Magazine
Contact
Home
Artexis Easyfairs versterkt Adviesraad
Eén jaar na de samensmelting van Artexis en Easyfairs tot één onderneming heeft de Groep vier nieuwe leden in de Adviesraad benoemd. Artexis Easyfairs maakte ook verschillende strategische overnames en recordresultaten voor het boekjaar 2014-2015 bekend.
 

De Adviesraad identificeert nieuwe kansen en bepaalt mee welke koers Artexis Easyfairs zal varen, terwijl hij ook toezicht houdt op het dagelijkse bestuur van de onderneming. De vier nieuwe leden zijn:

Sophie Dutordoir,  jarenlang Managing Director bij Electrabel en CEO van GDF SUEZ Energy Benelux. Met haar ervaring zal zij waardevolle inzichten bieden in de Belgische en internationale zakenwereld.
Nick Forster, adviseur binnen de tentoonstellingsindustrie en voormalig Group Commercial Director bij Reed Exhibitions.
Thierry Geerts, Managing Director bij Google Belgium, zal de Groep helpen om zijn blik op de nieuwe economie te verruimen.
Denzil Rankine, stichter en bestuursvoorzitter van AMR International, het wereldwijd toonaangevende strategisch adviesbureau voor de eventindustrie.

Håkan Gershagen, die onlangs werd benoemd tot Voorzitter van de Artexis SMG joint venture, blijft eveneens lid van de Raad. De overige leden van de Adviesraad zijn Voorzitter en CEO Eric Everard, COO Anne Lafère, CFO Marc Hellemans en Secretaris-Generaal van de Raad Benoît David.
 

Nieuw directielid

Artexis Easyfairs versterkt zijn directieteam met de aanstelling van Anne Lafère als COO. Anne Lafère kwam in 1998 in dienst bij Artexis. Zij zal de ontwikkeling van de onderneming aansturen volgens de bedrijfsmissie ‘Visit the future’, in samenwerking met CEO en oprichter Eric Everard en CFO Marc Hellemans, die een jaar geleden de Groep vervoegde.
 
Van 2010 tot 2014 was Lafѐre General Manager bij Artexis Exhibitions, dat ongeveer 20 events in België beheert. “Anne combineert een grondige kennis van de event- en locatie-industrie met de visie die nodig is om de volgende fase van onze ontwikkeling aan te sturen”, aldus CEO Eric Everard.

 

Recordresultaten

Tijdens het boekjaar 2014-15 doorbrak de omzet van Artexis Easyfairs de symbolische grens van € 100 miljoen met een resultaat van € 107 miljoen, wat bijna 15 procent hoger is. De EBITDA steeg 20 procent naar een recordresultaat van € 16 miljoen. “We verwezenlijkten dit extreem positieve resultaat dankzij een combinatie van sterke organische groei en strategische overnames, terwijl we tegelijk een sterke balansstructuur behielden. Daardoor hebben we ook een significant potentieel voor onze toekomstige ontwikkelingen”, stelt CFO Marc Hellemans.
 

Overnames en nieuwe activiteiten

Belangrijke overnames, nieuwe activiteiten en strategische samenwerkingen tijdens het afgelopen boekjaar omvatten:

Locaties: Artexis-SMG strategische joint venture; strategisch partnerschap met Libramont; twee nieuwe locaties in het aanbod: Nekkerhal–Brussels North & MICX Bergen
Evenementen B2B industrie: Pack&Move Bazel, Macropak Utrecht, Dry Cargo Europe Conference & Exhibition Rotterdam, Advanced Engineering VK, Tank World Expo Dubai.
Evenementen B2B farma & gezondheidszorg: Autonomies België, Maghreb Pharma Expo Algerije
Evenementen B2C: deze overnames zijn gericht op de bloeiende markt van de comics, games en sci-fi: FACTS België, Antwerp Convention, Dutch Comic Con. Artexis Easyfairs organiseerde ook haar eerste Comic Con-evenement in Stockholm en herhaalt dit in Malmö.
Publicatie: Tank Storage magazine

 

2015-09-29
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV