Magazine
Contact
Home
Jonge exposanten kiezen voor vriendelijk en extravert standpersoneel
Jonge exposanten zoeken vooral naar vriendelijk en extravert standpersoneel, zo blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksinstituut CEIR. Bijna alle geïnterviewde young professionals vinden dat beurzen een unieke vorm van marketing bieden.
Het Center voor Exhibition Industry Research (CEIR) en de Society of Independent Show Organizers (SISO) hebben wederom de voorkeuren van jonge professionele exposanten in kaart gebracht. Een onderzoek dat CEIR sinds 2009 uitvoert met financiering van SISO. Op 17 april presenteerde het onderzoeksinstituut haar rapport over het onderzoek in 2015.
 

Vijf belangrijke bevindingen

  • Bijna alle (98 procent) jonge exposanten vinden dat beurzen een unieke waarde leveren die niet door andere marketing- of saleskanalen kunnen worden voldaan. Als meest populaire aspecten noemen ze de ROI, de mogelijkheid om meerdere sales- en marketingdoelstellingen in een korte tijd te bereiken en de face-to-face ontmoetingen met klanten en prospects.
  • Meer dan zeven van de tien jonge exposanten bekijken het beurskanaal als een medium om meerdere belangrijke marketing- en salesdoelstellingen te bereiken.
  • Jonge exposanten vinden de volgende drie zaken het meest belangrijk voor een effectieve deelname. Tactieken om het product te presenteren (71 procent), mogelijkheden om de bezoekers interactie te bieden met het product (67 procent) en zorgen voor omstandigheden die het standpersoneel helpen om in contact te komen met de bezoeker. Een meerderheid vindt ook diverse digitale interactieve elementen, giveaways en prijzen effectieve methodes om in contact te komen met beursbezoekers.
  • De absolute voorkeur gaat uit naar het realiseren van één-op-één gesprekken door het standpersoneel, met of zonder een productdemonstratie.
  • De nadruk op het belang van een vriendelijke en extraverte uitstraling is typisch iets van de Millennial en voor 77 procent is dit de belangrijkste eigenschap die ze zoeken bij standpersoneel.
 
Het volledige rapport 2015 Young Professional Exhibitor Needs and Preferences Study is aan te schaffen via de website van CEIR.
 

2015-04-19
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV