Magazine
Contact
Home
14.000 m2 printwerk voor de AutoRAI
Het tandem M2 Printing/Exposize produceerde al het printwerk voor de AutoRAI 2015, in totaal 14.000 m2. Een unieke samenwerking, aangezien de printbedrijven directe concurrenten zijn.
 

M2 Printing ontving de aanvraag voor het printwerk in opdracht van Kubik, die voor de AutoRAI het nieuwe concept ontwikkelde en verantwoordelijk was voor de totale realisatie. Er waren ruim 500 grootformaat prints nodig: de looppaden, scheidingswanden van stands, bergingsruimtes en zuilen werden allen voorzien van full colour afbeeldingen.



Gezien de grootte van het project en de enorme tijdsdruk ging het grootformaat printbedrijf een samenwerking aan met Exposize. Sander Muller van M2 Printing: “Bij zo’n groot project komt altijd veel meer kijken dan alleen het printen; zoals het niet op tijd aanleveren van bestanden, bestanden die last minute gewijzigd worden (waardoor er enorme tijdsdruk ontstaat) en de logistieke planning en projectmanagement. Hierdoor hebben wij gezocht naar de beste oplossing voor de klant. Samen met Exposize hebben we het plan voorgelegd en de order binnengehaald.”
 
Opdrachtgever Kubik kon zich erg goed vinden in het initiatief van M2 printing en zo was de unieke samenwerking een feit. Eric Verkerk van Exposize: “Doordat Exposize en M2 Printing met hetzelfde merk printers en inkten werken, is een hoge en consistente kwaliteit gewaarborgd. De VUTEk’s en het personeel in Enkhuizen en Eindhoven draaiden de afgelopen maanden overuren, maar het resultaat mag er zijn.”
 
M2 Printing verzorgde al het projectmanagement en de communicatie naar opdrachtgever Kubik. Sander Muller: “Dit is projectmanagement op het hoogste niveau. Het handlen, het afstemmen is eigenlijk al meer werk dan het printen zelf. Je moet tot in detail kunnen doordenken hoe je het gaat organiseren.”

 

 
 

2015-04-29
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
De Duitse Interzum heeft dit jaar een recordaantal van zo’n 69.000 bezoekers gehaald. De tweejaarlijkse interieurbeurs die van 16 tot en met 19 mei plaatsvond in de Koelnmesse had dit jaar meer exposanten staan en nam ook 15 procent meer expositieruimte in beslag.
 
Jaarbeurs heeft dinsdag 16 mei BouwBeurs.nl gelanceerd, een nieuw online platform dat is gekoppeld aan het evenement BouwBeurs. Het platform richt zich met productnieuws en innovaties op de uitvoerende bouw. Bouwbeurs.nl stuurt wekelijks een e-mail nieuwsbrief naar zo'n 50 duizend abonnees.
 
Het nieuwe Strandzuid, gelegen tussen RAI Amsterdam en het Beatrixpark, is 9 mei jongstleden officieel geopend. In de nieuwe opzet positioneert de horecagelegenheid zich nadrukkelijker als eventlocatie die stand alone of aanvullend op de RAI-faciliteiten kan worden ingezet. Strandzuid is een initiatief van RAI Amsterdam en Unlimited Label (Vondelpark3, Caffe Esprit, Strandzuid).​
 
De Horecava, Lightspeed en Sligro gaan in de komende weken op zoek naar ondernemend horecatalent voor de Nationale RestaurantPITCH. De nieuwe wedstrijd biedt iedereen die droomt van een eigen restaurant de kans deze te verwezenlijken. De kandidaat met het winnende restaurantconcept krijgt een ingericht pop-up restaurant van 800 vierkante meter tijdens de komende editie van de Horecava. De beurs vindt plaats van maandag 8 tot en met donderdag 11 januari 2018 in RAI Amsterdam.
 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV