Magazine
Contact
Home
Jonge exposanten kiezen voor vriendelijk en extravert standpersoneel
Jonge exposanten zoeken vooral naar vriendelijk en extravert standpersoneel, zo blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksinstituut CEIR. Bijna alle geïnterviewde young professionals vinden dat beurzen een unieke vorm van marketing bieden.
Het Center voor Exhibition Industry Research (CEIR) en de Society of Independent Show Organizers (SISO) hebben wederom de voorkeuren van jonge professionele exposanten in kaart gebracht. Een onderzoek dat CEIR sinds 2009 uitvoert met financiering van SISO. Op 17 april presenteerde het onderzoeksinstituut haar rapport over het onderzoek in 2015.
 

Vijf belangrijke bevindingen

  • Bijna alle (98 procent) jonge exposanten vinden dat beurzen een unieke waarde leveren die niet door andere marketing- of saleskanalen kunnen worden voldaan. Als meest populaire aspecten noemen ze de ROI, de mogelijkheid om meerdere sales- en marketingdoelstellingen in een korte tijd te bereiken en de face-to-face ontmoetingen met klanten en prospects.
  • Meer dan zeven van de tien jonge exposanten bekijken het beurskanaal als een medium om meerdere belangrijke marketing- en salesdoelstellingen te bereiken.
  • Jonge exposanten vinden de volgende drie zaken het meest belangrijk voor een effectieve deelname. Tactieken om het product te presenteren (71 procent), mogelijkheden om de bezoekers interactie te bieden met het product (67 procent) en zorgen voor omstandigheden die het standpersoneel helpen om in contact te komen met de bezoeker. Een meerderheid vindt ook diverse digitale interactieve elementen, giveaways en prijzen effectieve methodes om in contact te komen met beursbezoekers.
  • De absolute voorkeur gaat uit naar het realiseren van één-op-één gesprekken door het standpersoneel, met of zonder een productdemonstratie.
  • De nadruk op het belang van een vriendelijke en extraverte uitstraling is typisch iets van de Millennial en voor 77 procent is dit de belangrijkste eigenschap die ze zoeken bij standpersoneel.
 
Het volledige rapport 2015 Young Professional Exhibitor Needs and Preferences Study is aan te schaffen via de website van CEIR.
 

2015-04-19
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV