Magazine
Contact
Home
Gallery concept Kubik voor AutoRAI slaat aan
Het nieuwe Gallery concept van AutoRAI 2015, zoals ontworpen en uitgevoerd door Kubik, is goed ontvangen door zowel exposanten als bezoekers. In totaal 49 automerken presenteerden zich in een overkoepelend design waarin alle deelnemers zich gelijkwaardig presenteerden aan ruim 290.000 bezoekers.
 

Het ontwerp voor de tentoonstelling kwam voort uit de wens van de Nederlandse auto-importeurs om aanzienlijk goedkoper te exposeren, zonder dat dit ten koste gaat van de uitstraling van de beurs en de merken. Met deze opdracht gingen de designers van Kubik aan de slag en de oplossing bleek even fraai als doeltreffend: de traditionele grote achterwanden van de autostands werden naar voren gehaald en als vrij hangende mega billboards in het midden van de tentoonstellingshallen van de RAI geplaatst. Hierdoor ontstond een Gallery concept waarin de bezoekers de weg naar hun favoriete automerken konden ontdekken.

Niet eerder werd een collectief tentoonstellingsontwerp op een dergelijke schaal voor een autotentoonstelling gerealiseerd. Vanuit het overkoepelende ontwerp was er voldoende ruimte om de individuele identiteit van de deelnemende automerken te integreren. Voor elke deelnemer werd door Kubik een afzonderlijk standontwerp gemaakt waarin de auto’s en de merkbeleving optimaal tot hun recht kwamen. Ook de realisatie werd vanuit een collectieve benadering aangepakt waardoor er een aanzienlijke besparing op de standbouwkosten werd doorgevoerd. In totaal realiseerde Kubik in samenwerking met een zevental geselecteerde tentoonstellingsbouwers zo’n 21.500 m2 aan standbouw, met onder meer 13 kilometer aan trussen en werd er 14.000 m2 aan grafische afbeeldingen geprint.

Bezoekers en deelnemende bedrijven zijn zeer enthousiast over de nieuwe opzet. Tweederde van de bezoekers geeft de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger. De automerken geven aan meer leads te hebben genoteerd dan verwacht. Met deze nieuwe benadering is een goede basis gelegd voor de komende editie van de AutoRAI die van 30 maart tot en met 9 april 2017 weer in de agenda van Amsterdam RAI staat.
 

2015-05-01
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV