Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs introduceert Beautyspot.nl live edition
De online community van de beautybranche Beautyspot.nl komt dit najaar tot leven tijdens een live edition, een inspirerende, fysieke ontmoetingsplaats waar de professional een voorsprong kan pakken. In het gedeelte Beauty2Inspire staat inspiratie opdoen, demonstraties met specifieke thema’s, netwerken en uitwisseling van kennis centraal. In het Beauty2Shop deel is alle ruimte om aankopen te doen in een stijlvolle omgeving. De Beautyspot.nl live edition vindt plaats op zaterdag 12 en zondag 13 september 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht.
 

“Het nieuwe concept ligt in lijn met Beautyspot.nl, het online platform van Jaarbeurs voor de beautybranche”, aldus Audrey Wilschut, Brand Manager bij Jaarbeurs. We hebben gekeken naar ontwikkelingen in de markt en naar de wensen van beautyprofessionals en leveranciers. Door twee Jaarbeurskrachten te bundelen - Beautyspot.nl als online en de Jaarbeurs als fysieke ontmoetingsplaats – kunnen we een allesomvattend concept neerzetten. De Beautyspot.nl live edition biedt een podium voor de hele professionele beautybranche in een omgeving die zich kenmerkt door stijlvolle, zakelijke elementen en een hoge mate van hospitality.”
 

Beauty Salon dimensions vervallen

Met dit nieuwe concept sluit Jaarbeurs aan bij de wens van de beautyprofessional die naar de toekomst kijkt. Een professional die 365 dagen per jaar, 24/7 in contact wil zijn met leveranciers en daarnaast ook een fysiek platform wenst. Beauty Salon dimensions voldeed niet meer aan die wensen en komt in zijn geheel te vervallen.
 

Scheiding tussen twee delen

Het meest in het oog springend, is de scheiding tussen twee delen: Beauty2Inspire en Beauty2Shop. De beautyprofessional wil live demonstraties zien, leveranciers ontmoeten en geïnspireerd worden. Dat is allemaal te vinden onder de noemer Beauty2Inspire. Ook zijn er eyecatchers zoals de Beauty Boulevard, een ruim tien meter lang, spierwit podium waar dagelijks de nieuwste behandelingen gegeven worden. Hier vindt de professional in twee theaters de Beauty Academy waar bekende sprekers uit de branche de bezoekers verrassen met presentaties die stuk voor stuk aansluiten op de actualiteit. In een speciale Beauty VIP-lounge vinden geregisseerde ontmoetingen plaats. Alles is erop gericht om de beautyprofessional op een hoogwaardig niveau te inspireren en informeren.

Voor het Beauty2Shop deel is een duidelijke keuze gemaakt. 94 procent van de professionals heeft aangegeven regelmatig aankopen te doen op de beurs. Vandaar dat verkoop zeker een rol speelt, maar nu in een apart deel. 



2015-05-08
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV