Magazine
Contact
Home
Vertrek franchisenemers gevolg van gewijzigde koers Laarhoven
Vlak achter elkaar zijn twee franchisenemers van Laarhoven Design voor zichzelf begonnen. Een logisch gevolg van de gewijzigde koers van het bedrijf, stelt Directeur Anton Slager.
 

Vrijwel gelijktijdig maakten twee franchisenemers van Laarhoven Design hun nieuwe bedrijfsnaam wereldkundig. Patrick Geurts van Laarhoven Rotterdam is met zijn team Pitchkoff gestart en Floris Hollander van Laarhoven Amsterdam staat nu te boek als managing director van Expospaces.

“Laarhoven Design is eind vorig jaar een nieuw traject ingegaan dat begin volgend jaar afgerond moet zijn”, stelt Anton Slager. “We gaan weg van franchising en stappen over op een licentiemodel. Daarnaast zijn we bezig met de transitie van een product- naar een kennisorganisatie. Dat moet bij je passen.”

De keuze voor een licentiestructuur levert niet alleen een gunstiger verdienmodel op, maar past ook beter bij de nieuwe werkelijkheid, stelt Slager. Daarbij hoeven de aangesloten bedrijven niet meer verplicht het productassortiment van het merk te leveren, maar profiteren ze wel van de Laarhoven ontwikkelde concepten voor beursdeelnames en events die aantoonbaar resultaat opleveren.

“Op materialen kan ik weinig het verschil maken voor mijn franchisenemers”, stelt Slager. “Daar moet ik tussenuit, want daar lever ik geen toegevoegde waarde. Dat kunnen de aangesloten kantoren prima zelf. Die blijven ook productgericht. Wel kan ik de kennis- en faciliteiten leveren om het rendement voor de klant te verhogen. Aantoonbaar verhogen, zoals we onlangs aan onze klanten hebben laten zien met onze boothcamp.”

In de Wagenwerkplaats in Amersfoort heeft hij een broedplaats gegenereerd voor het ontwikkelen en testen van nieuwe ideeën. Hier zitten een aantal mensen met elk hun specifieke kennis, die varieert van activatie tot 360 graden commerce.

Slager: “We worden van een bouwer een kennisorganisatie. Een kennisorganisatie op het gebied van livecom, van beraken. Dat vraagt weer om andersoortige mensen. Dat betekent dat ik weer nieuwe mensen aan mij heb gebonden.”
 

2015-08-14
Brood-en banketbakkerij beurs Europain die van 3 tot en met 6 februari plaatsvond in Parijs, heeft ruim 52.000 bezoekers getrokken. Een derde daarvan kwam uit het buitenland. Nieuw dit jaar was het Europain Forum, een denktank voor de branche voor de jaren 2020.
 
De woondecoratiebeurs Maison&Objet Paris, die van 19 tot en met 23 januari 2018 plaatsvond, heeft in totaal 89.495 vakbezoekers getrokken. Het bezoekersaantal is daarmee gestegen met 4% vergeleken bij de vorige januari-editie. Naast een stijging van het aantal Franse bezoekers, waren er met name meer bezoekers uit verre exportlanden, zoals China, U.S.A en Rusland. 
 
Evenementenvakbeurs EventSummit gaat de hele dag live streamen. Er wordt op 15 februari vanuit RAI Amsterdam online verslag gedaan van de activiteiten op de beursvloer, waar onder een interview met Duncan Stutterheim.
 
Lithoss, Genelec, Shure Europe en NEC Display Solutions zijn de winnaars van de ISE 2018 Stand Design Awards. De stands van deze bedrijven vielen in één van de vier categoriën positief op tussen de ongeveer 1.300 bedrijven op de beursvloer.
 
Geïnspireerd door de Olympische Winterspelen heeft de organisatie van de Huishoudbeurs dit jaar 'goud' als thema gekozen. De kleur wordt niet alleen in de aankleding doorgevoerd, ook bezoekers worden opgeroepen zich in een gouden outfit uit te dossen, zijn er gouden stofzuigers en kranen aanwezig op de beurs en krijgt de bezoeker dagelijks een ‘gouden tip’. Naast dit gouden thema is ook het sportelement dit jaar een belangrijk onderdeel. Zo wordt de opening, in samenwerking met het SBS6-programma Vet Fit, op sportieve wijze geopend door presentatrice Irene Moors en ...





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV