Magazine
Contact
Home
Libramont Exhibition Congress en Artexis Easyfairs starten strategisch partnership
Libramont Exhibition Congress (LEC), Artexis Easyfairs en de Beurs van Libramont hebben een strategisch partnership ondertekent. Het gaat om een samenwerkingsovereenkomst voor drie jaar, waarbij Artexis Easyfairs een consultancy rol zal vervullen.
 

Het doel van deze strategische alliantie bestaat erin de activiteiten van het LEC verder te ontwikkelen en te spreiden over het jaar. Daarvoor zullen de bestaande evenementen worden geoptimaliseerd, zal er worden nagedacht over nieuwe evenementen en zullen andere organisatoren worden gezocht die hun evenementen op de site van Libramont willen organiseren.

De locatie is voornamelijk bekend door de Beurs van Libramont, de hoogmis van de land- en tuinbouwsector die jaarlijks bijna 220.000 bezoekers over de vloer krijgt. De rest van het jaar blijft echter de royale infrastructuur bijna onbenut. Libramont Exhibition & Congress beschikt over een gebouw met een oppervlakte van 25.000 vierkante meter, een buitenterrein van 300.000 vierkante meter en een parkeerplaats voor meer dan 3.000 autos.
 

MICE-sector

Op termijn is het de bedoeling dat het LEC een gevulde kalender kan voorstellen en zich kan profileren als een populaire locatie voor de MICE-sector in België. Deze sector is nog relatief onontgonnen, maar biedt perspectieven voor de economische ontwikkeling van Wallonië.


 

2015-07-30
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV