Magazine
Contact
Home
Slotbericht Beauty Trade special 2015
De vakbeurs Beauty Trade special heeft zich wederom bewezen als het nationale oriëntatiemedium voor de schoonheidsbranche en als belangrijk podium voor orderplaatsing en directe verkoop. De beurs trok in totaal 17.522 bezoekers, een stijging met 4 procent ten opzichte van vorig jaar. Daarmee kwam de totale omzet die op Beauty Trade special werd gegenereerd kwam uit op 8,5 miljoen euro.
 

De beurs werd gehouden van zaterdag 7 maart tot en met maandag 9 maart in de Jaarbeurs in Utrecht. Exposanten pakten uit met innovaties en bezoekers konden deelnemen aan een hoogwaardig programma van branchegerichte activiteiten. Voor 82 procent van de bezoekers die deelnam aan de extra activiteiten waren deze van grote toegevoegde waarde voor hun beursbezoek, blijkt uit de evaluatie.

Alle gewenste bezoekersgroepen waren aanwezig, met als verreweg de grootste categorie de schoonheidsspecialisten (61 procent). Op afstand volgen nagelstylisten (16 procent), pedicures (6 procent) en kappers (5 procent). Bijna zeven van de tien bezoekers gaf aan eigenaar te zijn van een salon of studio. De meesten (69 procent) kwamen om op de hoogte te blijven van de nieuwste product- en brancheontwikkelingen.

De beurs was ook erg belangrijk om direct in te kopen en orders te plaatsen: 91 procent heeft ter plekke producten gekocht en nog eens 27 procent plaatste een of meerdere bestellingen. Het gemiddelde bedrag van de directe inkopen per persoon was 300 euro en de gemiddelde waarde van de bestellingen 871 euro.

De top 5 interessegebieden van de bezoekers waren achtereenvolgens: producten voor gezichtsverzorging, producten voor hand- en nagelverzorging, saloninrichting, apparatuur voor gezichtsverzorging en op een gedeelde vijfde plaats producten voor visagie en voor lichaamsverzorging.

Volgende vakbeurs in de schoonheidsbranche is dit najaar Beauty Salon dimensions, van 12 tot en met 14 september 2015 in Jaarbeurs Utrecht.
 

2015-03-16
...
Op 18 en 19 november vond de 2e editie van Builty, het exclusieve innovatieplatform voor de topprofessionals in de bouw, plaats in Tour & Taxis Brussel. 740 bouwprofessionals konden elkaar ontmoeten gedurende de tweedaagse en kennis maken met de nieuwste producten van grote fabrikanten.
 
...
De 26e editie van UBM’s CPhI Worldwide gaat de boeken in met een recordresultaat van ruim 36.500 bezoekers en 2.500 exposanten. Met deze aantallen is de succesvolle beurs, die dit jaar in oktober plaatsvond van 13 tot en met 15 oktober in Madrid met de events ICSE, Innopack en PMEC, het grootste evenement voor de farma-industrie ter wereld.
 
...
Ruim 5.200 bezoekers hebben de 19e editie van  Festivak bezocht, die op 25 en 26 november plaatsvond in Jaarbeurs Utrecht. De beursvloer was volledig uitverkocht en meer dan 200 leveranciers toonden hier hun producten en/of diensten op het gebied van festivals en publieksevenementen. Een kleine 500 bezoekers het cashless betalen op de beurs uitgetest.
...
Op BouwXPO 2015 mochten 172 exposanten – goed voor een stijging van 13 procent ten opzichte van de vorige editie – in totaal 6.863 kwalitatieve bezoekers ontvangen. Het gemiddeld aantal bezoekers per dag lag daarmee 6,8 procent hogerl.
 
...
Logistica 2015 trok van 10 tot en met 13 november 19.167 bezoekers naar de Jaarbeurs in Utrecht. Iets minder dan drie jaar geleden, maar daar staat tegen over dat het aandeel vakbezoekers is gestegen ten koste van studenten. De bezoekers gaven de driejaarlijkse vakbeurs voor de logistieke sector het rapportcijfer 7,5; hoger dan de vorige editie.
 
...
In totaal trok Europort 2015 29.174 bezoekers, waarvan 22 procent afkomstig uit het buitenland. De vakbeurs voor de internationale scheepvaart vond plaats van 3 tot en met 6 november in Ahoy Rotterdam. Onder de 1.111 exposanten bevonden zich veel internationale partijen. Zo telde de beurs 15 landenpaviljoens.

 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV