Magazine
Contact
Home
Frédéric François nieuwe voorzitter Febelux
Tijdens de jaarlijkse eDay, gehouden op 11 juni, werd Frédéric François voor een termijn van twee jaar verkozen als voorzitter van Febelux, de beroepsassociatie voor de live communicatie industrie in België en Luxemburg. Hij volgt hiermee Pierre Hermant op na vier jaar.
 

Frédéric François, Managing Partner van Advanced Fair, was in het verleden reeds voorzitter van de vakvereniging Expobel en vervulde na de fusie met Febelux in 2011 de taak van ondervoorzitter. Nu neemt hij de fakkel over als voorzitter van de beroepsvereniging.

Gedurende zijn voorzitterschap zal François, samen met de andere bestuursleden, verder werken aan de drie prioriteiten die Febelux eerder definieerde: de veiligheid op de beursvloer, de toegankelijkheid tot de beursvloer voor leveranciers en de sensibilisering van communicatiebureaus en toekomstige marketeers.

Daarnaast zal hij zich ook actief inzetten om de livecommunicatie-industrie onder marketing- maar ook architectuurstudenten en jongeren in het algemeen te promoten en hen warm te maken voor het medium 'beurs'. Zij vormen de toekomst voor de sector en om de continuïteit te verzekeren dient men hen bewust te maken van de mogelijkheden van beurzen.

“Beurzen blijven een uitermate efficiënt marketingtool, goed voor zo’n 9 miljoen bezoekers per jaar die actief op zoek zijn naar informatie", aldus Frédéric François. "Via deze vorm van live communication creëert men een waardevolle experience bij de consument aangezien men op de beursvloer de producten echt kan ontdekken doordat men ze kan bekijken, aanraken en meteen ook informatie vragen aan de expert.”

Tot slot concentreert de federatie zich ook op het verstevigen van het netwerk van leden. Het objectief is om op een termijn van twee jaar het ledenaantal van 105 naar 150 te verhogen.

 
 

2015-06-15
Beursorganisatie Pure Digital is een samenwerking aangegaan met de beurs voor de bouw- en architectuurmarkt Building Holland en BNO, de Beroepsorganisatie Nederlandse Ontwerpers. Gedrieën willen zij digitale printinnovaties in interieurdecoratie en productpersonalisatie stimuleren. De beurs Pure Digital wordt van 17 tot en met 19 april in Amsterdam RAI gehouden.
 
IDEA introduceert het internationaal bewezen concept EventStreet in Nederland. Hierbij runnen eventbureaus runnen bestaande horecagelegenheden voor een meet & greet met hun opdrachtgevers.
 
Er komt geen Skywonder 2018. De tweede editie van de beurs voor de kleine recreatieve kleine luchtvaart stond gepland op 24 en 25 maart 2018 in Kortrijk Xpo. Vooral praktische belemmeringen en de hoge kosten om vliegtuigen in de beurshallen te krijgen, speelden de organisatie parten.
 
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
maart | april | »»
Beursagenda Beursagenda





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV