Magazine
Contact
Home
Vertrek franchisenemers gevolg van gewijzigde koers Laarhoven
Vlak achter elkaar zijn twee franchisenemers van Laarhoven Design voor zichzelf begonnen. Een logisch gevolg van de gewijzigde koers van het bedrijf, stelt Directeur Anton Slager.
 

Vrijwel gelijktijdig maakten twee franchisenemers van Laarhoven Design hun nieuwe bedrijfsnaam wereldkundig. Patrick Geurts van Laarhoven Rotterdam is met zijn team Pitchkoff gestart en Floris Hollander van Laarhoven Amsterdam staat nu te boek als managing director van Expospaces.

“Laarhoven Design is eind vorig jaar een nieuw traject ingegaan dat begin volgend jaar afgerond moet zijn”, stelt Anton Slager. “We gaan weg van franchising en stappen over op een licentiemodel. Daarnaast zijn we bezig met de transitie van een product- naar een kennisorganisatie. Dat moet bij je passen.”

De keuze voor een licentiestructuur levert niet alleen een gunstiger verdienmodel op, maar past ook beter bij de nieuwe werkelijkheid, stelt Slager. Daarbij hoeven de aangesloten bedrijven niet meer verplicht het productassortiment van het merk te leveren, maar profiteren ze wel van de Laarhoven ontwikkelde concepten voor beursdeelnames en events die aantoonbaar resultaat opleveren.

“Op materialen kan ik weinig het verschil maken voor mijn franchisenemers”, stelt Slager. “Daar moet ik tussenuit, want daar lever ik geen toegevoegde waarde. Dat kunnen de aangesloten kantoren prima zelf. Die blijven ook productgericht. Wel kan ik de kennis- en faciliteiten leveren om het rendement voor de klant te verhogen. Aantoonbaar verhogen, zoals we onlangs aan onze klanten hebben laten zien met onze boothcamp.”

In de Wagenwerkplaats in Amersfoort heeft hij een broedplaats gegenereerd voor het ontwikkelen en testen van nieuwe ideeën. Hier zitten een aantal mensen met elk hun specifieke kennis, die varieert van activatie tot 360 graden commerce.

Slager: “We worden van een bouwer een kennisorganisatie. Een kennisorganisatie op het gebied van livecom, van beraken. Dat vraagt weer om andersoortige mensen. Dat betekent dat ik weer nieuwe mensen aan mij heb gebonden.”
 

2015-08-14
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV