Magazine
Contact
Home
Gamescom krijgt tien procent meer oppervlakte
De Europese gamesbeurs Gamescom in Köln krijgt dit jaar 16.000 m2 meer tentoonstellingsruimte, wat een toename is van 10 procent ten opzicht van vorig jaar. De uitbreiding zit met name in de business area en het entertainmentgebied.
 

De meeste beursdagen van Gamescom waren vorig jaar in de voorverkoop uitverkocht. Uiteindelijk kwamen er 335.000 bezoekers naar de beurs in KoelnMesse.

Om het verblijf in het beursgebouw aangenamer te maken is de indeling van de hallen aangepast. De business area, het exclusieve gebied voor vakbezoekers, zal in 2015 de hallen 2, 3 en 4 beslaan. Het entertainment gebied voor particuliere bezoekers wordt dit jaar uitgebreid met hal 5. Daarmee komt de totale expositieruimte op 180.000 bruto vierkante meter. De extra ruimte is vooral bedoeld om de kwaliteit van het verblijf van de bezoekers te verbeteren.

Doordat het aantal vakbezoekers vorig jaar wederom steeg (2014: 31.500, +6 procent) is de business area vergroot met 4.000 vierkante meter (+7 procent). De overige toename van 12.000 vierkante meter komt ten goede aan het  entertainmentgebied.
"De gamescom is een succesverhaal. Sinds de introductie in Keulen namen de groeicijfers van exposanten en bezoekers toe, ook wat betreft internationaliteit. Na zeven jaar gamescom is verdere uitbreiding van de expositieruimte het praktische antwoord", zegt Katharina Hamma, Managing Director van Koelnmesse.

"Gamescom wordt voortdurend ontwikkeld om de aantrekkelijkheid te verhogen voor alle doelgroepen. Op de middellange termijn de gamescom ingericht voor verdere groei in het aantal exposanten, bijvoorbeeld in de segmenten Family & Friends en Gamescom table top (ruilkaarten en bordspellen, RED)", aldus Maximilian Schenk, Managing Director van BIU, de Federale Vereniging van Interactive Entertainment Software.
 

Internationale marktleiders

Tal van internationale marktleiders en gerenommeerde bedrijven in de computer en video game-industrie hebben zich als aangemeld als exposant voor Gamescom 2015, zoals Bandai Namco, Bethesda, CI Games, Cloud Imperium Games, Crytek, Deep Silver (Koch Media), Electronic Arts, Kalypso Media , Konami, Microsoft, Nintendo, Oculus, Rondo Media, Square Enix, Ubisoft, V Pro Gaming en Warner Bros. Ook aanbieder van online games en game apps, zoals Aeria Games, Bigpoint, My.com zijn van 5 tot en met 9 augustus vertegenwoordigd in Koelnmesse.
 

2015-04-20
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
112 Vakdagen, de vakbeurs over hulpverlening en veiligheid die zou plaatsvinden van 16 tot en met 18 mei 2017 in Evenementenhal Gorinchem, is afgelast. De organisatie die in handen is van Evenementenhal kan onvoldoende draagvlak bieden voor ieder segment om de volledige branche te bedienen. Op dit moment is nog niet duidelijk of en wanneer er een vervolg aan dit beursconcept wordt gegeven. 
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV