Magazine
Contact
Home
Jonge exposanten kiezen voor vriendelijk en extravert standpersoneel
Jonge exposanten zoeken vooral naar vriendelijk en extravert standpersoneel, zo blijkt uit onderzoek van het Amerikaanse onderzoeksinstituut CEIR. Bijna alle geïnterviewde young professionals vinden dat beurzen een unieke vorm van marketing bieden.
Het Center voor Exhibition Industry Research (CEIR) en de Society of Independent Show Organizers (SISO) hebben wederom de voorkeuren van jonge professionele exposanten in kaart gebracht. Een onderzoek dat CEIR sinds 2009 uitvoert met financiering van SISO. Op 17 april presenteerde het onderzoeksinstituut haar rapport over het onderzoek in 2015.
 

Vijf belangrijke bevindingen

  • Bijna alle (98 procent) jonge exposanten vinden dat beurzen een unieke waarde leveren die niet door andere marketing- of saleskanalen kunnen worden voldaan. Als meest populaire aspecten noemen ze de ROI, de mogelijkheid om meerdere sales- en marketingdoelstellingen in een korte tijd te bereiken en de face-to-face ontmoetingen met klanten en prospects.
  • Meer dan zeven van de tien jonge exposanten bekijken het beurskanaal als een medium om meerdere belangrijke marketing- en salesdoelstellingen te bereiken.
  • Jonge exposanten vinden de volgende drie zaken het meest belangrijk voor een effectieve deelname. Tactieken om het product te presenteren (71 procent), mogelijkheden om de bezoekers interactie te bieden met het product (67 procent) en zorgen voor omstandigheden die het standpersoneel helpen om in contact te komen met de bezoeker. Een meerderheid vindt ook diverse digitale interactieve elementen, giveaways en prijzen effectieve methodes om in contact te komen met beursbezoekers.
  • De absolute voorkeur gaat uit naar het realiseren van één-op-één gesprekken door het standpersoneel, met of zonder een productdemonstratie.
  • De nadruk op het belang van een vriendelijke en extraverte uitstraling is typisch iets van de Millennial en voor 77 procent is dit de belangrijkste eigenschap die ze zoeken bij standpersoneel.
 
Het volledige rapport 2015 Young Professional Exhibitor Needs and Preferences Study is aan te schaffen via de website van CEIR.
 

2015-04-19
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV