Magazine
Contact
Home
Fontys en CLC-VECTA werken samen aan creativiteit
Fontys Academy for Creative Industries (ACI) is een samenwerking aangegaan met CLC-VECTA Centrum voor Live Communication.  Hierdoor kunnen ACI studenten al vroeg in hun opleiding contacten leggen met hun toekomstig werkveld.

 

Brug slaan

Bij Fontys ACI Tilburg studeren 2500 hbo-studenten verdeeld over de Commerciële Economie-bachelors (International Event, Music & Entertainment Studies en Digital Business Concepts), de Communicatie-bachelor (International Event, Music & Entertainment Studies) en de Lifestyle-bachelor (International Lifestyle Studies). De samenwerking slaat een brug tussen de praktijk en de theorie. CLC-VECTA biedt hiermee hun leden de mogelijkheid te leren van ‘de theorie’ en deze extra kennis toe te passen in hun dagelijkse werkzaamheden.
 

I Am² Expo

Binnen alle aangeboden opleidingen van Fontys ACI spelen conceptontwikkeling en creativiteit een belangrijke rol. Deze onderwerpen zullen dan ook centraal staan in de samenwerking. Een voorbeeld van een concrete invulling van de samenwerking is de door Fontys ACI georganiseerde I Am² Expo. Tijdens deze expositie staan netwerken en creativiteit centraal. Het is bij uitstek een gelegenheid voor bedrijven om de nieuwe generatie creatieve conceptontwikkelaars te ontmoeten en een beeld te krijgen van de capaciteiten en ambities van deze toekomstige professionals. Voorafgaande aan de Expo wordt speciaal voor het werkveld een optionele workshop Conceptdenken aangeboden.
 

Dag van de Standbouwer

Een ander voorbeeld van de samenwerking is het voornemen om een aantal vierdejaars studenten vanuit hun keuzevak Futures Research te koppelen aan de Dag van de Standbouwer, een initiatief van sociale partners FNV Bouw, CNV Vakmensen en CLC-VECTA. Door de verbinding aan te gaan met de toekomstige professionals hoopt men bij te dragen aan de kennisontwikkeling van de huidige leden.

 

Uitnodiging

Op donderdag 16 april vindt de vierde editie van de door Fontys Academy for Creative Industries georganiseerde I Am² Expo plaats in Tilburg. Professionals uit het creatieve werkveld zijn van harte uitgenodigd voor deze Expo en de workshop Conceptdenken die aan de Expo voorafgaat. Aanmelden via I Am² Expo.
 
 

2015-04-14
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV