Magazine
Contact
Home
Artexis Easyfairs versterkt Adviesraad
Eén jaar na de samensmelting van Artexis en Easyfairs tot één onderneming heeft de Groep vier nieuwe leden in de Adviesraad benoemd. Artexis Easyfairs maakte ook verschillende strategische overnames en recordresultaten voor het boekjaar 2014-2015 bekend.
 

De Adviesraad identificeert nieuwe kansen en bepaalt mee welke koers Artexis Easyfairs zal varen, terwijl hij ook toezicht houdt op het dagelijkse bestuur van de onderneming. De vier nieuwe leden zijn:

Sophie Dutordoir,  jarenlang Managing Director bij Electrabel en CEO van GDF SUEZ Energy Benelux. Met haar ervaring zal zij waardevolle inzichten bieden in de Belgische en internationale zakenwereld.
Nick Forster, adviseur binnen de tentoonstellingsindustrie en voormalig Group Commercial Director bij Reed Exhibitions.
Thierry Geerts, Managing Director bij Google Belgium, zal de Groep helpen om zijn blik op de nieuwe economie te verruimen.
Denzil Rankine, stichter en bestuursvoorzitter van AMR International, het wereldwijd toonaangevende strategisch adviesbureau voor de eventindustrie.

Håkan Gershagen, die onlangs werd benoemd tot Voorzitter van de Artexis SMG joint venture, blijft eveneens lid van de Raad. De overige leden van de Adviesraad zijn Voorzitter en CEO Eric Everard, COO Anne Lafère, CFO Marc Hellemans en Secretaris-Generaal van de Raad Benoît David.
 

Nieuw directielid

Artexis Easyfairs versterkt zijn directieteam met de aanstelling van Anne Lafère als COO. Anne Lafère kwam in 1998 in dienst bij Artexis. Zij zal de ontwikkeling van de onderneming aansturen volgens de bedrijfsmissie ‘Visit the future’, in samenwerking met CEO en oprichter Eric Everard en CFO Marc Hellemans, die een jaar geleden de Groep vervoegde.
 
Van 2010 tot 2014 was Lafѐre General Manager bij Artexis Exhibitions, dat ongeveer 20 events in België beheert. “Anne combineert een grondige kennis van de event- en locatie-industrie met de visie die nodig is om de volgende fase van onze ontwikkeling aan te sturen”, aldus CEO Eric Everard.

 

Recordresultaten

Tijdens het boekjaar 2014-15 doorbrak de omzet van Artexis Easyfairs de symbolische grens van € 100 miljoen met een resultaat van € 107 miljoen, wat bijna 15 procent hoger is. De EBITDA steeg 20 procent naar een recordresultaat van € 16 miljoen. “We verwezenlijkten dit extreem positieve resultaat dankzij een combinatie van sterke organische groei en strategische overnames, terwijl we tegelijk een sterke balansstructuur behielden. Daardoor hebben we ook een significant potentieel voor onze toekomstige ontwikkelingen”, stelt CFO Marc Hellemans.
 

Overnames en nieuwe activiteiten

Belangrijke overnames, nieuwe activiteiten en strategische samenwerkingen tijdens het afgelopen boekjaar omvatten:

Locaties: Artexis-SMG strategische joint venture; strategisch partnerschap met Libramont; twee nieuwe locaties in het aanbod: Nekkerhal–Brussels North & MICX Bergen
Evenementen B2B industrie: Pack&Move Bazel, Macropak Utrecht, Dry Cargo Europe Conference & Exhibition Rotterdam, Advanced Engineering VK, Tank World Expo Dubai.
Evenementen B2B farma & gezondheidszorg: Autonomies België, Maghreb Pharma Expo Algerije
Evenementen B2C: deze overnames zijn gericht op de bloeiende markt van de comics, games en sci-fi: FACTS België, Antwerp Convention, Dutch Comic Con. Artexis Easyfairs organiseerde ook haar eerste Comic Con-evenement in Stockholm en herhaalt dit in Malmö.
Publicatie: Tank Storage magazine

 

2015-09-29
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV