Magazine
Contact
Home
Mocon daagt studenten uit
Mocon heeft in samenwerking met een aantal exposanten de Mocon Student Challenge in het leven geroepen. Hiermee speelt beursorganisator Easyfairs in op de toenemende vraag naar geschoold technisch personeel in Nederland.
 

Studenten kunnen hun idee of prototype, binnen het vakgebied motion control en robotics, insturen. Een deskundige jury zal haar oordeel vellen over de inzendingen. Inzendingen worden beoordeeld op ontwerpkeuze (onderbouwing en meerwaarde), design, gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit. De beste vijf projecten mogen zichzelf presenteren aan een groot netwerk op 22 en 23 april tijdens Mocon in de Brabanthallen in 's Hertogenbosch. Tijdens beide beursdagen kan het publiek ook stemmen en deze tellen voor 10 procent mee in het eindoordeel. Naast de kans voor de studenten om hun idee of prototype verder te ontwikkelen of te produceren, krijgt de winnaar een cursus/workshop bij één van de juryleden cadeau en een dagje uit met twee vrienden.

“Gerichte educatie is cruciaal om economische voorsprong in technologie en creativiteit in de industriële supply chain te realiseren”, aldus Marc Vissers , Marketing & Communications Benelux bij Lenze, één van de participerende bedrijven. De andere partners zijn Elcee, Heidenhain, EPLAN en The Art of Robotics.

"Voor een hightech bedrijf als Heidenhain is het technisch onderwijs erg belangrijk en wij steunen het onderwijs van VMBO tot en met TU's daar waar mogelijk”, zegt Jan Sturre, Sales Manager bij Heidenhain.
 

 

2015-03-17
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV