Magazine
Contact
Home
Slotbericht AGF Detail 2015
De 12e editie van AGF  Detail, de nationale vakbeurs voor de versbranche, gaat als zeer geslaagd de boeken in. De beurs trok, samen met de gelijktijdig georganiseerde Vakbeurs Foodspecialiteiten, 5.530 bezoekers naar Expo Houten. Het productaanbod  was diverser dan ooit. Naast de traditionele aardappelen, groenten en fruit ook een grote diversiteit aan  exotisch fruit, nieuwe biologische producten en basisingrediënten voor soepen.
 

Patrick Hagoort, Field Force manager Degens: “Voor ons was deelname aan AGF Detail een pijler of we van toegevoegde waarde konden zijn voor de AGF branche. Na één beursdag waren we daar al van overtuigd! Speciaal voor de groentespecialisten hebben wij onze basis voor soepen geïntroduceerd die heel enthousiast ontvangen is. De groentedetaillisten kunnen hier hun eigen handtekening onder zetten.”
 

Vakwedstrijden in de VerleidingsArena

Nieuw was dit jaar de VerleidingsArena, een initiatief van ADN en SVO. Naast vele proeverijen, demonstraties en workshops vonden hier ook de vakwedstrijden voor groentespecialisten en hun medewerkers plaats. De winnaars zijn geworden: Daniël Pijnenburg van De Blauwe Bes (Het Lekkerste Sapje), Tim Niekus van Groente- en Fruitspecialist Gijs van de Hoef (Het Lekkerste Piepergerecht), Daniël Pijnenburg van De Blauwe Bes (Het Lekkerste Kindermenu) en Gijs van de Hoef van Groente- en Fruitspecialist Gijs van de Hoef (De Lekkerste Maaltijdsalade). Tijdens de beurs werden ook tv-opnames gemaakt voor het programma “Alles over Wonen” van SBS6, waarvan de uitzending op 18 en 25 oktober. is.
 

Bio- & Streekplein

Het Bio- & Streekplein dat voor de 2e keer werd georganiseerd, was wederom een succes. Opvallend was het assortiment aan nieuwe producten. Zo werden er deze maal diverse soorten biologisch brood gepresenteerd, maar ook biologisch ijs met exlusieve smaken als 'mango rode peper' en 'gember basilicum’. Flor y Sabor gaf acte de présence met ecologische olijfolie op basis van Manzanilla.
 

Veel belangstelling voor betaalsystemen

Voor de ambulante handel worden automatische betaalsystemen steeds belangrijker. Jeska Riphagen, marketing & sales manager Sepay: “Wij hebben een hele goede beurs gehad, op de eerste dag alleen al hadden wij ruim 100 nieuwe leads. Ik kom graag volgend jaar terug met een leuke beursaanbieding voor de bezoekers.” Ook nieuwkomer Kassacentrum blikt tevreden terug op de beurs. Martijn Schreuder: “Wij hebben een groot aantal leads mogen noteren die met name geïnteresseerd bleken in onze POS-systemen.
 

Altijd blije klanten

AGF Detail mocht een groot aantal nieuwe exposanten verwelkomen waaronder The Expert of Taste. Leo van den Heuvel, directeur: “We hebben heel veel detaillisten gesproken en ons concept van “Altijd blije klanten” kunnen uitleggen. Dat was precies ons doel. Bezoekers zijn erg geïnteresseerd en dat geeft voor ons aan dat we hier op de juiste plek zijn.”
 
De volgende editie van AGF Detail vindt plaats op 27 en 28 september 2016 in Expo Houten.
 

2015-10-01
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV