Magazine
Contact
Home
Nieuw verhaal voor Novid
De Belgische AV-specialist Novid heeft samen met het marketingcommunicatiebureau Antenno haar strategie in een nieuw verhaal gegoten. Het resultaat is een complete rebranding, met de nieuwe Novid website als sluitstuk.
 

De katalysator voor de rebranding waren de groeipijnen die succesvolle MKB-bedrijven typeren,  vertellen Vicky Waldukat en Wouter Van Beirendonck, CEO’s van Novid. “We moesten ons de laatste jaren steeds sneller aanpassen aan de moeilijke mix van nieuwe medewerkers, nieuwe processen, nieuwe klanten en een veranderlijke marktcontext. In dit proces dreigde de eigenheid van Novid verloren te gaan. En het is net die eigenheid waar onze klanten voor kiezen.”

Op basis van gesprekken die Antenno voerde met klanten en medewerkers van Novid, kwamen er drie duidelijke merkpijlers naar voren. “We zijn een sympathieke partner voor onze klanten, onze mensen zijn authentieke experts en we werken samen vanuit een pragmatische no-nonsense attitude”, licht Van Beirendonck toe.

 

Make it real

De identiteitsoefening werd gevolgd door een analyse van hoe Novid maximaal waarde kan creëren voor hun klanten én hun medewerkers. De analyse legde bloot hoe Novid-medewerkers hun vak beleven, maar ook wat klanten samen met hun eigen klanten willen bereiken. Van Beirendonck: “Uit het samenleggen van deze analyse met onze merkidentiteit ontstond onze baseline: ‘Make it Real’. Onze klanten en hun klanten willen van hun evenementen échte, authentieke belevingen maken. Wij helpen hen dit te realiseren. Dat is ook wat onze mensen goesting geeft”.

De volgende stap was het vertalen van dit verhaal in een nieuwe huisstijl en communicatiestrategie. Het logo kreeg een dynamische update en een duidelijke visuele en fotografische stijl karakteriseert de eigenheid van Novid. Deze werd doorgetrokken naar tal van dragers: leuke werkkledij, business cards, kantoorbenodigdheden, advertenties, et cetera.  Het slotstuk is de nieuwe website van Novid.

 

2015-09-01
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV