Magazine
Contact
Home
Faber Group neemt Exposize over
De Amsterdamse Faber Group neemt grootformaat-printbedrijf Exposize over. Door deze strategische overname ontstaat een combinatie met een groot aantal disciplines op het gebied van binnen- en buitenreclame.
 

De overname van Exposize, specialist in winkelaankleding, standbouw en interieurdesign, is een belangrijke volgende stap in de nieuwe koers van de Faber Group. In dat kader werd eind vorig jaar ook al Imaba Visual Experience overgenomen. Die nieuwe koers voorziet dat Faber zich de komende jaren ontwikkelt van vlaggenexpert naar een internationaal opererende onderneming met een uniek totaalassortiment gericht op branding en zichtbaarheid van bedrijven, winkels, evenementen en steden.
 
Martin Koppelaar, CEO Faber Group: “Exposize is een jong bedrijf dat de afgelopen jaren in staat is geweest om hard te groeien. Dat kan alleen als je telkens weer de verwachtingen van je klanten overtreft. Dat sluit goed aan bij onze toekomstvisie.”
 
Exposize koestert al langer de wens om de groei van de afgelopen jaren ook in het buitenland voort te zetten. De internationaal opererende Faber Group biedt een uitstekend platform om die groeiambities waar te kunnen maken. Oprichter en huidig eigenaar Eric Verkerk blijft aan het bedrijf verbonden en treedt tevens toe tot de directie van Faber Group.
 
Door de aankoop van Exposize groeit de Faber Group in 2015 naar € 50 miljoen omzet en 450 medewerkers. De financiering van de overname werd mogelijk gemaakt door huisbankier ABN Amro.


 

2015-06-05
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV