Magazine
Contact
Home
Gallery concept Kubik voor AutoRAI slaat aan
Het nieuwe Gallery concept van AutoRAI 2015, zoals ontworpen en uitgevoerd door Kubik, is goed ontvangen door zowel exposanten als bezoekers. In totaal 49 automerken presenteerden zich in een overkoepelend design waarin alle deelnemers zich gelijkwaardig presenteerden aan ruim 290.000 bezoekers.
 

Het ontwerp voor de tentoonstelling kwam voort uit de wens van de Nederlandse auto-importeurs om aanzienlijk goedkoper te exposeren, zonder dat dit ten koste gaat van de uitstraling van de beurs en de merken. Met deze opdracht gingen de designers van Kubik aan de slag en de oplossing bleek even fraai als doeltreffend: de traditionele grote achterwanden van de autostands werden naar voren gehaald en als vrij hangende mega billboards in het midden van de tentoonstellingshallen van de RAI geplaatst. Hierdoor ontstond een Gallery concept waarin de bezoekers de weg naar hun favoriete automerken konden ontdekken.

Niet eerder werd een collectief tentoonstellingsontwerp op een dergelijke schaal voor een autotentoonstelling gerealiseerd. Vanuit het overkoepelende ontwerp was er voldoende ruimte om de individuele identiteit van de deelnemende automerken te integreren. Voor elke deelnemer werd door Kubik een afzonderlijk standontwerp gemaakt waarin de auto’s en de merkbeleving optimaal tot hun recht kwamen. Ook de realisatie werd vanuit een collectieve benadering aangepakt waardoor er een aanzienlijke besparing op de standbouwkosten werd doorgevoerd. In totaal realiseerde Kubik in samenwerking met een zevental geselecteerde tentoonstellingsbouwers zo’n 21.500 m2 aan standbouw, met onder meer 13 kilometer aan trussen en werd er 14.000 m2 aan grafische afbeeldingen geprint.

Bezoekers en deelnemende bedrijven zijn zeer enthousiast over de nieuwe opzet. Tweederde van de bezoekers geeft de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger. De automerken geven aan meer leads te hebben genoteerd dan verwacht. Met deze nieuwe benadering is een goede basis gelegd voor de komende editie van de AutoRAI die van 30 maart tot en met 9 april 2017 weer in de agenda van Amsterdam RAI staat.
 

2015-05-01
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV