Magazine
Contact
Home
Jonge exposanten kiezen voor vriendelijk en extravert standpersoneel
Jonge exposanten zoeken vooral naar vriendelijk en extravert standpersoneel, zo blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksinstituut CEIR. Bijna alle geïnterviewde young professionals vinden dat beurzen een unieke vorm van marketing bieden.
Het Center voor Exhibition Industry Research (CEIR) en de Society of Independent Show Organizers (SISO) hebben wederom de voorkeuren van jonge professionele exposanten in kaart gebracht. Een onderzoek dat CEIR sinds 2009 uitvoert met financiering van SISO. Op 17 april presenteerde het onderzoeksinstituut haar rapport over het onderzoek in 2015.
 

Vijf belangrijke bevindingen

  • Bijna alle (98 procent) jonge exposanten vinden dat beurzen een unieke waarde leveren die niet door andere marketing- of saleskanalen kunnen worden voldaan. Als meest populaire aspecten noemen ze de ROI, de mogelijkheid om meerdere sales- en marketingdoelstellingen in een korte tijd te bereiken en de face-to-face ontmoetingen met klanten en prospects.
  • Meer dan zeven van de tien jonge exposanten bekijken het beurskanaal als een medium om meerdere belangrijke marketing- en salesdoelstellingen te bereiken.
  • Jonge exposanten vinden de volgende drie zaken het meest belangrijk voor een effectieve deelname. Tactieken om het product te presenteren (71 procent), mogelijkheden om de bezoekers interactie te bieden met het product (67 procent) en zorgen voor omstandigheden die het standpersoneel helpen om in contact te komen met de bezoeker. Een meerderheid vindt ook diverse digitale interactieve elementen, giveaways en prijzen effectieve methodes om in contact te komen met beursbezoekers.
  • De absolute voorkeur gaat uit naar het realiseren van één-op-één gesprekken door het standpersoneel, met of zonder een productdemonstratie.
  • De nadruk op het belang van een vriendelijke en extraverte uitstraling is typisch iets van de Millennial en voor 77 procent is dit de belangrijkste eigenschap die ze zoeken bij standpersoneel.
 
Het volledige rapport 2015 Young Professional Exhibitor Needs and Preferences Study is aan te schaffen via de website van CEIR.
 

2015-04-19
De tweejaarlijkse vakbeurs voor bouwmachines Matexpo, die dit najaar in Kortrijk Xpo plaats vindt, krijgt er vanaf 2018 een zusje bij. Demodays powered by Matexpo wordt een evenement waarin beleving en zelf doen centraal staan.
 
RAI Amsterdam heeft op Global Exhibitions Day - woensdag 7 juni - een wereldwijde pitch uitgeschreven voor startende beursconcepten. Met deze ‘Start up your Event’-pitch, stelt de RAI niet alleen beursoppervlak beschikbaar, maar ook kennis en expertise die nodig is bij het organiseren van evenementen.
 
De 13e editie van vastgoedbeurs PROVADA heeft een recordaantal van 24.197 bezoekers getrokken. Een belangrijke rol was weggelegd voor het innovatieplatform PROVADA FUTURE, waaraan ook branchevreemde partijen als BMWi en PHILIPS deelnamen. De beurs vond plaats van 30 mei tot en met 1 juni in Rai Amsterdam.
 
De Role Play Convention 2017 die op 27 en 28 mei plaatsvond in Keulen heeft tienduizenden bezoekers naar de Koelnmesse getrokken. Op de grootste Europese beurs voor fantasy, cosplay en rollenspel maakten dit jaar 250 exposanten hun opwachting. 
 
Ludger Wälken zal per 1 september 2017 de nieuw opgezette centrale afdeling van het project Koelnmesse 3.0 gaan leiden. De afdeling is in het leven geroepen om structuur te bieden aan het grootste investeringsproject in de geschiedenis van het beurzenbedrijf in Keulen. 
juli | augustus | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV