Magazine
Contact
Home
Gallery concept Kubik voor AutoRAI slaat aan
Het nieuwe Gallery concept van AutoRAI 2015, zoals ontworpen en uitgevoerd door Kubik, is goed ontvangen door zowel exposanten als bezoekers. In totaal 49 automerken presenteerden zich in een overkoepelend design waarin alle deelnemers zich gelijkwaardig presenteerden aan ruim 290.000 bezoekers.
 

Het ontwerp voor de tentoonstelling kwam voort uit de wens van de Nederlandse auto-importeurs om aanzienlijk goedkoper te exposeren, zonder dat dit ten koste gaat van de uitstraling van de beurs en de merken. Met deze opdracht gingen de designers van Kubik aan de slag en de oplossing bleek even fraai als doeltreffend: de traditionele grote achterwanden van de autostands werden naar voren gehaald en als vrij hangende mega billboards in het midden van de tentoonstellingshallen van de RAI geplaatst. Hierdoor ontstond een Gallery concept waarin de bezoekers de weg naar hun favoriete automerken konden ontdekken.

Niet eerder werd een collectief tentoonstellingsontwerp op een dergelijke schaal voor een autotentoonstelling gerealiseerd. Vanuit het overkoepelende ontwerp was er voldoende ruimte om de individuele identiteit van de deelnemende automerken te integreren. Voor elke deelnemer werd door Kubik een afzonderlijk standontwerp gemaakt waarin de auto’s en de merkbeleving optimaal tot hun recht kwamen. Ook de realisatie werd vanuit een collectieve benadering aangepakt waardoor er een aanzienlijke besparing op de standbouwkosten werd doorgevoerd. In totaal realiseerde Kubik in samenwerking met een zevental geselecteerde tentoonstellingsbouwers zo’n 21.500 m2 aan standbouw, met onder meer 13 kilometer aan trussen en werd er 14.000 m2 aan grafische afbeeldingen geprint.

Bezoekers en deelnemende bedrijven zijn zeer enthousiast over de nieuwe opzet. Tweederde van de bezoekers geeft de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger. De automerken geven aan meer leads te hebben genoteerd dan verwacht. Met deze nieuwe benadering is een goede basis gelegd voor de komende editie van de AutoRAI die van 30 maart tot en met 9 april 2017 weer in de agenda van Amsterdam RAI staat.
 

2015-05-01
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV