Magazine
Contact
Home
Vertrek franchisenemers gevolg van gewijzigde koers Laarhoven
Vlak achter elkaar zijn twee franchisenemers van Laarhoven Design voor zichzelf begonnen. Een logisch gevolg van de gewijzigde koers van het bedrijf, stelt Directeur Anton Slager.
 

Vrijwel gelijktijdig maakten twee franchisenemers van Laarhoven Design hun nieuwe bedrijfsnaam wereldkundig. Patrick Geurts van Laarhoven Rotterdam is met zijn team Pitchkoff gestart en Floris Hollander van Laarhoven Amsterdam staat nu te boek als managing director van Expospaces.

“Laarhoven Design is eind vorig jaar een nieuw traject ingegaan dat begin volgend jaar afgerond moet zijn”, stelt Anton Slager. “We gaan weg van franchising en stappen over op een licentiemodel. Daarnaast zijn we bezig met de transitie van een product- naar een kennisorganisatie. Dat moet bij je passen.”

De keuze voor een licentiestructuur levert niet alleen een gunstiger verdienmodel op, maar past ook beter bij de nieuwe werkelijkheid, stelt Slager. Daarbij hoeven de aangesloten bedrijven niet meer verplicht het productassortiment van het merk te leveren, maar profiteren ze wel van de Laarhoven ontwikkelde concepten voor beursdeelnames en events die aantoonbaar resultaat opleveren.

“Op materialen kan ik weinig het verschil maken voor mijn franchisenemers”, stelt Slager. “Daar moet ik tussenuit, want daar lever ik geen toegevoegde waarde. Dat kunnen de aangesloten kantoren prima zelf. Die blijven ook productgericht. Wel kan ik de kennis- en faciliteiten leveren om het rendement voor de klant te verhogen. Aantoonbaar verhogen, zoals we onlangs aan onze klanten hebben laten zien met onze boothcamp.”

In de Wagenwerkplaats in Amersfoort heeft hij een broedplaats gegenereerd voor het ontwikkelen en testen van nieuwe ideeën. Hier zitten een aantal mensen met elk hun specifieke kennis, die varieert van activatie tot 360 graden commerce.

Slager: “We worden van een bouwer een kennisorganisatie. Een kennisorganisatie op het gebied van livecom, van beraken. Dat vraagt weer om andersoortige mensen. Dat betekent dat ik weer nieuwe mensen aan mij heb gebonden.”
 

2015-08-14
Op Photokina, de internationale handelsbeurs op het gebied van fotografie en film in Keulen, zal dit jaar én volgend jaar de Olympus Playground te bezoeken zijn. In deze fotogenieke speeltuin van zo'n 2.000 vierkante meter kunnen bezoekers nieuwe camera's testen door allerlei visueel uitdagende kunstwerken van bekende en jonge kunstenaars te fotograferen. Photokina zal plaatsvinden van 26 tot en met 29 september 2018 in de beurshallen van Koelnmesse. 
 
De 2018-editie van de PSI die plaatsvond van 9 tot en met 11 januari in Düsseldorf, heeft minder bezoekers getrokken dan in 2017 maar wel meer internationale bezoekers. Zo'n 58 procent van de in totaal 17.342 bezoekers kwam uit het buitenland. Er waren bijna 90 landen vertegenwoordigd op de internationale beurs voor promotionele producten in het Düsseldorf Exhibition Centre, en dat was een record. 
 
De 25ste editie van InterClassics Maastricht heeft een recordaantal van 34.447 bezoekers getrokken. In 2016 waren dat er 29.660. Aan de hand van de 18 thema’s, die door de jaren heen gevoerd zijn, werd een collectie van 18 pronkstukken gepresenteerd, waaronder de Aston Martin DB5 ‘James Bond’ uit 1964. InterClassics 2018 vond plaats van 11 tot en met 14 januari in MECC Maastricht.
 
De nieuwe autobeurs Wereld op Wielen is geannuleerd. Het evenement had moeten plaatsvinden van 9 tot en met 11 maart 2018 in Jaarbeurs Utrecht. Volgens de organisatoren waren er te weinig bedrijven geïnteresseerd om te exposeren.
 
De 62ste editie van de Horecava heeft haar thema ‘Proef de Toekomst’ waargemaakt, aangezien driekwart van de bezoekers heeft aangegeven Horecava vernieuwender te vinden ten opzichte van de vorige editie.
 
«« februari | maart | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV