Magazine
Contact
Home
Vertrek franchisenemers gevolg van gewijzigde koers Laarhoven
Vlak achter elkaar zijn twee franchisenemers van Laarhoven Design voor zichzelf begonnen. Een logisch gevolg van de gewijzigde koers van het bedrijf, stelt Directeur Anton Slager.
 

Vrijwel gelijktijdig maakten twee franchisenemers van Laarhoven Design hun nieuwe bedrijfsnaam wereldkundig. Patrick Geurts van Laarhoven Rotterdam is met zijn team Pitchkoff gestart en Floris Hollander van Laarhoven Amsterdam staat nu te boek als managing director van Expospaces.

“Laarhoven Design is eind vorig jaar een nieuw traject ingegaan dat begin volgend jaar afgerond moet zijn”, stelt Anton Slager. “We gaan weg van franchising en stappen over op een licentiemodel. Daarnaast zijn we bezig met de transitie van een product- naar een kennisorganisatie. Dat moet bij je passen.”

De keuze voor een licentiestructuur levert niet alleen een gunstiger verdienmodel op, maar past ook beter bij de nieuwe werkelijkheid, stelt Slager. Daarbij hoeven de aangesloten bedrijven niet meer verplicht het productassortiment van het merk te leveren, maar profiteren ze wel van de Laarhoven ontwikkelde concepten voor beursdeelnames en events die aantoonbaar resultaat opleveren.

“Op materialen kan ik weinig het verschil maken voor mijn franchisenemers”, stelt Slager. “Daar moet ik tussenuit, want daar lever ik geen toegevoegde waarde. Dat kunnen de aangesloten kantoren prima zelf. Die blijven ook productgericht. Wel kan ik de kennis- en faciliteiten leveren om het rendement voor de klant te verhogen. Aantoonbaar verhogen, zoals we onlangs aan onze klanten hebben laten zien met onze boothcamp.”

In de Wagenwerkplaats in Amersfoort heeft hij een broedplaats gegenereerd voor het ontwikkelen en testen van nieuwe ideeën. Hier zitten een aantal mensen met elk hun specifieke kennis, die varieert van activatie tot 360 graden commerce.

Slager: “We worden van een bouwer een kennisorganisatie. Een kennisorganisatie op het gebied van livecom, van beraken. Dat vraagt weer om andersoortige mensen. Dat betekent dat ik weer nieuwe mensen aan mij heb gebonden.”
 

2015-08-14
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV