Magazine
Contact
Home
Slotbericht Kampeer & Caravan Jaarbeurs 2015
Op zondagmiddag begroette de Kampeer & Caravan Jaarbeurs de 41.594e bezoeker. Hiermee realiseerde Jaarbeurs een groei van maar liefst 18 procent ten opzichte van editie 2014. "Kamperen staat weer helemaal op de kaart", aldus een glunderende Carinha Uytterhoeven, Brand Manager van het grootste kampeer-event van Nederland.
 

'La vie est formidable!' Frankrijk was het thema van het event, die van 7 tot en met 11 oktober plaatsvond in de Jaarbeurs in Utrecht. Het landenthema is sinds vorig jaar de rode draad tijdens de Kampeer & Caravan Jaarbeurs, met als doel om behalve nieuwe kampeermiddelen ook volop sfeer en beleving te bieden aan kamperend Nederland. “De beurs moet echt een dagje uit zijn voor het hele gezin, en onze aanpak blijkt te werken”, stelt Carinha Uytterhoeven van Jaarbeurs. “Met het thema 'La Douce France' waan je je al vanaf de entree in een van de populairste kampeerlanden van Europa. Een kopje koffie met tarte tatin, lekkere Franse hapjes, een wijnproeverij: dat soort dingen blijkt aan te slaan bij het publiek. Met het team van Jaarbeurs willen we echt een event maken in plaats van een beurs met alleen maar productnieuws. Het publiek blijkt die aanpak zeer te waarderen”, aldus Uytterhoeven.
 

Eerste kennismaking

Uit het onderzoek van de organisatie van de Kampeer en Caravan Jaarbeurs onder bezoekers blijkt dat 42 procent van de bezoekers voor het eerst het event bezocht. 18 procent is nog niet in het bezit van een kampeermiddel en overweegt te gaan kamperen. Het merendeel van het bezoek is in bezit van caravan (47 procent), gevolgd door de camper (24 procent). Vier van de tien bezoekers zeggen binnen nu en twee jaar van plan te zijn een nieuw kampeermiddel te kopen. Overigens valt de aankoopintentie voor het eerst in het voordeel van de camper uit (46 procent), gevolgd door de aankoopintentie van een caravan (40 procent).
 

Vertrouwen in toekomst

Ook de deelnemers zijn tevreden met het aantal bezoekers. Natasja Borghuis, namens Adria: “Ik zie alleen maar tevreden gezichten op onze stand. Zowel van bezoekers als van onze dealers”. Ook Ron Vermeule (Hymer/Eriba) en Patrick van der Burgh (Knaus/Tabbert) ondersteunen de visie van Jaarbeurs, om mensen een dagje-uit te bieden: “Een bezoek aan de Jaarbeurs voelt echt als een verlenging van je vakantie. Wij kunnen onze caravans en kampeerauto's laten zien in een sfeer die bezoekers herkennen van de camping”, aldus Ron Vermeule. Patrick van der Burgh: “Als branche zijn we intensief betrokken bij het concept van de beurs. Deze aanpak voegt iets extra's toe en daar zijn we blij mee. Op onze stands merken we dat mensen weer vertrouwen hebben in de toekomst en dat zij die vakantiesfeer erg waarderen. Dat zien we ook terug in onze verkoopcijfers”. Exposanten gaven de beurs het rapportcijfer 8.
 

Over de Kampeer & Caravan Jaarbeurs

De Kampeer & Caravan Jaarbeurs werd gehouden van 7 tot en met 11 oktober 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht. De nieuwste caravans, vouwwagens, campers, (voor)tenten en accessoires waren er te vinden. Met het thema 'La Douce France' waanden de bezoekers zich al bij binnenkomst in Frankrijk.

2015-10-16
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV