Magazine
Contact
Home
Acht procent meer bezoekers op AutoRAI
AutoRAI 2015 heeft 291.717 bezoekers getrokken. Dit zijn er 21.369 meer dan de editie in 2011, terwijl de beurs een dag korter heeft geduurd. Bovendien zijn bezoekers en deelnemende bedrijven zeer enthousiast over de nieuwe opzet. Twee derde van de bezoekers geeft de AutoRAI het rapportcijfer 8 of hoger.
 

Er waren ook meer automerken op de beurs aanwezig. De exposanten geven aan meer leads genoteerd te hebben dan verwacht.
 

Nieuwe beursopzet slaat aan

Roelant Groen, beursmanager AutoRAI: “Het hoge bezoekersaantal van AutoRAI 2015 is ongekend. Geen enkel ander betaald publieksevenement in Nederland trekt zoveel mensen. Nadat de editie in 2013 niet door kon gaan, is hiermee in alle opzichten sprake van een geslaagde comeback.”

42 procent van de bezoekers gebruikte de AutoRAI om zich te oriënteren op een nieuwe auto. 95 procent hiervan geeft aan dat het bezoek aan de beurs zeker heeft bijgedragen aan het oriëntatieproces. Gemiddeld hebben bezoekers 4,6 uur op de beurs doorgebracht en heeft 95 procent gevonden waarvoor hij/zij de beurs kwam bezoeken. Op social media is het enthousiasme ook duidelijk te lezen. Bezoekers noemden het een zeer geslaagde AutoRAI, refererend naar de mooie opzet, het complete aanbod, het vele nieuws en de goede sfeer.
 

Automerken zeer positief

Een primeur voor de autowereld was dat de stands op de AutoRAI gezamenlijk met de auto-importeurs zijn ontworpen. Bijzonder hieraan was dat het design voor alle deelnemers in dezelfde sfeer was, maar met voldoende onderscheidend vermogen. Exposanten zijn na afloop van de AutoRAI zeer positief over deze nieuwe formule.

Ellis Blasé, woordvoerder Peugeot Nederland verwoordde het in marketingtermen: "De AutoRAI was voor ons één en al Motion & Emotion, een hele positieve ervaring!" Ook Jeroen Maas van Opel Nederland was enthousiast: “Uiteindelijk bepaalt de bezoeker of iets bevalt en afgelopen dagen is duidelijk geworden dat deze opzet van de AutoRAI meer dan bevalt. De reacties waren lovend en daar sluiten wij ons als Opel graag bij aan.”

Janet Richter, directeur communicatie Renault Nederland kijkt graag verder dan deze editie: “Zowel bij Renault als bij Dacia hebben we enorm veel geïnteresseerden op onze stands begroet. Wij zijn dan ook zeer tevreden over het verloop en de uitstraling van deze AutoRAI en geloven dat de beurs in deze opzet een goede toekomst tegemoet kan zien.” Ook de deelnemers van exclusieve auto’s tonen hun waardering. Arjen van Beek, Louwman Exclusive: "Geweldig dat de AutoRAI na zo'n lange afwezigheid weer terug is. De AutoRAI en auto's zijn weer in trek, dat merk je aan het sentiment bij het publiek. En bij de fabrikanten. We kregen niet voor niets de Europese primeur van de McLaren 570s."
 

Sector enthousiast

Ook de algemeen voorzitter van RAI Vereniging Steven van Eijck toont zich enthousiast: "Ik ben uiterst tevreden over de reacties van zowel het publiek als alle automerken over het nieuwe concept van AutoRAI. We hebben met vertegenwoordigers van RAI Vereniging, Amsterdam RAI en natuurlijk de automerken er de afgelopen periode keihard aan gewerkt en met deze waardering en bezoekcijfers heeft het zijn vruchten afgeworpen. Een goed signaal voor de sector die een dergelijke opsteker zeker kan gebruiken. Het blijkt dat de AutoRAI springlevend is en met het succes van deze editie kan iedereen AutoRAI 2017 nu al in zijn agenda zetten!"
 

AutoRAI 2017

AutoRAI, het grootste auto-evenement van Nederland, wordt georganiseerd door Amsterdam RAI onder auspiciën van RAI Vereniging. Naast ruim 500 auto’s waren er ook veel activiteiten zoals het Buitenpark, de Racehal, AutoRAI Klassiek en het InnovationLAB. De 59ste AutoRAI werd gehouden van 17 tot en met 26 april in Amsterdam RAI 2015. In 2017 vindt de AutoRAI  van vrijdag 31 maart tot en met zondag 9 april plaats.

 
 

2015-04-28
Beursorganisator Easyfairs lanceert op 17, 18 en 19 april 2018 de vakbeurs Maintenance in Gorinchem. Maintenance is een gevestigde serie specialistische vakbeurzen voor industrial maintenance met edities in Stuttgart, Dortmund, Antwerpen en Zurich. De vakbeurs biedt een platform voor fabrikanten, importeurs, toeleveranciers en dienstverleners binnen de industriële sector op het gebied van onderhoud en asset management.
 
RAI Amsterdam en ISSA, de vereniging van leveranciers in de schoonmaakindustrie, hebben nog geen overeenkomst bereikt over schoonmaakbeurs ISSA Interclean. De RAI heeft op 7 november jongstleden per onmiddellijke ingang het contract met ISSA opgezegd en staat erop de beurs in Amsterdam en Instanbul zonder inmenging van ISSA te organiseren onder de naam Interclean. Maar ISSA denkt daar anders over: “Het contract is niet eenzijdig op te zeggen.”
 
Aquatech Amsterdam 2017 heeft dit jaar het recordaantal van 20.490 bezoekers verwelkomd. In 2015 bezochten 18.411 de beurs voor watertechnologie. De beurs telde dit jaar ruim 900 exposanten uit meer dan 140 landen, en dat was ook een record. In 2015 waren dat er 856. Aquatech vond plaats van 31 oktober tot en met 3 november in RAI Amsterdam.
 
Naast de voorjaars- en najaarseditie van Second Home in Jaarbeurs Utrecht en de Belgische edities, organiseert Fairs Consult op 27 en 28 januari 2018 een extra editie in het Mecc Maastricht. Uit een analyse van de Nederlandse en Belgische edities bleek dat de regio Maastricht en Belgisch Limburg op dit moment nog onvoldoende bediend wordt.
 
In de Rotterdamse Van Nelle Fabriek zal op 25 en 26 november 2017 Sneakerness georganiseerd worden. De internationale sportschoenenbeurs zal dit jaar voor het eerst plaatsvinden in het gebouw aan de Delfshavense Schie. Vorig jaar werd deze in de Kromhouthal in Amsterdam gehouden.
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV