Magazine
Contact
Home
Evite koppelt foto aan deelnemerslijst
Evite heeft tijdens het evenement InnoFest 2015 ‘Look who’s here!’ geintroduceerd, een nieuwe dienst die een real-time foto van deelnemers koppelt aan de gebruikelijke gegevens op een deelnemerslijst. Dit is bedoeld om het netwerken effectiever te maken, doordat mensen makkelijker te herkennen zijn.
 

“Het blijkt vaak lastig om de juiste persoon te vinden op basis van badges of de vooraf aangedragen profielinformatie, inclusief gedateerde LinkedIn profielfoto’s of vage vakantiekieken”, aldus Edwin Rooijakkers van Evite.

Zodra deelnemers op een locatie aankomen worden ze zoals gebruikelijk gescand en vervolgens wordt een foto (van kruin tot middel) gemaakt die direct aan de persoon in de database wordt gekoppeld. De bezoeker ontvangt direct en automatisch een SMS met een link naar de mobiele website met de foto-deelnemerslijst. Voor wie geen smartphone heeft of graag een groter plaatje wil zien, staan op de event locatie touchscreens, waarop in real-time door de lijst met daadwerkelijk aanwezigen gescrold kan worden. De link blijft meerdere dagen actief, zodat deelnemers de presentielijst na afloop van het event nog willen raadplegen.

Rooijakkers: “Met deze nieuwe dienst zien deelnemers aan een bijeenkomst hoe de andere aanwezigen er op dit moment uitzien. Je kunt de gewenste gesprekspartner dus makkelijker vinden; ook doordat je ziet wat diegene aanheeft. Voordeel is tevens dat deelnemers niet zelf een foto moeten uploaden. En deelnemers zijn zowel offline op de touchscreens als online via de mobiele website te bekijken.”


 

 

2015-02-13
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV