Magazine
Contact
Home
Slotbericht BedrijfsautoRAI 2015
55.268 professionals brachten een bezoek aan de beurs aan de 31e editie van de BedrijfsautoRAI. Dat is een stijging van ruim 18 procent ten opzichte van de vorige editie, die in 2012 plaatsvond. Naast heel veel nieuwe producten was er voor bezoekers ook veel praktische kennis te halen in het InnovationLAB, het EVO Theater en het TLN Theater.
 

Zaken doen

De BedrijfsautoRAI, die plaatsvond van dinsdag 20 tot en met zaterdag 24 oktober in RAI Amsterdam, kwam volgens velen op een prima tijdstip. Het consumentenvertrouwen in de economie stijgt en ondernemers in de transportsector willen weer investeren. Niet alleen wordt bestaand materieel nu vervangen, maar ondernemers plaatsen ook bestellingen voor extra materiaal. Deelnemers aan de beurs merkten dit duidelijk. Ludo de Mots van Ford bedrijfswagens: “Wij hebben vele goede gesprekken gevoerd met geïnteresseerde ondernemers die weer willen investeren.”

Scania verkoopdirecteur Jan de Vries was meer dan tevreden: “Wij kijken terug op een uitstekende beurs met een hoge kwaliteit van de bezoekers”. Wim Meerens van Iveco: “Het is weer ouderwets druk, chapeau voor de organisatie.”

Ook de trailerbouwers en aanbieders van onderdelen & accessoires toonden zich zeer tevreden. Met name de nieuwe indeling van de beurs, waarbij de truckmerken verspreid over de hallen stonden, heeft voor veel goede zaken gezorgd. Edward Verhoeve van Carrosseriefabriek HEIWO, aanwezig met een aantal innovaties, heeft er weinig woorden voor nodig: “Absoluut voor herhaling vatbaar”, Tcom Telematics directeur Michael Verweij sprak over een “goede RAI met hoge kwaliteit bezoek” en Olaf Griffioen van nieuwkomer Dynnox zag de BedrijfsautoRAI als de “perfecte plek om in korte tijd ons product bij de doelgroepen bekend te maken.” Griffioen was met name positief verrast door de vele buitenlandse geïnteresseerden die hij sprak.
 

Geslaagde samenwerking TLN en EVO

Ook EVO en TLN zijn enthousiast over de samenwerking met BedrijfsautoRAI 2015. Peter Muller van Transport & Logisitiek Nederland spreekt van een zeer geslaagde beurs: “Veel van onze leden hebben de beurs en kennissessies bezocht. Dit smaakt naar meer. Nu al ontstaan er bij ons ideeën om de volgende BedrijfsautoRAI nog aantrekkelijker en completer te maken”.  Ook Sander Nieuwenhuizen van EVO is positief richting de toekomst: “De samenwerking met de RAI smaakt absoluut naar meer. EVO heeft de bestelauto en het magazijn een centrale plek kunnen geven op de BedrijfsautoRAI, en vele vragen van ondernemers kunnen beantwoorden. We zitten alweer vol ideeën”.
 

Editie 2017

Ook de algemeen voorzitter van RAI Vereniging Steven van Eijck is enthousiast: "Ik ben uiterst tevreden over de bezoekersaantallen en de reacties van zowel het publiek als exposanten over deze editie van BedrijfsautoRAI. We hebben met alle betrokkenen van RAI Vereniging, Amsterdam RAI en het Tentoonstellingscomité de afgelopen periode keihard aan deze editie gewerkt. Met deze waardering en bezoekcijfers blijkt dat één en ander zijn vruchten heeft afgeworpen. Een goed signaal voor de bedrijfswagensector in zijn breedste vorm. Hieruit blijkt dat BedrijfsautoRAI springlevend is. Op naar editie 2017!"

BedrijfsautoRAI 2017 vindt plaats van 17 tot en met 21 oktober 2017.

 

2015-10-26
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV