Magazine
Contact
Home
Amsterdam Metropolitan Area toont lef en plezier op Provada
Amsterdam Metropolitan Area (AMA) presenteerde zich op vastgoedbeurs Provada met een stand in festivalsfeer. Eyecatcher was de zeer grote achterwand bestaande uit 75 houten panelen, met daarop geprint iconische gebouwen in de regio Amsterdam.
 

Amsterdam Metropolitan Area is een bestuurlijk samenwerkingsverband van de stad Amsterdam en lokale overheden in de regio. Binnen dit verband werken negen instanties samen aan een innovatieve economie, snellere verbindingen en voldoende ruimte voor wonen, werken en recreatie. AMA positioneert de regio Amsterdam als stoere stad met veel bedrijvigheid, zowel zakelijk, creatief als op het gebied van vrije tijd.

Voor de aanwezigheid op Provada ontwikkelde Communicatiebureau oil een concept met lef-gevoel, zodat AMA zich kon onderscheiden van alle andere aanwezigen op beurs. Creatief directeur Paul Pennock: “AMA kwam bij ons met het verzoek om een stand te ontwerpen voor de Provada die anders is dan anders. Provada is een vrij nette en chique beurs. AMA wilde zich onderscheiden door een informele sfeer te scheppen en het lef en plezier van de regio te laten zien. Zonder overigens voorbij te gaan aan het zakelijke aspect.”
 
Dit resulteerde in een uitgebreid concept, dat veel meer een decor is dan ‘slechts’ een stand. Pennock: “We hebben gekozen voor een festivalopzet. De stand vormt een park, het ‘AMA Park’, inclusief een grasveld, espresso-mobiel, stalletjes en picknicktafels. Dit park laat het plezierelement zien. De achtergrond vormt een horizon die de Amsterdamse metropoolregio toont met herkenbare gebouwen zoals Zuidas-kantoren en de gevel van het Inntel Hotel in Zaandam. Een levensgroot cruiseschip representeert Amsterdam Haven, bijvoorbeeld. De wand weerspiegelt het zakelijke aspect. Hiermee creëren we een effect waarbij bezoekers als het ware vanuit het park uitkijken op de skyline van de stad.”
 
Het project werd gerealiseerd door C2 Expo en Interieurbouw en Van Straaten. Het werd een imponerende stand, vooral vanweg de horizon bestaande uit 75 houten panelen die samen een formaat van 30 bij 6,5 meter meten. Van Straaten printte de panelen met afbeeldingen van gebouwen uit de regio. Als materiaal is voor hout gekozen om een ruw en stoer eindresultaat te behalen, in de sfeer van het park. Daarom is de houtstructuur zichtbaar door de prints heen, net zoals de schroeven die de installatie bij elkaar houden.
 
Niels van Straaten, directeur bij Van Straaten: “Dit project is zeer bijzonder en innovatief te noemen. Het formaat van de wand, het gebruikte materiaal en de uitstraling die deze moest hebben, maakten het tot een uitdaging voor Van Straaten om te printen. Ik denk dat het eindresultaat er mag zijn. Het is uniek dat een organisatie zich zo groots en opvallend presenteert op een beursvloer en ik ben verheugd dat wij hieraan hebben kunnen bijdragen, samen met oil en C2 Expo.”


 

2015-06-17
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV