Magazine
Contact
Home
Slotbericht Beautyspot.nl live edition 2015
Zowel de frisse uitstraling als de inhoudelijke workshops krijgen van de bezoekers van Beautyspot.nl live edition een hoge waardering. Dit blijkt uit onderzoek van de organisatie. Het event voor de beautyprofessional vond voor de eerste keer plaats op zaterdag 12 en zondag 13 september in de Jaarbeurs in Utrecht.
 

Het merendeel (86 procent) van de bijna 6.000 bezoekers van het event bracht een bezoek aan zowel Beauty2Inspire als Beauty2Shop. Bij een bezoek aan Beauty2Shop heeft 90 procent ook daadwerkelijk één of meerdere producten gekocht. Kijkend naar beide onderdelen van het event heeft 90 procent  van de bezoekers bij meerdere leveranciers ook bestellingen geplaatst.
 

Chique en fris

De frisse uitstraling, chique aankleding en overzichtelijke indeling van het event werden door bezoekers veel genoemd als pluspunten van het event. De top-3 meest bezochte inhoudelijke sessies zijn: ‘Acne… the never ending story?’ door acnetherapeut Marianne van den Broek; ‘Actuele ontwikkelingen op het gebied van cosmetica-ingrediënten’ gegeven door Ronald van Welie, Directeur Nederlandse Cosmetica Vereniging en ‘Zo maak je de make-up looks van 2016’ door beauty expert Tom Sebastiaan. Veel bezoekers vonden de scooterservice een ludieke en handige manier om naar het event vervoerd te worden. Het ritje werd dan ook erg gewaardeerd. Ook de VR-bril, waarbij bezoekers zich even waanden op een zonnig, tropisch eiland, is veel gebruikt.

Redenen voor de beautyprofessional om een bezoek te brengen aan het event is in eerste instantie op de hoogte blijven van brancheontwikkelingen (63%). Orders plaatsen staat op de tweede plaats (60 procent) en inspiratie opdoen staat op nummer drie (52 procent). De interesse gaat met name uit naar huidverzorging, ontharen en salonbenodigdheden. Handverzorging en nagelstyling staat op de tweede plaats.
 

Uitreiking Beautysalon Top 100

Voor de eerste keer is tijdens Beautyspot.nl live edition de Beautysalon Top 100 bekend gemaakt. Dit is de landelijke populariteitsprijs voor schoonheidssalons. In totaal hebben 350 beautysalons zich opgegeven. Het gaat om schoonheidssalons met verschillende vakspecialismen als schoonheidsverzorging, huidverbetering, nagelstyling, ontharen en wellness. De winnaar van de Beautysalon Top 100 zonder personeel is Elysah Schrader van Praktijk voor huidverbetering Beautely in Zwolle. De nummer 1 op de lijst van de Beautysalon met personeel is salon Esthétique Passie voor Beauty in Bergeijk.
 

Belangrijk platform

En, beurzen zijn nog steeds een belangrijk oriëntatie- en inkoopplatform voor de professionele beautybranche; 70 procent van de bezoeker zegt nu al van plan te zijn om de volgende editie te bezoeken. Op 9, 10 en 11 april 2016 vindt de Beautyspot.nl trade edition plaats in de Jaarbeurs in Utrecht.
 

2015-09-18
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV