Magazine
Contact
Home
Nieuw verhaal voor Novid
De Belgische AV-specialist Novid heeft samen met het marketingcommunicatiebureau Antenno haar strategie in een nieuw verhaal gegoten. Het resultaat is een complete rebranding, met de nieuwe Novid website als sluitstuk.
 

De katalysator voor de rebranding waren de groeipijnen die succesvolle MKB-bedrijven typeren,  vertellen Vicky Waldukat en Wouter Van Beirendonck, CEO’s van Novid. “We moesten ons de laatste jaren steeds sneller aanpassen aan de moeilijke mix van nieuwe medewerkers, nieuwe processen, nieuwe klanten en een veranderlijke marktcontext. In dit proces dreigde de eigenheid van Novid verloren te gaan. En het is net die eigenheid waar onze klanten voor kiezen.”

Op basis van gesprekken die Antenno voerde met klanten en medewerkers van Novid, kwamen er drie duidelijke merkpijlers naar voren. “We zijn een sympathieke partner voor onze klanten, onze mensen zijn authentieke experts en we werken samen vanuit een pragmatische no-nonsense attitude”, licht Van Beirendonck toe.

 

Make it real

De identiteitsoefening werd gevolgd door een analyse van hoe Novid maximaal waarde kan creëren voor hun klanten én hun medewerkers. De analyse legde bloot hoe Novid-medewerkers hun vak beleven, maar ook wat klanten samen met hun eigen klanten willen bereiken. Van Beirendonck: “Uit het samenleggen van deze analyse met onze merkidentiteit ontstond onze baseline: ‘Make it Real’. Onze klanten en hun klanten willen van hun evenementen échte, authentieke belevingen maken. Wij helpen hen dit te realiseren. Dat is ook wat onze mensen goesting geeft”.

De volgende stap was het vertalen van dit verhaal in een nieuwe huisstijl en communicatiestrategie. Het logo kreeg een dynamische update en een duidelijke visuele en fotografische stijl karakteriseert de eigenheid van Novid. Deze werd doorgetrokken naar tal van dragers: leuke werkkledij, business cards, kantoorbenodigdheden, advertenties, et cetera.  Het slotstuk is de nieuwe website van Novid.

 

2015-09-01
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV