Magazine
Contact
Home
AutoRAI wint goud bij European Best Event Awards
Het gallery-concept van AutoRAI 2015 heeft de eerste prijs gewonnen in de categorie Tradeshows bij de European Best Event Awards (EuBea) in Sevilla. De EuBea-jury was onder de indruk van de out-of-the-box oplossing voor een autobeurs. ‘Kostenefficiëntie is gecombineerd met consistente merkbeleving, wat heeft geleid tot een innovatieve en inspirerende setting met duidelijke resultaten’, aldus het juryrapport.
 

Elke autofabrikant kreeg door 3D-communicatiespecialist Kubik een ontwerp op maat aangeboden gebaseerd op hun bedrijfsidentiteit en huisstijl. Zo werd op een uniforme, (kosten)efficiënte manier maximale exposure gecreëerd. Bijzonder was daarnaast dat de traditioneel ‘saaie’ achterwanden van beursstands juist een prominente rol kregen. Door de wanden te verplaatsen naar de gangpaden werd een moderne ‘galerij’ gecreëerd, die tegelijkertijd als rode loper-route fungeerde door de elf beurshallen van het RAI complex.
 

Geslaagde AutoRAI

Op AutoRAI 2015 werden meer dan 500 auto’s getoond. Het evenement telde meer dan 100 exposanten en tien aparte side events, binnen en buiten. AutoRAI 2015 trok meer dan 290.000 bezoekers, wat 8 procent meer is dan de vorige editie. De beurs werd door bezoekers met een 7.5 beoordeeld, een half punt hoger dan het gemiddelde voor consumentenbeurzen. De automerken gaven de beurs een 8, een verbetering op de 7.1 van de vorige editie. Onderzoek naar de effectiviteit van de beurs voor de exposanten toonde aan dat voor 95 procent de exposanten haar doelstellingen hebben bereikt.
 

EuBea

EuBea erkent en inspireert uitmuntendheid in evenementen en live communicatie in Europa. EuBea heeft sinds de oprichting in 2006 aangesloten bureaus geholpen de integratie van evenementen in marketingplannen in bedrijven te bevorderen. EuBea heeft bureaus in 29 verschillende Europese landen geholpen nieuwe inspiratie en ideeën te vinden voor beurzen en evenementen. De dertig EuBea juryleden worden gekozen uit de top corporate klanten met internationale verantwoordelijkheid en wordt aangevuld met acht leden uit Europese event associaties.
 

 
Foto: presentatrice, Manuel Álvarez Ossorio (General Manager Pinapark Events), Annet van Hemmen (Business Development Manager RAI Amsterdam Convention Centre) en Hajo Reinders (Managing Director Kubik)


 

2015-11-27
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV