Magazine
Contact
Home
Huishoudbeurs viert jubileum met museum
De Huishoudbeurs viert dit jaar haar 70e editie en viert dit jubileum met een museum en digitaal magazine. De expositie is tot stand gekomen in samenwerking met Science Center NEMO
 

In het Huishoudbeurs Museum gaat de bezoeker terug in de tijd. Decennia oude huishoudelijke objecten geven een overzicht van de technische innovatie en maatschappelijke trends die jaarlijks zichtbaar waren op de beurs. Van een ouderwetse houten wasmachine tot een koelkast van 120 kilo. Samen met historisch film- en beeldmateriaal zorgen ze voor een nostalgisch gevoel bij de bezoekers.
 

Geschiedenis Huishoudbeurs

In 1950 werd de allereerste Huishoudbeurs georganiseerd. In de beginperiode werd het evenement een aantal maal per jaar gehouden, vandaar dat de beurs dit jaar aan haar zeventigste editie toe is. In 1950 trok de eerste editie 50.000 bezoekers en positioneerde de Huishoudbeurs zich als de vakbeurs van de huisvrouw. De Huishoudbeurs was in de jaren 50 een ‘toonkamer’ van nieuwe producten, als hét forum waarop allerlei maatschappelijke instituties en groeperingen een podium kregen en waar nieuwe ontwikkelingen en trends zichtbaar werden. Verkoop vanuit de standhouders was verboden op de beurs. In die tijd ging de beurs een uurtje dicht tussen 18.00 - 19.00 uur, omdat de vrouw dan thuis voor haar man moest koken. Van openstelling op zondag was überhaupt geen sprake. Zeventig edities later is de Huishoudbeurs nog steeds het gezelligste dagje uit voor elke bezoeker.  
 

Lifestyle event

In de afgelopen jaren wordt de Huishoudbeurs door gemiddeld een kwart miljoen vrouwen bezocht en is het echt een lifestyle event. “Waar het vroeger slechts om het huishouden draaide hebben we nu een kleurrijk event met diverse podia met artiesten, een Azië Pasar Malam Festival, Innovatie Lab en gaan de dames met gemiddeld 7 kilo aan shop bagage naar huis”; aldus Nicole Mengerink, beursmanager Huishoudbeurs.
 

Editie 2015

Van 21 februari tot en met 1 maart 2015 wordt de Huishoudbeurs gehouden in Amsterdam RAI. De beurs is dagelijks geopend van 11.00 tot 18.00 uur, op donderdag 26 en vrijdag 27 februari van 11.00 tot 22.00 uur. Het Azië Pasar Malam Festival in hal 7 is dagelijks tot 21.00 uur geopend, op  donderdag 26 en vrijdag 27 februari tot 22.00 uur. Zondag 1 maart tot 18.00 uur. Festival Fantastique is elke dag geopend vanaf 10.00 uur: de centrale hal waar bezoekers kunnen genieten van verrassend vermaak, entertainment en optredens van diverse artiesten. Tegelijkertijd met de Huishoudbeurs worden het Beauty Fashion Friends Event (21 en 22 februari) en de Negenmaandenbeurs (25 februari tot en met 1 maart) gehouden in Amsterdam RAI. Het Beauty Fashion Friends Event is alleen toegankelijk voor jonge vrouwen tot 25 jaar. Met een entreekaart van de Huishoudbeurs of Negenmaandenbeurs hebben bezoekers op dezelfde dag toegang tot beide evenementen.
 
 
 

2015-02-03
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV