Magazine
Contact
Home
Libramont Exhibition Congress en Artexis Easyfairs starten strategisch partnership
Libramont Exhibition Congress (LEC), Artexis Easyfairs en de Beurs van Libramont hebben een strategisch partnership ondertekent. Het gaat om een samenwerkingsovereenkomst voor drie jaar, waarbij Artexis Easyfairs een consultancy rol zal vervullen.
 

Het doel van deze strategische alliantie bestaat erin de activiteiten van het LEC verder te ontwikkelen en te spreiden over het jaar. Daarvoor zullen de bestaande evenementen worden geoptimaliseerd, zal er worden nagedacht over nieuwe evenementen en zullen andere organisatoren worden gezocht die hun evenementen op de site van Libramont willen organiseren.

De locatie is voornamelijk bekend door de Beurs van Libramont, de hoogmis van de land- en tuinbouwsector die jaarlijks bijna 220.000 bezoekers over de vloer krijgt. De rest van het jaar blijft echter de royale infrastructuur bijna onbenut. Libramont Exhibition & Congress beschikt over een gebouw met een oppervlakte van 25.000 vierkante meter, een buitenterrein van 300.000 vierkante meter en een parkeerplaats voor meer dan 3.000 autos.
 

MICE-sector

Op termijn is het de bedoeling dat het LEC een gevulde kalender kan voorstellen en zich kan profileren als een populaire locatie voor de MICE-sector in België. Deze sector is nog relatief onontgonnen, maar biedt perspectieven voor de economische ontwikkeling van Wallonië.


 

2015-07-30
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV