Magazine
Contact
Home
Amsterdam RAI lanceert InnovationLAB als vast concept op beurzen
Innovaties hebben vanaf nu een duidelijke en centrale plek binnen de beurstitels van Amsterdam RAI, met het InnovationLAB. Het concept werd op 11 maart officieel gelanceerd tijdens HISWA Amsterdam Boat Show. Het InnovationLAB is een samenwerking van de RAI met TNO, 3TU Federatie en Accenture Innovation Awards.

Innovatie staat in de top 3 als belangrijkste bezoekreden van een beurs. Om aan deze behoefte te voldoen is bij Amsterdam RAI het InnovationLAB in het leven geroepen: een plek waar ideeën, innovaties en nieuws tastbaar worden op de beursvloer en online.
 
Met het platform InnovationLAB wil Amsterdam RAI haar exposanten stimuleren om hun innovaties toonbaarder te maken op de beurs. Daarnaast biedt het InnovationLAB kenniscentra, onderzoeksinstituten en innovatiepartijen een platform om hun innovaties naar de markt te brengen. Het resultaat is dat de beurzen van Amsterdam RAI worden verrijkt, wat weer inspirerend is voor de bezoeker.

Ids Boersma, Directeur RAI Exhibitions: “Het InnovationLAB is een platform waar bezoekers - online en fysiek - zien en ervaren wat de innovaties in hun markt zijn. Bovendien kan het medium beurs zich met dit platform onderscheiden en profileren op dit belangrijke onderwerp. Het InnovationLAB is een generiek concept dat op elke beurs op maat in te vullen is."


 

Samenwerking

Amsterdam RAI heeft haar samenwerking met TNO, 3TU Federatie en Accenture Innovation Awards nu officieel bezegeld. “Het InnovationLAB maakt innovaties zichtbaar én tastbaar voor een groot publiek", aldus Esther van Zeggeren, Directeur Marketing & Communications TNO. "Daarnaast verbindt het InnovationLAB mensen en kennis, een belangrijke voorwaarde voor weer nieuwe innovaties. Wij noemen dat ‘Innovation for life’." 

IJsbrand Haagsma, Secretary General van 3TU Generatie: "We zien de samenwerking met Amsterdam RAI als een ultieme manier om wetenschappelijke ontwikkelingen in de technologie dichter bij het publiek te brengen. De overheid verwacht dat we naast onderwijs en onderzoek ook valoriseren, dat wil zeggen de kennis die we ontwikkelen geschikt maken om daadwerkelijk te gebruiken."

"Voor Innovation Awards deelnemers is het vergroten van de bekendheid één van de doelen en door onze samenwerking met Amsterdam RAI kunnen wij aan deze wens voor een aantal geschikte concepten weer beter voldoen”, stelt Pieter- Paul van Oerle, Initiatiefnemer en organisator Accenture Innovation Awards.
 
De eerst volgende beurs waar het InnovationLAB te zien is, is in april 2015 tijdens de AutoRAI. Daarna volgen dit jaar de vakbeurzen Rematec, SSA, BedrijfsAutoRAI, Aquatech Amsterdam en METS.
 
Foto: Pieter- Paul van Oerle (Accenture Innovation Awards), IJsbrand Haagsma (3TU Federatie), Ids Boersma (Directeur RAI Exhibitions), Claar van Ittersum (Manager InnovationLAB Amsterdam RAI) en Esther van Zeggeren (TNO).

 

2015-03-11
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV