Magazine
Contact
Home
Training Beurzen & Marketing – Hoe presenteer ik mijn bedrijf in Duitsland
Tijdens de training ‘Beurzen & Marketing – Hoe presenteer ik mijn bedrijf in Duitsland?’ op donderdag 19 november 2015 in Vught leren de deelnemers hoe ze hun beursoptreden moeten voorbereiden en welke verschillen tussen Nederland en Duitsland er op marketinggebied bestaan. De training is onderdeel van het nieuwe seminarprogramma van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) voor de tweede helft van 2015.
 

Het seminarprogramma is samengesteld om ondernemers te helpen makkelijker voet aan de grond te krijgen op de Duitse markt of hun activiteiten in het buurland uit te breiden. De 19 trainingen zijn vooral gericht op het MKB. “Deelnemers hebben niet alleen de kans om zich verder te ontwikkelen, maar ook om dat samen te doen met andere ondernemers, die vergelijkbare ervaringen op de Duitse markt hebben”, zegt Marlies Mekelenkamp, die verantwoordelijk is voor het seminarprogramma van de DNHK.

Een zwaartepunt in het programma zijn fiscale en juridische verschillen tussen Nederland en Duitsland. Nieuw in het aanbod is het seminar ‘Duitse AGB – Voldoen uw algemene voorwaarden aan het Duitse recht?’ dat op dinsdag 29 september 2015 in Den Haag plaatsvindt. Ondernemers krijgen hier inzicht in de belangrijkste regelgeving omtrent algemene voorwaarden in Duitsland. Voor bedrijven met grensoverschrijdende activiteiten is het seminar ‘Fiscale vakkennis voor Duitsland’ op donderdag 12 november 2015 in het Duitse Bocholt geschikt. Tijdens het seminar wordt uitleg gegeven over de werking van het nieuwe belastingverdrag tussen beide landen. Bovendien krijgen de deelnemers de kans om vragen te stellen met betrekking tot hun eigen bedrijfspraktijk.

De prijs voor een dagseminar bedraagt 349 euro. Seminars van een halve dag kosten 199 euro. DNHK-leden ontvangen 20 procent korting op de deelnamekosten.

Hier vind je het complete DNHK-seminarprogramma.

2015-09-08
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV