Magazine
Contact
Home
Vernieuwde People’s Business trekt 4.356 ondernemers
De vernieuwde People’s Business 2.0, bracht  4.356 ondernemers uit Rijnmond naar het Postillion Convention Centre WTC Rotterdam. Het regionale netwerkevent bood  een nieuwe aankleding, een aansprekend programma en 98 exposanten.
 

Bezoekers van het netwerkevent werden verwelkomd door Jessica Steur, General Manager van het Postillion Convention Centre WTC Rotterdam. Zij vertelde over Postillion Hotels als nieuwe exploitant van het congres- en evenementencentrum van het WTC Rotterdam, de toekomstvisie en de nieuwe ideeën met People’s Business. Vervolgens was het woord aan Roland Wondolleck, directeur Rotterdam The Hague Airport. Na zijn eervolle woorden, werd de beurs geopend met een ferme gongslag.
 

Nieuwe programmaonderdelen

People’s Academy, People’s Network en People’s Pitch waren de nieuwe onderdelen van het evenement. People’s Academy werd op de eerste dag gehouden met presentaties van Harald Swinkels (NLE), Nalden (WeTransfer) en Fountainheads. In het kader van netwerken werden onder de koepel van People’s Network speeddate-sessies georganiseerd. De deelnemers spraken enthousiast over de nieuwe contacten die gelegd werden tijdens deze korte netwerkgesprekken. People’s Pitch werd samen met het Erasmus Centre for Entrepreneurship georganiseerd. Op het hoofdpodium presenteerden twee start-ups hun ideeën om uiteindelijk de jury te overtuigen. De start-up Declaree werd als winnaar uitgeroepen.

De Rijnmond BUSINESS Influential Award 2015, een verkiezing door lezers van het magazine, werd op de tweede avond uitgereikt aan André Kramer. Hij ontving de award uit handen van de winnaar van vorig jaar, Jan Peter Balkenende. De prijs wordt jaarlijks overhandigd aan de meest invloedrijke ondernemer uit regio Rijnmond van het afgelopen jaar. 

Het goede doel dat dit jaar tijdens People’s Business werd gesteund was, net als vorig jaar, Stichting Ambulance Wens Nederland. De stichting vervult een laatste wens van niet mobiele terminale patiënten. Door middel van diverse acties op de beursvloer werd het mooie bedrag van €7.500,- binnengehaald. Met dit bedrag kunnen er 20 laatste wensen worden vervuld.
 

2016-01-15
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV