Magazine
Contact
Home
Jaarbeurs introduceert Beautyspot.nl live edition
De online community van de beautybranche Beautyspot.nl komt dit najaar tot leven tijdens een live edition, een inspirerende, fysieke ontmoetingsplaats waar de professional een voorsprong kan pakken. In het gedeelte Beauty2Inspire staat inspiratie opdoen, demonstraties met specifieke thema’s, netwerken en uitwisseling van kennis centraal. In het Beauty2Shop deel is alle ruimte om aankopen te doen in een stijlvolle omgeving. De Beautyspot.nl live edition vindt plaats op zaterdag 12 en zondag 13 september 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht.
 

“Het nieuwe concept ligt in lijn met Beautyspot.nl, het online platform van Jaarbeurs voor de beautybranche”, aldus Audrey Wilschut, Brand Manager bij Jaarbeurs. We hebben gekeken naar ontwikkelingen in de markt en naar de wensen van beautyprofessionals en leveranciers. Door twee Jaarbeurskrachten te bundelen - Beautyspot.nl als online en de Jaarbeurs als fysieke ontmoetingsplaats – kunnen we een allesomvattend concept neerzetten. De Beautyspot.nl live edition biedt een podium voor de hele professionele beautybranche in een omgeving die zich kenmerkt door stijlvolle, zakelijke elementen en een hoge mate van hospitality.”
 

Beauty Salon dimensions vervallen

Met dit nieuwe concept sluit Jaarbeurs aan bij de wens van de beautyprofessional die naar de toekomst kijkt. Een professional die 365 dagen per jaar, 24/7 in contact wil zijn met leveranciers en daarnaast ook een fysiek platform wenst. Beauty Salon dimensions voldeed niet meer aan die wensen en komt in zijn geheel te vervallen.
 

Scheiding tussen twee delen

Het meest in het oog springend, is de scheiding tussen twee delen: Beauty2Inspire en Beauty2Shop. De beautyprofessional wil live demonstraties zien, leveranciers ontmoeten en geïnspireerd worden. Dat is allemaal te vinden onder de noemer Beauty2Inspire. Ook zijn er eyecatchers zoals de Beauty Boulevard, een ruim tien meter lang, spierwit podium waar dagelijks de nieuwste behandelingen gegeven worden. Hier vindt de professional in twee theaters de Beauty Academy waar bekende sprekers uit de branche de bezoekers verrassen met presentaties die stuk voor stuk aansluiten op de actualiteit. In een speciale Beauty VIP-lounge vinden geregisseerde ontmoetingen plaats. Alles is erop gericht om de beautyprofessional op een hoogwaardig niveau te inspireren en informeren.

Voor het Beauty2Shop deel is een duidelijke keuze gemaakt. 94 procent van de professionals heeft aangegeven regelmatig aankopen te doen op de beurs. Vandaar dat verkoop zeker een rol speelt, maar nu in een apart deel. 



2015-05-08
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV