Magazine
Contact
Home
Jonge exposanten kiezen voor vriendelijk en extravert standpersoneel
Jonge exposanten zoeken vooral naar vriendelijk en extravert standpersoneel, zo blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksinstituut CEIR. Bijna alle geïnterviewde young professionals vinden dat beurzen een unieke vorm van marketing bieden.
Het Center voor Exhibition Industry Research (CEIR) en de Society of Independent Show Organizers (SISO) hebben wederom de voorkeuren van jonge professionele exposanten in kaart gebracht. Een onderzoek dat CEIR sinds 2009 uitvoert met financiering van SISO. Op 17 april presenteerde het onderzoeksinstituut haar rapport over het onderzoek in 2015.
 

Vijf belangrijke bevindingen

  • Bijna alle (98 procent) jonge exposanten vinden dat beurzen een unieke waarde leveren die niet door andere marketing- of saleskanalen kunnen worden voldaan. Als meest populaire aspecten noemen ze de ROI, de mogelijkheid om meerdere sales- en marketingdoelstellingen in een korte tijd te bereiken en de face-to-face ontmoetingen met klanten en prospects.
  • Meer dan zeven van de tien jonge exposanten bekijken het beurskanaal als een medium om meerdere belangrijke marketing- en salesdoelstellingen te bereiken.
  • Jonge exposanten vinden de volgende drie zaken het meest belangrijk voor een effectieve deelname. Tactieken om het product te presenteren (71 procent), mogelijkheden om de bezoekers interactie te bieden met het product (67 procent) en zorgen voor omstandigheden die het standpersoneel helpen om in contact te komen met de bezoeker. Een meerderheid vindt ook diverse digitale interactieve elementen, giveaways en prijzen effectieve methodes om in contact te komen met beursbezoekers.
  • De absolute voorkeur gaat uit naar het realiseren van één-op-één gesprekken door het standpersoneel, met of zonder een productdemonstratie.
  • De nadruk op het belang van een vriendelijke en extraverte uitstraling is typisch iets van de Millennial en voor 77 procent is dit de belangrijkste eigenschap die ze zoeken bij standpersoneel.
 
Het volledige rapport 2015 Young Professional Exhibitor Needs and Preferences Study is aan te schaffen via de website van CEIR.
 

2015-04-19
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV