Magazine
Contact
Home
Huishoudbeurs viert jubileum met museum
De Huishoudbeurs viert dit jaar haar 70e editie en viert dit jubileum met een museum en digitaal magazine. De expositie is tot stand gekomen in samenwerking met Science Center NEMO
 

In het Huishoudbeurs Museum gaat de bezoeker terug in de tijd. Decennia oude huishoudelijke objecten geven een overzicht van de technische innovatie en maatschappelijke trends die jaarlijks zichtbaar waren op de beurs. Van een ouderwetse houten wasmachine tot een koelkast van 120 kilo. Samen met historisch film- en beeldmateriaal zorgen ze voor een nostalgisch gevoel bij de bezoekers.
 

Geschiedenis Huishoudbeurs

In 1950 werd de allereerste Huishoudbeurs georganiseerd. In de beginperiode werd het evenement een aantal maal per jaar gehouden, vandaar dat de beurs dit jaar aan haar zeventigste editie toe is. In 1950 trok de eerste editie 50.000 bezoekers en positioneerde de Huishoudbeurs zich als de vakbeurs van de huisvrouw. De Huishoudbeurs was in de jaren 50 een ‘toonkamer’ van nieuwe producten, als hét forum waarop allerlei maatschappelijke instituties en groeperingen een podium kregen en waar nieuwe ontwikkelingen en trends zichtbaar werden. Verkoop vanuit de standhouders was verboden op de beurs. In die tijd ging de beurs een uurtje dicht tussen 18.00 - 19.00 uur, omdat de vrouw dan thuis voor haar man moest koken. Van openstelling op zondag was überhaupt geen sprake. Zeventig edities later is de Huishoudbeurs nog steeds het gezelligste dagje uit voor elke bezoeker.  
 

Lifestyle event

In de afgelopen jaren wordt de Huishoudbeurs door gemiddeld een kwart miljoen vrouwen bezocht en is het echt een lifestyle event. “Waar het vroeger slechts om het huishouden draaide hebben we nu een kleurrijk event met diverse podia met artiesten, een Azië Pasar Malam Festival, Innovatie Lab en gaan de dames met gemiddeld 7 kilo aan shop bagage naar huis”; aldus Nicole Mengerink, beursmanager Huishoudbeurs.
 

Editie 2015

Van 21 februari tot en met 1 maart 2015 wordt de Huishoudbeurs gehouden in Amsterdam RAI. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, op donderdag 26 en vrijdag 27 februari van 11.00 tot 22.00 uur. Het Azië Pasar Malam Festival in hal 7 is dagelijks tot 21.00 uur geopend, op  donderdag 26 en vrijdag 27 februari tot 22.00 uur. Zondag 1 maart tot 18.00 uur. Festival Fantastique is elke dag geopend vanaf 10.00 uur: de centrale hal waar bezoekers kunnen genieten van verrassend vermaak, entertainment en optredens van diverse artiesten. Tegelijkertijd met de Huishoudbeurs worden het Beauty Fashion Friends Event (21 en 22 februari) en de Negenmaandenbeurs (25 februari tot en met 1 maart) gehouden in Amsterdam RAI. Het Beauty Fashion Friends Event is alleen toegankelijk voor jonge vrouwen tot 25 jaar. Met een entreekaart van de Huishoudbeurs of Negenmaandenbeurs hebben bezoekers op dezelfde dag toegang tot beide evenementen.
 
 
 

2015-02-03
De Koninklijke Vereeniging van Handelaren in Oude Kunst (VHOK) heeft plannen voor een eigen kunst- en antiekbeurs. De PAN vinden ze te duur. Het plan is om in oktober 2018 een nieuwe beurs te introduceren in de voormalige rijkswerf Willemsoord in Den Helder.
 
Wat drijft een marketing manager of een directeur van een bedrijf om deel te nemen aan een beurs? Wat zijn zijn verwachtingen en wat moet er gebeuren zodat hij/zij de volgende editie wederom deelneemt? In deze nieuwe rubriek van Expovisie laten we de marketingverantwoordelijke aan het woord over zijn of haar beursdeelname. In de tweede editie spreken we Wendela de Goederen, eigenaresse van het Nederlandse badmodelabel BoxerinBlue. Zij neemt deel aan Masters of LXRY 2017 van 7 tot 11 december in RAI Amsterdam. Ze is te vinden op HAL 3, stand 333.
 
Logistica en ICT & Logistiek 2017 hebben respectievelijk 15.417 en 7.358 bezoekers verwelkomd. In de vernieuwde opzet konden bezoekers zich laten inspireren door exposanten, kennissessies, beurstours en tijdens de demonstraties op de Scala's Logistica. De beurzen vonden plaats van 28 tot en met 30 november in Jaarbeurs Utrecht.
 
De 40-jarige beurseditie van de SITEVI, de vakbeurs voor equipment en knowhow voor wijn- en olijfolieproductie en fruit- en groenteteelt, heeft ongeveer 57.000 professionals ontvangen. Dat is 5 procent meer vergeleken bij de voorgaande beurseditie in 2015. De beurs vond plaats van 28 tot en met 30 november 2017 in Montpellier.
 
Koelnmesse organiseert samen met de Duitse vereniging voor middenstanders op 3 en 4 juli 2018 de nieuwe beurs Indicom: Innovation.Digital.Community. Dit tweedaagse zakenplatform in Keulen wil onder het thema 'digitale transformatie' jonge ondernemers samenbrengen.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV