Magazine
Contact
Home
Retail Event Nederland verschuift naar 2016
Retail Event Nederland, de vakbeurs voor het fysieke retailkanaal, verschuift naar 2016. Het vakevenement, dat gepland stond voor 25 en 26 maart 2015 in Expo Houten, is geannuleerd. Er is onvoldoende animo om een kwalitatief goede en volwaardige vakbeurs te organiseren volgend jaar.
 

Retail Event Nederland, zijn partners en exposanten maken een inventarisatie van de afgelopen beursedities. Deze inventarisatie vormt de basis van de invulling van de vervolgeditie in 2016. Hierin wordt ondermeer de frequentie van het evenement, de beursperiode en eventuele aanpassingen aan het huidige beursconcept meegenomen.

Beursorganisator Bart van der Sommen: "De geplande derde beurseditie heeft te lijden gehad onder een te groot aantal annuleringen en een afwachtende houding bij vaste en potentiële exposanten. Als gevolg hiervan is de organisatie van mening dat Retail Event Nederland voor het komende jaar zou gaan inboeten op kwaliteit en omvang. Zoals bekend heeft de fysieke retailsector in Nederland al geruime tijd te maken met moeilijke marktomstandigheden. Dit heeft zijn weerslag op toeleveranciers in deze markt. We vinden het bijzonder jammer dat de beurs volgend jaar niet doorgaat, met name voor de exposanten die zich al hebben ingeschreven.”

De vakbeurs Retail Event Nederland beleefde zijn eerste editie in maart 2013. Het centrale beursthema is: ‘innovaties en nieuwe toepassingen voor het fysieke retailkanaal om traditionele winkelorganisaties gereed te maken voor retailen in de toekomst’. Met een kleine honderd exposanten per editie en gemiddeld 2.500 bezoekers zijn de afgelopen twee beursedities succesvol verlopen. Dit blijkt uit de enquêtes onder en evaluaties met bezoekers en exposanten van de beurs.

 

2015-02-17
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV