Magazine
Contact
Home
Training Beurzen & Marketing – Hoe presenteer ik mijn bedrijf in Duitsland
Tijdens de training ‘Beurzen & Marketing – Hoe presenteer ik mijn bedrijf in Duitsland?’ op donderdag 19 november 2015 in Vught leren de deelnemers hoe ze hun beursoptreden moeten voorbereiden en welke verschillen tussen Nederland en Duitsland er op marketinggebied bestaan. De training is onderdeel van het nieuwe seminarprogramma van de Duits-Nederlandse Handelskamer (DNHK) voor de tweede helft van 2015.
 

Het seminarprogramma is samengesteld om ondernemers te helpen makkelijker voet aan de grond te krijgen op de Duitse markt of hun activiteiten in het buurland uit te breiden. De 19 trainingen zijn vooral gericht op het MKB. “Deelnemers hebben niet alleen de kans om zich verder te ontwikkelen, maar ook om dat samen te doen met andere ondernemers, die vergelijkbare ervaringen op de Duitse markt hebben”, zegt Marlies Mekelenkamp, die verantwoordelijk is voor het seminarprogramma van de DNHK.

Een zwaartepunt in het programma zijn fiscale en juridische verschillen tussen Nederland en Duitsland. Nieuw in het aanbod is het seminar ‘Duitse AGB – Voldoen uw algemene voorwaarden aan het Duitse recht?’ dat op dinsdag 29 september 2015 in Den Haag plaatsvindt. Ondernemers krijgen hier inzicht in de belangrijkste regelgeving omtrent algemene voorwaarden in Duitsland. Voor bedrijven met grensoverschrijdende activiteiten is het seminar ‘Fiscale vakkennis voor Duitsland’ op donderdag 12 november 2015 in het Duitse Bocholt geschikt. Tijdens het seminar wordt uitleg gegeven over de werking van het nieuwe belastingverdrag tussen beide landen. Bovendien krijgen de deelnemers de kans om vragen te stellen met betrekking tot hun eigen bedrijfspraktijk.

De prijs voor een dagseminar bedraagt 349 euro. Seminars van een halve dag kosten 199 euro. DNHK-leden ontvangen 20 procent korting op de deelnamekosten.

Hier vind je het complete DNHK-seminarprogramma.

2015-09-08
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV