Magazine
Contact
Home
Pop-up restaurant De Bierfabriek tijdens Horecava
Tijdens Horecava 2016 realiseert De Bierfabriek een tijdelijke dependance met bijna 200 zitplaatsen. In dit pop-up restaurant kan de bezoeker genieten van het bekende Franse boerderijkippetje, maar ook een bierbrouwerij in actie zien.
 

Het pop-up restaurant Roast Room waar de beursbezoeker tijdens de afgelopen editie van de Horecava kon lunchen en netwerken, werd goed ontvangen. In januari 2016 biedt De Bierfabriek met zijn pop-up deze rol op zich.

De Bierfabriek is een horeca-concept waarin brouwerij, restaurant en café samenkomen. Oprichter Andrea Possa: “Het pop-up restaurant tijdens de beurs is een ambitieus project waar we trots op zijn. De bezoeker krijgt hier de volledige Bierfabriek-beleving; met de brouwerij van Flecks Brauhaus Technik wordt het brouwproces getoond, de koks grillen de boerderijkippetjes boven de houtskool-barbecue en met de taptafels kunnen gasten ook hier hun eigen bier tappen.”
 

Brouwerij

Met een gevel van zo’n 80 m² wordt De Bierfabriek pop-up een opvallende verschijning met een industrieel design. Centraal opgesteld in het restaurant staat een volledige brouwerij die uit drie onderdelen bestaat. In de brouwketels (300 liter) wordt mout opgelost in water, in de fermentatietank (500 liter) vindt de eerste vergisting plaatst door toevoeging van hop en gist aan de vloeistof, en in de lagertanks kan de vloeistof, dan bier geheten, nagisten. Daarna is het klaar voor consumptie en wordt de tank aangesloten op de tap. Omdat het gehele brouwproces 4 weken kost, wordt tijdens de Horecava een aantal stappen van het proces getoond.

Horecava, de nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie, beleeft in 2016 haar 60e editie, en vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 14 januari in RAI Amsterdam.

 

2015-12-02
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV