Magazine
Contact
Home
Gallery concept Kubik voor AutoRAI slaat aan
Het nieuwe Gallery concept van AutoRAI 2015, zoals ontworpen en uitgevoerd door Kubik, is goed ontvangen door zowel exposanten als bezoekers. In totaal 49 automerken presenteerden zich in een overkoepelend design waarin alle deelnemers zich gelijkwaardig presenteerden aan ruim 290.000 bezoekers.
 

Het ontwerp voor de tentoonstelling kwam voort uit de wens van de Nederlandse auto-importeurs om aanzienlijk goedkoper te exposeren, zonder dat dit ten koste gaat van de uitstraling van de beurs en de merken. Met deze opdracht gingen de designers van Kubik aan de slag en de oplossing bleek even fraai als doeltreffend: de traditionele grote achterwanden van de autostands werden naar voren gehaald en als vrij hangende mega billboards in het midden van de tentoonstellingshallen van de RAI geplaatst. Hierdoor ontstond een Gallery concept waarin de bezoekers de weg naar hun favoriete automerken konden ontdekken.

Niet eerder werd een collectief tentoonstellingsontwerp op een dergelijke schaal voor een autotentoonstelling gerealiseerd. Vanuit het overkoepelende ontwerp was er voldoende ruimte om de individuele identiteit van de deelnemende automerken te integreren. Voor elke deelnemer werd door Kubik een afzonderlijk standontwerp gemaakt waarin de auto’s en de merkbeleving optimaal tot hun recht kwamen. Ook de realisatie werd vanuit een collectieve benadering aangepakt waardoor er een aanzienlijke besparing op de standbouwkosten werd doorgevoerd. In totaal realiseerde Kubik in samenwerking met een zevental geselecteerde tentoonstellingsbouwers zo’n 21.500 m2 aan standbouw, met onder meer 13 kilometer aan trussen en werd er 14.000 m2 aan grafische afbeeldingen geprint.

Bezoekers en deelnemende bedrijven zijn zeer enthousiast over de nieuwe opzet. Tweederde van de bezoekers geeft de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger. De automerken geven aan meer leads te hebben genoteerd dan verwacht. Met deze nieuwe benadering is een goede basis gelegd voor de komende editie van de AutoRAI die van 30 maart tot en met 9 april 2017 weer in de agenda van Amsterdam RAI staat.
 

2015-05-01
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV