Magazine
Contact
Home
Gamescom krijgt tien procent meer oppervlakte
De Europese gamesbeurs Gamescom in Köln krijgt dit jaar 16.000 m2 meer tentoonstellingsruimte, wat een toename is van 10 procent ten opzicht van vorig jaar. De uitbreiding zit met name in de business area en het entertainmentgebied.
 

De meeste beursdagen van Gamescom waren vorig jaar in de voorverkoop uitverkocht. Uiteindelijk kwamen er 335.000 bezoekers naar de beurs in KoelnMesse.

Om het verblijf in het beursgebouw aangenamer te maken is de indeling van de hallen aangepast. De business area, het exclusieve gebied voor vakbezoekers, zal in 2015 de hallen 2, 3 en 4 beslaan. Het entertainment gebied voor particuliere bezoekers wordt dit jaar uitgebreid met hal 5. Daarmee komt de totale expositieruimte op 180.000 bruto vierkante meter. De extra ruimte is vooral bedoeld om de kwaliteit van het verblijf van de bezoekers te verbeteren.

Doordat het aantal vakbezoekers vorig jaar wederom steeg (2014: 31.500, +6 procent) is de business area vergroot met 4.000 vierkante meter (+7 procent). De overige toename van 12.000 vierkante meter komt ten goede aan het  entertainmentgebied.
"De gamescom is een succesverhaal. Sinds de introductie in Keulen namen de groeicijfers van exposanten en bezoekers toe, ook wat betreft internationaliteit. Na zeven jaar gamescom is verdere uitbreiding van de expositieruimte het praktische antwoord", zegt Katharina Hamma, Managing Director van Koelnmesse.

"Gamescom wordt voortdurend ontwikkeld om de aantrekkelijkheid te verhogen voor alle doelgroepen. Op de middellange termijn de gamescom ingericht voor verdere groei in het aantal exposanten, bijvoorbeeld in de segmenten Family & Friends en Gamescom table top (ruilkaarten en bordspellen, RED)", aldus Maximilian Schenk, Managing Director van BIU, de Federale Vereniging van Interactive Entertainment Software.
 

Internationale marktleiders

Tal van internationale marktleiders en gerenommeerde bedrijven in de computer en video game-industrie hebben zich als aangemeld als exposant voor Gamescom 2015, zoals Bandai Namco, Bethesda, CI Games, Cloud Imperium Games, Crytek, Deep Silver (Koch Media), Electronic Arts, Kalypso Media , Konami, Microsoft, Nintendo, Oculus, Rondo Media, Square Enix, Ubisoft, V Pro Gaming en Warner Bros. Ook aanbieder van online games en game apps, zoals Aeria Games, Bigpoint, My.com zijn van 5 tot en met 9 augustus vertegenwoordigd in Koelnmesse.
 

2015-04-20
Logistics & Distribution heeft in combinatie met Empack en Automation op 5 en 6 april zo'n 8.300 bezoekers ontvangen. Het was voor het eerst dat de drie vakbeurzen voor de verpakkingsindustie en de logistieke markt samen georganiseerd werden in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch.
 
Rotterdam Ahoy organiseert in samenwerking met founding partners het nieuwe platform VEG., wat staat voor Vak Event Groentehelden. Het event dat op 20 en 21 juni 2018 zal plaatsvinden in de Onderzeebootloods in Rotterdam is voor iedereen die beroepsmatig te maken heeft met versproducten. Beleving, inspiratie en de toekomst staan centraal.
 
MECC Maastricht organiseert van 20 tot en met 22 oktober 2017 het nieuwe event Euro Cycling XP. Het evenement is een coproductie van Euro Cycling XP, Flanders Bike Valley en MECC Maastricht. Doel van oud-wielrenner en initiator Stephan Räkers is het gat te dichten dat aan het eind van het wieler- en MTB seizoen ontstaat en loopt tot aan het volgend voorjaar wanneer fietsbeurzen als BikeMotion en de Fiets-en Wandelbeurs plaatsvinden.
 
Vakdagen Parket & Woninginrichter (VPWI) gaat per direct verder als Interieur Collectie Dagen. VPWI is van oorsprong een vloeren vakbeurs. Door de uitbreiding van verschillende segmenten in de afgelopen jaren en de samenwerking met Kone advies (organisator van Floor Expo) vond organisator Evenementenhal het tijd voor een nieuwe naam die beter past bij het huidige concept.
 
Evenementenhal Hardenberg heeft een aantal nieuwe speerpunten opgesteld voor de editie van Recreatie Vakbeurs in november 2017. Dit na overleg met specialisten uit de branche. De beurs wordt landelijk gepositioneerd en zal ook meer op exposanten en bezoekers uit België en Duitsland mikken. Daarvoor zijn er meer blikvangers nodig op de beursvloer. 
 
mei | juni | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV