Magazine
Contact
Home
14.000 m2 printwerk voor de AutoRAI
Het tandem M2 Printing/Exposize produceerde al het printwerk voor de AutoRAI 2015, in totaal 14.000 m2. Een unieke samenwerking, aangezien de printbedrijven directe concurrenten zijn.
 

M2 Printing ontving de aanvraag voor het printwerk in opdracht van Kubik, die voor de AutoRAI het nieuwe concept ontwikkelde en verantwoordelijk was voor de totale realisatie. Er waren ruim 500 grootformaat prints nodig: de looppaden, scheidingswanden van stands, bergingsruimtes en zuilen werden allen voorzien van full colour afbeeldingen.



Gezien de grootte van het project en de enorme tijdsdruk ging het grootformaat printbedrijf een samenwerking aan met Exposize. Sander Muller van M2 Printing: “Bij zo’n groot project komt altijd veel meer kijken dan alleen het printen; zoals het niet op tijd aanleveren van bestanden, bestanden die last minute gewijzigd worden (waardoor er enorme tijdsdruk ontstaat) en de logistieke planning en projectmanagement. Hierdoor hebben wij gezocht naar de beste oplossing voor de klant. Samen met Exposize hebben we het plan voorgelegd en de order binnengehaald.”
 
Opdrachtgever Kubik kon zich erg goed vinden in het initiatief van M2 printing en zo was de unieke samenwerking een feit. Eric Verkerk van Exposize: “Doordat Exposize en M2 Printing met hetzelfde merk printers en inkten werken, is een hoge en consistente kwaliteit gewaarborgd. De VUTEk’s en het personeel in Enkhuizen en Eindhoven draaiden de afgelopen maanden overuren, maar het resultaat mag er zijn.”
 
M2 Printing verzorgde al het projectmanagement en de communicatie naar opdrachtgever Kubik. Sander Muller: “Dit is projectmanagement op het hoogste niveau. Het handlen, het afstemmen is eigenlijk al meer werk dan het printen zelf. Je moet tot in detail kunnen doordenken hoe je het gaat organiseren.”

 

 
 

2015-04-29
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV