Magazine
Contact
Home
Invitado verbetert iBeacon-technologie
Invitado Visitor Management in Rotterdam heeft haar iBeacon technologie verbeterd, zodat het ook mogelijk is om app-gebruikers te bereiken zonder dat ze actief met de app bezig zijn. Hierdoor wordt het bereik van iBeacons op beurzen en evenementen vergroot.
 

Een iBeacon is een klein zendertje dat je bijvoorbeeld bij een productpresentatie in een stand kunt plaatsen. Iedere iBeacon zendt een uniek Bluetooth-signaal uit. Dit signaal wordt door een app opgepikt wanneer de mobiele telefoon bij een iBeacon in de buurt komt. Op basis van een vooraf ingesteld bezoekersprofiel kan een actie worden ondernomen, bijvoorbeeld door automatisch een presentatie te starten of een push-notificatie te sturen naar de mobiele telefoon van de bezoeker. Tot nu toe moest de eigenaar van de telefoon de app daarvoor aan hebben staan. Dat is nu niet meer nodig.

De app moet wel op de telefoon staan. Door de event app van Invitado te koppelen aan de toegangsregistratie wordt het gebruik hiervan gestimuleerd stelt Michiel Droog van Invitado: “Bij binnenkomst ontvangen bezoekers een sms met een downloadlink en inlogcode voor de app. Zo worden bezoekers gemotiveerd om de app te downloaden. Door de koppeling met de voorregistratie, kunnen we direct een uitgebreid bezoekersprofiel aanmaken voor de app-gebruiker.”

Tijdens vakbeurs event15 in april in de Utrechtse Jaarbeurs heeft Invitado het gebruik van de iBeacon al getest. Door het op grote schaal toepassen van deze techniek, in combinatie met het grote aantal bezoekers, was dit een goede test. Op basis van de ervaring tijdens deze beurs is de technologie verder verbeterd.
 
Invitado start vanaf september met het commercieel inzetten van iBeacon technologie. Zo zal er in september tijdens een evenement in de Ziggo Dome met iBeacons gewerkt worden om bezoekers te verrassen en content op maat aan te bieden.
 
Michiel Droog: “In de komende maanden zal er met diverse opdrachtgevers gezocht worden naar creatieve toepassingen. Aangezien er ook op facilitair gebied veel winst te behalen valt, zijn we momenteel tevens in gesprek met enkele eventlocaties in Nederland en België.”

 

2015-09-01
Alle webcare-activiteiten voor de beurzen die door RAI Amsterdam worden georganiseerd, zijn ondergebracht bij Goud Uberconnected. Dit geldt voor de beurzen in Amsterdam maar ook voor internationale beurzen zoals RAI die organiseert in onder andere Turkije, Mexico, Indonesië en China.
 
Building Holland, de beurs die dit jaar plaatsvond van 17 tot en met 19 april in RAI Amsterdam, is met onmiddellijke ingang overgenomen door Easyfairs. Het event voor de bouw- en vastgoedsector stond voorheen onder leiding van Duurzaam Gebouwd. Met de overname breidt Easyfairs haar bouw-, installatie- en vastgoedportfolio in Nederland uit.
 
Rotterdam Ahoy wordt de locatie van EventSummit 2019. Het eendaagse platform voor de evenementenbranche vond tijdens het 10-jarig jubileum in 2018 in Rai Amsterdam plaats. In 2017 was het event ook in Rotterdam gelokaliseerd, toen in Hal 1, de komende editie zal dat in Hal 2, 3, 4 en 5 zijn. 
 
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV