Magazine
Contact
Home
Horecava presenteert segment Dranken in festivalsetting
Op de aanstaande Horecava zal met name het segment Dranken vernieuwend voor de dag komen, inhakend op de trend van de populaire foodfestivals. De 60e editie van deze ontmoetingsplaats voor professionals uit de foodservice industrie vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 14 januari in RAI Amsterdam.
 

De jaren waarop de afdeling Dranken in een wat donkere hal van de RAI weggestopt was, zijn voorbij. Wijn- en cocktailbars, bierbarretjes en foodtrucks, geplaatst in een lichte en frisse hal, moeten de bezoeker de ervaring van een festival geven.
 
Ook is het aanbod divers dan voorgaande jaren. Zo zijn er op het Horecava Festival initiatieven op het gebied van menu-engineering, drankencombinaties en eventorganisatie en kun je bijvoorbeeld terecht bij een dagelijks spreekuur ‘Tips & Trucks’ voor advies over een rollende keuken. Ook het gebruik maken van artiesten en muziek voor de beleving van de consument komt aan bod.
 
Sweet Emotions is er voor de bijzondere dessertbeleving met een stand die opgebouwd is rond de vier jaargetijden. Professionals in het biersegment kunnen tijdens de Horecava inspiratie opdoen in het pop-up restaurant De Bierfabriek en het NK Biertappen.
 

Horecava

Data: 11 - 14 januari 2016
Locatie: RAI Amsterdam
 

2016-01-04
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV