Magazine
Contact
Home
Slotbericht Gastvrij Rotterdam 2015
De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam heeft tijdens haar 3e editie 9.489 horecaondernemers naar Ahoy Rotterdam getrokken. Met ruim 270 exposanten, 125 programmaonderdelen en diverse themapaviljoens was Ahoy Rotterdam van 21 tot en met 23 september dé ontmoetingsplaats voor de gehele horecabranche.

 

Gastvrij Rotterdam kon dit jaar rekenen op een groeiende belangstelling: voor het tweede jaar op rij bestond de beursvloer uit meer vierkante meters en trok de beurs meer bezoekers. Daarnaast waren er ook veel nieuwe initiatieven, zoals de Nederlandse finale Bocuse d’Or, het House of Spirits, de ‘Mooiste (Klassieke) Bar van Nederland’-verkiezing en de finale van de Young Chef Award van Euro-Toques Nederland.

Op Gastvrij Rotterdam 2015 stonden ruim 270 leveranciers van food en non-food, waarvan vele met primeurs en noviteiten. Eén van de exposanten met een nieuw product was Coravin die deelnamen in het WijnPaviljoen. Maarten Dekker, Vice President & General Manager van Coravin: “Gastvrij Rotterdam is voor Coravin een zeer mooi platform geweest om deze innovatie onder de topgastronomie van Nederland te mogen presenteren.”
 
Een nieuwe deelnemer aan de beurs, Koninklijke ERU, is ook erg tevreden over de deelname aan de beurs. Marc van Noort, Sales Manager Foodservice: “De eerste deelname van Koninklijke ERU aan Gastvrij Rotterdam is zeer geslaagd: Culinaire professionals uit alle windstreken zijn verrast over de mogelijkheden met ERU kazen en de toegevoegde waarde voor hun keuken; Flexibiliteit, creativiteit, gastvrijheid!” Brenda Bijkerk, directeur van Horecaleaseline.nl: “Wij zijn dik tevreden, de beurs ziet er prachtig uit. Het niveau van de bezoekers is heel goed.”
 
Koninklijke Horeca Nederland was ook aanwezig om (startende) horecaondernemers te voorzien van advies. Daarnaast organiseerden zij diverse kennissessies en workshops. Maartje Roodsant, regiomanager Rotterdam, is enthousiast over hun deelname: “Gastvrij Rotterdam is een beurs met veel warmte en sfeer. De bezoekers zijn bereid om in gesprek te gaan en dat is voor standhouders enorm waardevol.”
 
Arnout Verbeek, General Manager Benelux bij Catunambú: "Als Spaans premium koffiemerk is het altijd weer een genoegen om op Gastvrij Rotterdam te staan. Leuke sfeer, interessante ontmoetingen... De perfecte manier om potentiële klanten van dichtbij kennis te laten maken en te laten proeven van onze onderscheidende hoogkwalitatieve koffie."
 
Het Kenniscentrum voor Bier, één van de themapaviljoens, presenteerde dit jaar maar liefst 50 biersoorten en 15 keynote sprekers die zorgden voor een hoogwaardige kennisoverdracht. Organisator Tom de Lepper: “Van gieten naar genieten was dit jaar het thema, we hebben bier als gastronomisch product gepresenteerd aan de bezoekers, die ook dit jaar weer geïnteresseerd waren en bovendien van hoog niveau.”
 
Dat de derde editie een geslaagde editie is, blijkt uit het feit dat diverse exposanten zich reeds hebben ingeschreven voor 2016. Eén van deze deelnemers is Kraan Vlees-service. Verkoopadviseur Ron van Brandwijk: “Kort maar krachtig: in één woord top! Maandag en dinsdag was het ontzettend druk, op woensdag iets minder, maar ook toen hebben we zeer goede contacten gelegd. Voor ons staat Gastvrij Rotterdam gelijk aan 100% scoren.”
 

Kwaliteit bezoekers bijzonder hoog

De hoge kwaliteit van de bezoekers wordt onderschreven door de profielen van de bezoekers: 94% van de bezoekers is als eind- of medebeslisser of als adviseur betrokken bij investeringsbeslissingen. Ruim 32% van de bezoekers is (mede)eigenaar van een horecazaak en 14% van de bezoekers is chef-kok, souschef, kok of zelfstandig werkend kok. Bijna 48% van de bezoekers is gerelateerd aan een horecazaak (restaurant, hotellerie of café- en barbedrijven) en 17% bezocht de beurs als toeleverancier.  

 

Randprogramma in het teken van inspiratie en beleving

Met ruim 125 programmaonderdelen was er voor ieder wat wils. Een aantal highlights uit het programma:
  • Op maandag werd Jan Smink (De Librije***) gekozen als winnaar van de Nederlandse finale van de Bocuse d’Or. Hij gaat Nederland vertegenwoordigen bij de Europese finale in Boedapest;
  • Er zijn drie prijzen uitgereikt bij de verkiezing ‘Mooiste (Klassieke) Bar van Nederland’, die werd georganiseerd door Entree Magazine. Hertog Jan Proeverij (klassiek), Werelds aan het Strand (publieksprijs mooiste bar) en Blue Collar (juryprijs mooiste bar) waren de winnaars;
  • Marco Wijngaard is verkozen tot ‘Young Chef 2015’ door Euro-Toques Nederland;
  • De Oranjerie uit Barneveld is de winnaar van de Keltum restaurantprijs;
  • Diverse netwerkborrels en bestuursvergaderingen van o.a. Foodservice Homies, HSMAI en Rotterdamse Hoteliers;
  • Blindtastings met Lucas Payà (ex-sommelier elBulli) in samenwerking met Coravin;
  • Ondertekening van het contract met WCCC2016. Het World Championship of Chinese Cuisine vindt volgend jaar gelijktijdig met Gastvrij Rotterdam plaats in Ahoy Rotterdam;
  • Lancering van de ketchupmacaron van Diego Buik (HUGH Rotterdam);
  • Demonstratie met Justin Koopman, het Rotterdams Kooktalent 2015;
  • Uitreiking van de Falco Eleanorae Award aan het meest duurzame horecabedrijf (Paisan uit Hilversum) door de Griekse ambassadeur Teresa Angelatou;
  • De ‘puur koken met wild’-wedstrijd, een samenwerking met de Cas Spijkers Academie, Euro-Toques Nederland en de Koninklijke Nederlandse Jagersvereniging.Gastvrij Rotterdam 2016

De volgende editie van Gastvrij Rotterdam vindt plaats van maandag 19 tot en met woensdag 21 september 2016 in Ahoy Rotterdam. Volgend jaar vindt gelijktijdig met Gastvrij Rotterdam het WCCC2016 (World Championship of Chinese Cuisine) plaats. Gastvrij Rotterdam richt zich op ambitieuze horecaprofessionals uit het midden- en hoogsegment.
 

2015-09-24
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV