Magazine
Contact
Home
Invitado verbetert iBeacon-technologie
Invitado Visitor Management in Rotterdam heeft haar iBeacon technologie verbeterd, zodat het ook mogelijk is om app-gebruikers te bereiken zonder dat ze actief met de app bezig zijn. Hierdoor wordt het bereik van iBeacons op beurzen en evenementen vergroot.
 

Een iBeacon is een klein zendertje dat je bijvoorbeeld bij een productpresentatie in een stand kunt plaatsen. Iedere iBeacon zendt een uniek Bluetooth-signaal uit. Dit signaal wordt door een app opgepikt wanneer de mobiele telefoon bij een iBeacon in de buurt komt. Op basis van een vooraf ingesteld bezoekersprofiel kan een actie worden ondernomen, bijvoorbeeld door automatisch een presentatie te starten of een push-notificatie te sturen naar de mobiele telefoon van de bezoeker. Tot nu toe moest de eigenaar van de telefoon de app daarvoor aan hebben staan. Dat is nu niet meer nodig.

De app moet wel op de telefoon staan. Door de event app van Invitado te koppelen aan de toegangsregistratie wordt het gebruik hiervan gestimuleerd stelt Michiel Droog van Invitado: “Bij binnenkomst ontvangen bezoekers een sms met een downloadlink en inlogcode voor de app. Zo worden bezoekers gemotiveerd om de app te downloaden. Door de koppeling met de voorregistratie, kunnen we direct een uitgebreid bezoekersprofiel aanmaken voor de app-gebruiker.”

Tijdens vakbeurs event15 in april in de Utrechtse Jaarbeurs heeft Invitado het gebruik van de iBeacon al getest. Door het op grote schaal toepassen van deze techniek, in combinatie met het grote aantal bezoekers, was dit een goede test. Op basis van de ervaring tijdens deze beurs is de technologie verder verbeterd.
 
Invitado start vanaf september met het commercieel inzetten van iBeacon technologie. Zo zal er in september tijdens een evenement in de Ziggo Dome met iBeacons gewerkt worden om bezoekers te verrassen en content op maat aan te bieden.
 
Michiel Droog: “In de komende maanden zal er met diverse opdrachtgevers gezocht worden naar creatieve toepassingen. Aangezien er ook op facilitair gebied veel winst te behalen valt, zijn we momenteel tevens in gesprek met enkele eventlocaties in Nederland en België.”

 

2015-09-01
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV