Magazine
Contact
Home
Slotbericht Trade Mart Voorjaarsbeurs 2015
De Voorjaarsbeurs op de totaal vernieuwde Trade Mart Utrecht heeft 4 procent meer bezoekers getrokken dan de editie in 2014. De beurs is bezocht door bijna 12.000 detaillisten, die ruim een dagdeel op de etages verbleven. Zeven van de tien detaillisten hebben bestellingen geplaatst. Van de detaillisten die niet hebben georderd, geeft de helft aan dat direct na afloop van de beurs te doen.
 

De helft van de detaillisten die orders hebben geplaatst, heeft dat gedaan bij leveranciers die zij voorheen niet kenden. Driekwart van het bezoek heeft kennis gemaakt met nieuwe leveranciers. Orderplaatsing en op de hoogte blijven van nieuwe producten zijn de voornaamste redenen om de Voorjaarsbeurs te bezoeken, zo blijkt uit onderzoek.

Acht van de tien bezoekers werkt in de detailhandel. Negen van de tien bezoekers neemt zelf beslissingen over aankopen, alle anderen geven aan 'medebeslisser' te zijn. De helft van het bezoek is zowel fysiek als online met een webshop actief.

Met een grote klap op een grote rode knop werd de vernieuwde Trade Mart zondag 8 maart officieel in gebruik genomen. De achterliggende maanden is hard gewerkt aan een totale make-over van de etages, waar stands gegroepeerd zijn rond centrale pleinen. Het nieuwe concept bestaat uit vijf etages, vijf inkoopmomenten en een online platform voor 365 dagen inspiratie, waarbij Uniek, Trendsettend, Warm en Veelzijdig de kernwoorden zijn. Later dit jaar wordt daaraan een e-commerce-functie toegevoegd. Het online platform trademart.nl werd tijdens de Voorjaarsbeurs gelanceerd.

Trade Mart kent jaarlijks 5 events. Het eerstvolgende gezamenlijke openingsmoment is tijdens de 5 mei events op zondag 17 en maandag 18 mei.
 

2015-03-17
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
juni | juli | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
juni | juli | »»
Beursagenda Branceagenda
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV