Magazine
Contact
Home
Vertrek franchisenemers gevolg van gewijzigde koers Laarhoven
Vlak achter elkaar zijn twee franchisenemers van Laarhoven Design voor zichzelf begonnen. Een logisch gevolg van de gewijzigde koers van het bedrijf, stelt Directeur Anton Slager.
 

Vrijwel gelijktijdig maakten twee franchisenemers van Laarhoven Design hun nieuwe bedrijfsnaam wereldkundig. Patrick Geurts van Laarhoven Rotterdam is met zijn team Pitchkoff gestart en Floris Hollander van Laarhoven Amsterdam staat nu te boek als managing director van Expospaces.

“Laarhoven Design is eind vorig jaar een nieuw traject ingegaan dat begin volgend jaar afgerond moet zijn”, stelt Anton Slager. “We gaan weg van franchising en stappen over op een licentiemodel. Daarnaast zijn we bezig met de transitie van een product- naar een kennisorganisatie. Dat moet bij je passen.”

De keuze voor een licentiestructuur levert niet alleen een gunstiger verdienmodel op, maar past ook beter bij de nieuwe werkelijkheid, stelt Slager. Daarbij hoeven de aangesloten bedrijven niet meer verplicht het productassortiment van het merk te leveren, maar profiteren ze wel van de Laarhoven ontwikkelde concepten voor beursdeelnames en events die aantoonbaar resultaat opleveren.

“Op materialen kan ik weinig het verschil maken voor mijn franchisenemers”, stelt Slager. “Daar moet ik tussenuit, want daar lever ik geen toegevoegde waarde. Dat kunnen de aangesloten kantoren prima zelf. Die blijven ook productgericht. Wel kan ik de kennis- en faciliteiten leveren om het rendement voor de klant te verhogen. Aantoonbaar verhogen, zoals we onlangs aan onze klanten hebben laten zien met onze boothcamp.”

In de Wagenwerkplaats in Amersfoort heeft hij een broedplaats gegenereerd voor het ontwikkelen en testen van nieuwe ideeën. Hier zitten een aantal mensen met elk hun specifieke kennis, die varieert van activatie tot 360 graden commerce.

Slager: “We worden van een bouwer een kennisorganisatie. Een kennisorganisatie op het gebied van livecom, van beraken. Dat vraagt weer om andersoortige mensen. Dat betekent dat ik weer nieuwe mensen aan mij heb gebonden.”
 

2015-08-14
Beslissers en beïnvloeders uit de vastgoed-, bouw- en installatiewereld konden zich woensdag 15 november laten bijpraten over de kansen van smart technology in de gebouwde omgeving tijdens Smart Homes & Intelligent Buildings in de Jaarbeurs in Utrecht. Bezoekers konden ontwerpen van slimme woningen en gebouwen bekijken en de mogelijkheden van huisbesturing, standaardisatie en protocollen, energiebesparing en het toepassen van gelijkstroom bestuderen. De organisatie lag in handen van Jaarbeurs en Smart Homes.
 
De Margriet Winterfair, die dit jaar voor het eerst plaatsvindt in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch, is de eerste dagen goed bezocht. Hoewel de beurs in de Brabanthallen over meer vierkante meters beschikt ten opzichte van de Jaarbeurs in Utrecht is de beleving van bezoekers dat het drukker en sfeervoller is. De Margriet Winterfair wordt gehouden van 17 tot en met 23 november 2017.
 
Marked Events, organisator van tech-events GIG en WORSHIP, heeft de lancering van het Craft Drink Festival aangekondigd. Het tweedaagse event zal plaatsvinden op 28 en 29 juli 2018 in de NEC in Birmigham. Craft Drink Festival zal de tuinen van het gebouw benutten om een pop-up dorp neer te zetten met vooral veel brouwers, destillaten en eetstandjes. 
 
De winterse versie van de Dutch Comic Con in de Utrechtse Jaarbeurs heeft dit weekend zo'n 22.000 bezoekers getrokken. Dat is een verdubbeling ten opzichte van de eerste wintereditie van het evenement vorig jaar. De Comic Con is een evenement voor liefhebbers van strips, stripverfilmingen, tv-series, sciencefiction, fantasy, games en cosplay, een rollenspel waarin mensen zich kleden als hun (strip)helden.
 
De zevende editie van tech-event Bright Day is op 18 en 19 november 2017 door meer dan 22.000 mensen bezocht. Twee dagen lang stond Jaarbeurs Utrecht in het teken van gadgets, games, robots, smarthome, mixed reality en meer slimme technologie.
 
«« december | januari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV