Magazine
Contact
Home
Nieuw nationaal informatief evenement voor chronisch patiënten en mantelzorgers
Jaarbeurs in Utrecht opent in 2016 van 7 – 10 april de deuren voor Onze Zorg 2016, een nationaal informatief evenement voor chronisch patiënten en mantelzorgers. Er zal veel gelegenheid geboden worden voor gesprekken en de beantwoording van praktische vragen. Er komt voorts een politiek & mediacafé waar bezoekers in gesprek kunnen met beleidsmakers en bestuurders. In inlooptheaters worden publiekscolleges verzorgd over nieuwe inzichten in en behandelingen van diverse aandoeningen.
 

"We kunnen er niet omheen dat de zorg voor grote groepen mensen ingewikkelder is geworden", aldus Ton Winkelman, initiatiefnemer en directeur van Winkelman Van Hessen. "Zo'n 70 procent van de chronisch patiënten en mantelzorgers onderschrijft die complexiteit, en bijna 50 procent geeft aan regelmatig vragen te hebben waarvan zij niet weten waar zij ermee terecht kunnen. Niet iedereen kan nu eenmaal in hetzelfde tempo de veranderingen in de zorg bijbenen. Eén week per jaar zouden we er daarom met alle partijen in de zorg moeten zijn voor elkaar. Om elkaar op weg te helpen waar nodig, echt antwoord te geven, ervaringen uit te wisselen, en inspiratie te bieden. We beogen samen met de Jaarbeurs een jaarlijkse verademing te zijn voor mantelzorgers en chronisch patiënten, én voor zorgaanbieders, verzekeraars en vele andere betrokkenen. De zorg is tenslotte van ons allemaal. Vanuit dit ideaal wordt Onze Zorg 2016 opgezet en ondersteund door nationale media-aandacht om ook een miljoenenpubliek te bereiken."

Desirée Verdijk - Pet, bij Jaarbeurs verantwoordelijk voor de activiteiten in de gezondheidszorg: "Wij brengen veel in stelling om chronisch patiënten en mantelzorgers informatieve en plezierige dagen te bieden. Voor de deelnemende organisaties uit de zorg en de bezoekers geven we verschillende hallen een complete make-over, met veel gelegenheid voor gesprekken en de beantwoording van praktische vragen. Er komt voorts een politiek & mediacafé waar bezoekers in gesprek kunnen met beleidsmakers en bestuurders. In inlooptheaters worden publiekscolleges verzorgd over nieuwe inzichten in en behandelingen van diverse aandoeningen. Entertainment is er natuurlijk ook, maar dat blijft nog even een verrassing. In samenspraak met onze adviesraad breiden we het concept in de komende maanden uit."

 

2015-11-11
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV