Magazine
Contact
Home
Training Beurzen & Marketing – Hoe presenteer ik mijn bedrijf in Duitsland
Tijdens de training ‘Beurzen & Marketing – Hoe presenteer ik mijn bedrijf in Duitsland?’ op donderdag 19 november 2015 in Vught leren de deelnemers hoe ze hun beursoptreden moeten voorbereiden en welke verschillen tussen Nederland en Duitsland er op marketinggebied bestaan. De training is onderdeel van het nieuwe seminarprogramma van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) voor de tweede helft van 2015.
 

Het seminarprogramma is samengesteld om ondernemers te helpen makkelijker voet aan de grond te krijgen op de Duitse markt of hun activiteiten in het buurland uit te breiden. De 19 trainingen zijn vooral gericht op het MKB. “Deelnemers hebben niet alleen de kans om zich verder te ontwikkelen, maar ook om dat samen te doen met andere ondernemers, die vergelijkbare ervaringen op de Duitse markt hebben”, zegt Marlies Mekelenkamp, die verantwoordelijk is voor het seminarprogramma van de DNHK.

Een zwaartepunt in het programma zijn fiscale en juridische verschillen tussen Nederland en Duitsland. Nieuw in het aanbod is het seminar ‘Duitse AGB – Voldoen uw algemene voorwaarden aan het Duitse recht?’ dat op dinsdag 29 september 2015 in Den Haag plaatsvindt. Ondernemers krijgen hier inzicht in de belangrijkste regelgeving omtrent algemene voorwaarden in Duitsland. Voor bedrijven met grensoverschrijdende activiteiten is het seminar ‘Fiscale vakkennis voor Duitsland’ op donderdag 12 november 2015 in het Duitse Bocholt geschikt. Tijdens het seminar wordt uitleg gegeven over de werking van het nieuwe belastingverdrag tussen beide landen. Bovendien krijgen de deelnemers de kans om vragen te stellen met betrekking tot hun eigen bedrijfspraktijk.

De prijs voor een dagseminar bedraagt 349 euro. Seminars van een halve dag kosten 199 euro. DNHK-leden ontvangen 20 procent korting op de deelnamekosten.

Hier vind je het complete DNHK-seminarprogramma.

2015-09-08
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV