Magazine
Contact
Home
Gamescom krijgt tien procent meer oppervlakte
De Europese gamesbeurs Gamescom in Köln krijgt dit jaar 16.000 m2 meer tentoonstellingsruimte, wat een toename is van 10 procent ten opzicht van vorig jaar. De uitbreiding zit met name in de business area en het entertainmentgebied.
 

De meeste beursdagen van Gamescom waren vorig jaar in de voorverkoop uitverkocht. Uiteindelijk kwamen er 335.000 bezoekers naar de beurs in KoelnMesse.

Om het verblijf in het beursgebouw aangenamer te maken is de indeling van de hallen aangepast. De business area, het exclusieve gebied voor vakbezoekers, zal in 2015 de hallen 2, 3 en 4 beslaan. Het entertainment gebied voor particuliere bezoekers wordt dit jaar uitgebreid met hal 5. Daarmee komt de totale expositieruimte op 180.000 bruto vierkante meter. De extra ruimte is vooral bedoeld om de kwaliteit van het verblijf van de bezoekers te verbeteren.

Doordat het aantal vakbezoekers vorig jaar wederom steeg (2014: 31.500, +6 procent) is de business area vergroot met 4.000 vierkante meter (+7 procent). De overige toename van 12.000 vierkante meter komt ten goede aan het  entertainmentgebied.
"De gamescom is een succesverhaal. Sinds de introductie in Keulen namen de groeicijfers van exposanten en bezoekers toe, ook wat betreft internationaliteit. Na zeven jaar gamescom is verdere uitbreiding van de expositieruimte het praktische antwoord", zegt Katharina Hamma, Managing Director van Koelnmesse.

"Gamescom wordt voortdurend ontwikkeld om de aantrekkelijkheid te verhogen voor alle doelgroepen. Op de middellange termijn de gamescom ingericht voor verdere groei in het aantal exposanten, bijvoorbeeld in de segmenten Family & Friends en Gamescom table top (ruilkaarten en bordspellen, RED)", aldus Maximilian Schenk, Managing Director van BIU, de Federale Vereniging van Interactive Entertainment Software.
 

Internationale marktleiders

Tal van internationale marktleiders en gerenommeerde bedrijven in de computer en video game-industrie hebben zich als aangemeld als exposant voor Gamescom 2015, zoals Bandai Namco, Bethesda, CI Games, Cloud Imperium Games, Crytek, Deep Silver (Koch Media), Electronic Arts, Kalypso Media , Konami, Microsoft, Nintendo, Oculus, Rondo Media, Square Enix, Ubisoft, V Pro Gaming en Warner Bros. Ook aanbieder van online games en game apps, zoals Aeria Games, Bigpoint, My.com zijn van 5 tot en met 9 augustus vertegenwoordigd in Koelnmesse.
 

2015-04-20
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV