Magazine
Contact
Home
Ahoy lanceert zakelijke netwerkapp voor beurzen
Ahoy Rotterdam heeft een nieuwe app ontwikkeld om het aantal waardevolle ontmoetingen tijdens vakbeurzen te verhogen. Ahoy Connect is een zakelijke netwerkapp waarmee exposanten en bezoekers op basis van een persoonlijk profiel onderling in contact kunnen komen. Met behulp van zoekcriteria maken zij ‘matches’ en kunnen zij een afspraak maken op de beursvloer.
 

Ahoy Connect is geïnspireerd op de datingapp Tinder, maar dan zakelijk en gebouwd als responsive webapp waardoor deze zowel op een desktop, tablet als mobiel te gebruiken is.

Gert-Jan van den Nieuwenhoff, General Manager Business-to-Business Events Ahoy Rotterdam: “Wij zien dat face-to-face contact steeds belangrijker is geworden bij vakbeurzen nu bedrijfs- en productinformatie allemaal online te vinden is. Waar wij voorheen matchmaking inzetten op basis van interesse in producten, richt Ahoy Connect zich op het zoeken naar relevante personen. Het gaat daarbij niet alleen om een bezoeker die een exposant zoekt, maar ook bezoekers en exposanten onderling. Tenslotte kan een andere bezoeker ook relevant zijn voor jouw netwerk. Door mensen voorafgaand aan de beurs al met elkaar in contact te laten komen, maken wij het netwerken tijdens de beurs effectiever.”
 

Werking Ahoy Connect

Persoonlijke profielgegevens worden geladen aan de hand van de registratie van de beurs indien iemand aangeeft te willen deelnemen. De bezoeker of exposant maakt daarna een zoekprofiel aan met criteria van type organisaties, interesse in producten en diensten en beursdoelen. Vervolgens krijgen zij personen te zien in volgorde van relevantie die zij een ‘plus’ of een ‘min’ geven. Zo creëren zij een meeting list met mensen die zij willen ontmoeten. ‘Plussen’ deze mensen hen terug? Dan is er een match! E-mailadressen van de match worden vrijgegeven zodat de personen contact met elkaar kunnen opnemen om een concrete afspraak te maken tijdens de beurs. De responsive webapp voorziet ook in een zoekfunctie waarmee personen op basis van bedrijfsnaam, functie, interesse en vakgebied geselecteerd kunnen worden.
 

Hoger rendement

Er is bewust voor gekozen om het matchen alleen rondom de beurs actief te maken en exclusief te koppelen aan de registratie van de beurs. “Zo willen we het rendement van ontmoetingen tijdens de beurs verhogen”, aldus van den Nieuwenhoff. Een paar weken na de beurs is het niet meer mogelijk om actief te matchen, pas de volgende editie van de beurs weer. “Op het moment dat er een match is, worden e-mailadressen uitgewisseld aangezien het om zakelijke contacten gaat. Op den duur zou het vrijgeven van telefoonnummers of chatten ook een optie kunnen zijn.”
 

Pilot bij InfraTech

Ahoy Connect is in januari 2015 voor het eerst ingezet bij de vakbeurs InfraTech. 1.365 personen hebben een persoonlijk profiel aangemaakt en er zijn in totaal 665 matches tot stand gebracht. De eerste reacties tonen aan dat men enthousiast is over het initiatief van de webapp en over de ontmoetingen die daaruit voortgevloeid zijn. Ahoy Rotterdam biedt deze gratis service ook aan bij de vakbeurzen Maintenance NEXT (21-23 april 2015) en bij Europort (3-6 november 2015). In de toekomst zal Ahoy Connect mogelijk ook gebruikt kunnen worden om evenementen en congressen van Ahoy Rotterdam en producties van externe organisatoren te ondersteunen.




 

2015-04-07
Brussels Expo is op zoek naar bijkomende middelen om de renovatie van de infrastructuur te financieren. Op dit ogenblik worden twee mogelijke pistes onderzocht: één met een actieve rol voor de federale overheid en zijn investeringsvehikel Brusselfonds Beliris, en één met een rol voor een private partner.
 
De 2018 editie van PromZ.live zal een heel jaar te bezoeken zijn. De vakbeurs voor actiemarketing, promotionele producten en relatiegeschenken die plaatsvindt op 16 en 17 mei in Rotterdam Ahoy wordt tijdens de beursdagen in zijn geheel vastgelegd via 360° fotografie.
 
De Huishoudbeurs is op zaterdagochtend 17 februari sportief geopend door Irene Moors, Remy Bonjasky en beursmanager Nicole Babay. Met een heuse trolley-workout werd het startsein gegeven voor de 73e editie van de publieksbeurs De Huishoudbeurs is geopend tot en met zondag 25 februari in RAI Amsterdam.
 
Boot Holland in WTC Expo in Leeuwarden is dit jaar door ruim 31.000 bezoekers bezocht. Hoewel de beurs nog steeds draait om boten in het algemeen en (stalen) motorboten in het bijzonder, straalde de beurs meer dan in het verleden watersport uit. De beurs vond plaats van 9 tot en met 14 februari. 
De vakbeurs voor av- en multimediaprofessionals Integrated Systems Europe heeft 80.923 bezoekers naar Amsterdam getrokken. Dat is 10.3 procent meer dan vorig jaar en een record voor de beurs, evenals het aantal exposanten dat dit jaar 1.296 bedroeg. ISE vond plaats van 6 tot en met 9 februari in de RAI. 

 





 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV