vindt plaats van dinsdag 10 tot en met zondag 15 januari 2017.
 

2016-01-18
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV