Magazine
Contact
Home
Invitado verbetert iBeacon-technologie
Invitado Visitor Management in Rotterdam heeft haar iBeacon technologie verbeterd, zodat het ook mogelijk is om app-gebruikers te bereiken zonder dat ze actief met de app bezig zijn. Hierdoor wordt het bereik van iBeacons op beurzen en evenementen vergroot.
 

Een iBeacon is een klein zendertje dat je bijvoorbeeld bij een productpresentatie in een stand kunt plaatsen. Iedere iBeacon zendt een uniek Bluetooth-signaal uit. Dit signaal wordt door een app opgepikt wanneer de mobiele telefoon bij een iBeacon in de buurt komt. Op basis van een vooraf ingesteld bezoekersprofiel kan een actie worden ondernomen, bijvoorbeeld door automatisch een presentatie te starten of een push-notificatie te sturen naar de mobiele telefoon van de bezoeker. Tot nu toe moest de eigenaar van de telefoon de app daarvoor aan hebben staan. Dat is nu niet meer nodig.

De app moet wel op de telefoon staan. Door de event app van Invitado te koppelen aan de toegangsregistratie wordt het gebruik hiervan gestimuleerd stelt Michiel Droog van Invitado: “Bij binnenkomst ontvangen bezoekers een sms met een downloadlink en inlogcode voor de app. Zo worden bezoekers gemotiveerd om de app te downloaden. Door de koppeling met de voorregistratie, kunnen we direct een uitgebreid bezoekersprofiel aanmaken voor de app-gebruiker.”

Tijdens vakbeurs event15 in april in de Utrechtse Jaarbeurs heeft Invitado het gebruik van de iBeacon al getest. Door het op grote schaal toepassen van deze techniek, in combinatie met het grote aantal bezoekers, was dit een goede test. Op basis van de ervaring tijdens deze beurs is de technologie verder verbeterd.
 
Invitado start vanaf september met het commercieel inzetten van iBeacon technologie. Zo zal er in september tijdens een evenement in de Ziggo Dome met iBeacons gewerkt worden om bezoekers te verrassen en content op maat aan te bieden.
 
Michiel Droog: “In de komende maanden zal er met diverse opdrachtgevers gezocht worden naar creatieve toepassingen. Aangezien er ook op facilitair gebied veel winst te behalen valt, zijn we momenteel tevens in gesprek met enkele eventlocaties in Nederland en België.”

 

2015-09-01
Organisatoren 402 Events en Cars & Business hebben een nieuwe autobeurs op de kalender gezet: de International Amsterdam Motor Show (IAMS). Deze beurs met speciale en zeldzame auto's voor de liefhebber zal plaatsvinden van 30 maart tot en met 2 april 2018 in RAI Amsterdam. 
 
Wereld op Wielen Holland (WOW) is een nieuwe autoshow die zal plaatsvinden op 9,10 en 11 maart 2018 in Jaarbeurs in Utrecht. Volgens organisatoren Chris Akse van Akse Automotive Advies en Jan-Willem van Bodengraven van Haddassah! Events moet het een landelijke retailbeurs worden. Nu de AutoRAI en Autoweek Live van de beurzenkalender verdwenen zijn, zagen zij ruimte voor een nieuw initiatief.
 
Conscious Experience Convention van Loving Events is de winnaar van de Start Up Your Event pitch van RAI Amsterdam. Tijdens de eerste dag van IMEX America, op 10 oktober, werd bekend gemaakt dat deze inzending het meest revolutionaire, nieuwe beursconcept is.

 
Tijdens de landelijke Dag van de Duurzaamheid op 10 oktober, heeft RAI Amsterdam voorbijgangers getrakteerd op een kop gratis duurzame Lavazza koffie en chocoladeflikken van Heel Holland Bakt coryfee Robèrt van Beckhoven. 
 
Het beursconcept Renovatie & Transformatie dat sinds 2009 door Jaarbeurs Utrecht alternerend in Utrecht en in de Brabanthallen in Den Bosch wordt georganiseerd zal per direct worden overgenomen door 54events. 54events is organisator van onder andere Ecomobiel en Vakbeurs Energie. Renovatie zal vanaf de 2018 editie die gehouden wordt van 23 tot en met 25 mei 2018, plaatsvinden in de Brabanthallen in Den Bosch.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV