Magazine
Contact
Home
Burgemeester Van der Laan opent RAI Amtrium
RAI Amsterdam heeft op dinsdag 2 juni de deuren van haar nieuwe multifunctionele beurs- en congresgebouw Amtrium feestelijk geopend. Burgemeester van der Laan van Amsterdam verrichte samen met RAI-directeur Hans Bakker de officiële opening. Tevens werd het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl van de RAI gepresenteerd.
 

Het Amtrium is een multifunctioneel gebouw, waarin de beurs-, congres- en kantoorfunctie zijn verenigd. Bovendien heeft het gebouw twee restaurants en een kas voor city farming. Voorafgaand aan de opening kreeg het Amtrium van DGBC, als eerste congresgebouw in Europa, het BREEAM-NL Excellent duurzaamheidslabel. 

Met het Amtrium - een samenvoeging van Amsterdam en atrium - heeft de RAI aan de stadszijde een nieuw gezicht gekregen. Daarom werd burgemeester Van der Laan van Amsterdam uitgenodigd voor de officiële opening. Hij sprak zijn trots uit over deze uitbreiding en heeft de overtuiging dat het Amtrium de positie van Amsterdam als congresstad in Europa verstevigd. Voor algemeen directeur Hans Bakker van RAI Amsterdam is de opening een mijlpaal: “Het Amtrium laat zien waar de RAI in gelooft. Door het combineren van functionaliteiten, zijn we als RAI nog beter in staat grote, internationale meerdaagse evenementen naar Amsterdam te halen. Belangrijk voor de RAI, maar zeker ook voor het zakelijk toerisme in de metropool Amsterdam."


 

Verticale kas

Meest in het oog springende element van het Amtrium is de vijf verdiepingen tellende verticale kas. Deze city farm levert de eigen groenten en kruiden voor de restaurants van RAI en voor restaurant The Roast Room. De city farm is een voorbeeld van het duurzaamheidsbeleid van RAI Amsterdam. Voorafgaand aan het openingsprogramma ontving Hans Bakker uit handen van Daan van Vliet, vanaf 1 juli de nieuwe bestuursvoorzitter van Dutch Green Building Council (DGBC) het certificaat: “Met de BREEAM-NL certificering laat RAI Amsterdam zien dat het een voorbeeldrol vervult op het gebied van het verduurzamen van de gebouwde omgeving," zegt Van Vliet. "Niet alleen voor de stad, maar door de iconische waarde van dit gebouw ook voor de rest van Nederland en internationaal. Door het gebied duurzaam te blijven ontwikkelen, zoals met de komst van het duurzame grootste hotel van de Benelux, zorgt RAI ervoor dat het koploper blijft.”
 

Heritage logo

De officiële opening werd vormgegeven door het doorknippen van een rood lint waarbij het nieuwe rode RAI-logo omgeven door een nieuwe huisstijl werd onthuld. Algemeen directeur Hans Bakker: “We vieren vandaag het verleden, heden en toekomst van RAI Amsterdam. Het rode logo op reclamemast ‘het Signaal’ is altijd een baken van de RAI gebleven. We hebben ervoor gekozen dit icoon in ere ter herstellen en weer als officieel logo te gaan voeren.” Daarnaast is er een subtiele naamswijziging doorgevoerd: het tot voor kort gebezigde Amsterdam RAI is ingeruild voor RAI Amsterdam.

 

2015-06-03
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV