Magazine
Contact
Home
Nieuw verhaal voor Novid
De Belgische AV-specialist Novid heeft samen met het marketingcommunicatiebureau Antenno haar strategie in een nieuw verhaal gegoten. Het resultaat is een complete rebranding, met de nieuwe Novid website als sluitstuk.
 

De katalysator voor de rebranding waren de groeipijnen die succesvolle MKB-bedrijven typeren,  vertellen Vicky Waldukat en Wouter Van Beirendonck, CEO’s van Novid. “We moesten ons de laatste jaren steeds sneller aanpassen aan de moeilijke mix van nieuwe medewerkers, nieuwe processen, nieuwe klanten en een veranderlijke marktcontext. In dit proces dreigde de eigenheid van Novid verloren te gaan. En het is net die eigenheid waar onze klanten voor kiezen.”

Op basis van gesprekken die Antenno voerde met klanten en medewerkers van Novid, kwamen er drie duidelijke merkpijlers naar voren. “We zijn een sympathieke partner voor onze klanten, onze mensen zijn authentieke experts en we werken samen vanuit een pragmatische no-nonsense attitude”, licht Van Beirendonck toe.

 

Make it real

De identiteitsoefening werd gevolgd door een analyse van hoe Novid maximaal waarde kan creëren voor hun klanten én hun medewerkers. De analyse legde bloot hoe Novid-medewerkers hun vak beleven, maar ook wat klanten samen met hun eigen klanten willen bereiken. Van Beirendonck: “Uit het samenleggen van deze analyse met onze merkidentiteit ontstond onze baseline: ‘Make it Real’. Onze klanten en hun klanten willen van hun evenementen échte, authentieke belevingen maken. Wij helpen hen dit te realiseren. Dat is ook wat onze mensen goesting geeft”.

De volgende stap was het vertalen van dit verhaal in een nieuwe huisstijl en communicatiestrategie. Het logo kreeg een dynamische update en een duidelijke visuele en fotografische stijl karakteriseert de eigenheid van Novid. Deze werd doorgetrokken naar tal van dragers: leuke werkkledij, business cards, kantoorbenodigdheden, advertenties, et cetera.  Het slotstuk is de nieuwe website van Novid.

 

2015-09-01
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV