Magazine
Contact
Home
Gamescom krijgt tien procent meer oppervlakte
De Europese gamesbeurs Gamescom in Köln krijgt dit jaar 16.000 m2 meer tentoonstellingsruimte, wat een toename is van 10 procent ten opzicht van vorig jaar. De uitbreiding zit met name in de business area en het entertainmentgebied.
 

De meeste beursdagen van Gamescom waren vorig jaar in de voorverkoop uitverkocht. Uiteindelijk kwamen er 335.000 bezoekers naar de beurs in KoelnMesse.

Om het verblijf in het beursgebouw aangenamer te maken is de indeling van de hallen aangepast. De business area, het exclusieve gebied voor vakbezoekers, zal in 2015 de hallen 2, 3 en 4 beslaan. Het entertainment gebied voor particuliere bezoekers wordt dit jaar uitgebreid met hal 5. Daarmee komt de totale expositieruimte op 180.000 bruto vierkante meter. De extra ruimte is vooral bedoeld om de kwaliteit van het verblijf van de bezoekers te verbeteren.

Doordat het aantal vakbezoekers vorig jaar wederom steeg (2014: 31.500, +6 procent) is de business area vergroot met 4.000 vierkante meter (+7 procent). De overige toename van 12.000 vierkante meter komt ten goede aan het  entertainmentgebied.
"De gamescom is een succesverhaal. Sinds de introductie in Keulen namen de groeicijfers van exposanten en bezoekers toe, ook wat betreft internationaliteit. Na zeven jaar gamescom is verdere uitbreiding van de expositieruimte het praktische antwoord", zegt Katharina Hamma, Managing Director van Koelnmesse.

"Gamescom wordt voortdurend ontwikkeld om de aantrekkelijkheid te verhogen voor alle doelgroepen. Op de middellange termijn de gamescom ingericht voor verdere groei in het aantal exposanten, bijvoorbeeld in de segmenten Family & Friends en Gamescom table top (ruilkaarten en bordspellen, RED)", aldus Maximilian Schenk, Managing Director van BIU, de Federale Vereniging van Interactive Entertainment Software.
 

Internationale marktleiders

Tal van internationale marktleiders en gerenommeerde bedrijven in de computer en video game-industrie hebben zich als aangemeld als exposant voor Gamescom 2015, zoals Bandai Namco, Bethesda, CI Games, Cloud Imperium Games, Crytek, Deep Silver (Koch Media), Electronic Arts, Kalypso Media , Konami, Microsoft, Nintendo, Oculus, Rondo Media, Square Enix, Ubisoft, V Pro Gaming en Warner Bros. Ook aanbieder van online games en game apps, zoals Aeria Games, Bigpoint, My.com zijn van 5 tot en met 9 augustus vertegenwoordigd in Koelnmesse.
 

2015-04-20
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV