Magazine
Contact
Home
Frédéric François nieuwe voorzitter Febelux
Tijdens de jaarlijkse eDay, gehouden op 11 juni, werd Frédéric François voor een termijn van twee jaar verkozen als voorzitter van Febelux, de beroepsassociatie voor de live communicatie industrie in België en Luxemburg. Hij volgt hiermee Pierre Hermant op na vier jaar.
 

Frédéric François, Managing Partner van Advanced Fair, was in het verleden reeds voorzitter van de vakvereniging Expobel en vervulde na de fusie met Febelux in 2011 de taak van ondervoorzitter. Nu neemt hij de fakkel over als voorzitter van de beroepsvereniging.

Gedurende zijn voorzitterschap zal François, samen met de andere bestuursleden, verder werken aan de drie prioriteiten die Febelux eerder definieerde: de veiligheid op de beursvloer, de toegankelijkheid tot de beursvloer voor leveranciers en de sensibilisering van communicatiebureaus en toekomstige marketeers.

Daarnaast zal hij zich ook actief inzetten om de livecommunicatie-industrie onder marketing- maar ook architectuurstudenten en jongeren in het algemeen te promoten en hen warm te maken voor het medium 'beurs'. Zij vormen de toekomst voor de sector en om de continuïteit te verzekeren dient men hen bewust te maken van de mogelijkheden van beurzen.

“Beurzen blijven een uitermate efficiënt marketingtool, goed voor zo’n 9 miljoen bezoekers per jaar die actief op zoek zijn naar informatie", aldus Frédéric François. "Via deze vorm van live communication creëert men een waardevolle experience bij de consument aangezien men op de beursvloer de producten echt kan ontdekken doordat men ze kan bekijken, aanraken en meteen ook informatie vragen aan de expert.”

Tot slot concentreert de federatie zich ook op het verstevigen van het netwerk van leden. Het objectief is om op een termijn van twee jaar het ledenaantal van 105 naar 150 te verhogen.

 
 

2015-06-15
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV