Magazine
Contact
Home
Invitado verbetert iBeacon-technologie
Invitado Visitor Management in Rotterdam heeft haar iBeacon technologie verbeterd, zodat het ook mogelijk is om app-gebruikers te bereiken zonder dat ze actief met de app bezig zijn. Hierdoor wordt het bereik van iBeacons op beurzen en evenementen vergroot.
 

Een iBeacon is een klein zendertje dat je bijvoorbeeld bij een productpresentatie in een stand kunt plaatsen. Iedere iBeacon zendt een uniek Bluetooth-signaal uit. Dit signaal wordt door een app opgepikt wanneer de mobiele telefoon bij een iBeacon in de buurt komt. Op basis van een vooraf ingesteld bezoekersprofiel kan een actie worden ondernomen, bijvoorbeeld door automatisch een presentatie te starten of een push-notificatie te sturen naar de mobiele telefoon van de bezoeker. Tot nu toe moest de eigenaar van de telefoon de app daarvoor aan hebben staan. Dat is nu niet meer nodig.

De app moet wel op de telefoon staan. Door de event app van Invitado te koppelen aan de toegangsregistratie wordt het gebruik hiervan gestimuleerd stelt Michiel Droog van Invitado: “Bij binnenkomst ontvangen bezoekers een sms met een downloadlink en inlogcode voor de app. Zo worden bezoekers gemotiveerd om de app te downloaden. Door de koppeling met de voorregistratie, kunnen we direct een uitgebreid bezoekersprofiel aanmaken voor de app-gebruiker.”

Tijdens vakbeurs event15 in april in de Utrechtse Jaarbeurs heeft Invitado het gebruik van de iBeacon al getest. Door het op grote schaal toepassen van deze techniek, in combinatie met het grote aantal bezoekers, was dit een goede test. Op basis van de ervaring tijdens deze beurs is de technologie verder verbeterd.
 
Invitado start vanaf september met het commercieel inzetten van iBeacon technologie. Zo zal er in september tijdens een evenement in de Ziggo Dome met iBeacons gewerkt worden om bezoekers te verrassen en content op maat aan te bieden.
 
Michiel Droog: “In de komende maanden zal er met diverse opdrachtgevers gezocht worden naar creatieve toepassingen. Aangezien er ook op facilitair gebied veel winst te behalen valt, zijn we momenteel tevens in gesprek met enkele eventlocaties in Nederland en België.”

 

2015-09-01
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV