Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs en Beauty Trade Professionals beëindigen samenwerking beautybeurzen
Jaarbeurs Utrecht heeft na 23 jaar de samenwerking met Beauty Trade Professionals (BTP) beëindigd. Beide organisaties werkten sinds begin jaren 90 gezamenlijk aan de halfjaarlijkse beautybeurzen Beauty Trade special en Beauty Salon dimensions. Jaarbeurs zal in het najaar op zaterdag 12 en zondag 13 september, zelfstandig het Beautyspot.nl live edition 2015 event gaan organiseren.

De laatste jaren is de markt, mede door de opkomst van internet en toenemende branchevervaging, sterk veranderd. Jaarbeurs' visie hoe hier op in te spelen verschilt hierin fundamenteel van die van de BTP. Aangezien het exploitatierisico van beide titels volledig bij Jaarbeurs lag, heeft deze ervoor gekozen haar eigen koers te gaan varen. Daarin past een centrale positie van het online platform Beautyspot.nl dat inmiddels ruim 35.000 bezoekers per maand trekt en onlangs werd uitgebreid met een kwartaaluitgave in print en een live editie als opvolger van Beauty Salon dimension in het najaar.
 

Onvermijdelijke stap

Segmentmanager Zorg & Personal Care Desirée Verdijk-Pet van Jaarbeurs betreurt de gang van zaken, maar geeft aan dat dit een onvermijdelijke stap was. "We hebben intensief overleg gehad met de BTP waarna wij noodgedwongen moesten besluiten Beauty Salon dimensions te stoppen en met Beautyspot.nl live edition een nieuw fris en toekomstbestendig beursconcept te lanceren. BTP kon het concept van Beauty Salon dimensions echter uiteindelijk niet loslaten. In goed onderling overleg hebben partijen ultimo besloten dat Jaarbeurs doorgaat met Beautyspot.nl live edition. Deze vindt dit najaar plaats op 12 en 13 september. De Beauty Trade special is in handen van de BTP.

 

2015-07-24
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV