Magazine
Contact
Home
Artexis Easyfairs presenteert nieuwe strategie
Artexis Easyfairs is formeel samengevoegd tot één organisatie met een gemeenschappelijke bedrijfsidentiteit en missie: ‘Visit the future’. De gezamenlijke visie is community’s dienen, toonaangevend zijn op het vlak van marketing en technologie, talent ontwikkelen en best practices binnen de Groep delen. De missie, strategie en nieuwe identiteit worden in detail beschreven in het activiteitenverslag 2013-14 van Artexis Easyfairs, dat op 19 januari gepubliceerd is.
 

Eric Everard, oprichter en directeur van Artexis Easyfairs: "Dit zijn zeer opwindende tijden voor de meetings- en evenementensector. Dankzij onze nieuwe bedrijfsstrategie kunnen we een sleutelrol spelen in de evolutie van onze sector, voortbouwend op de vele synergieën binnen onze activiteiten."

De nieuwe Groep heet Artexis Easyfairs en omvat twee divisies die elk onder een andere merknaam handelen. Easyfairs is organisator van evenementen, die community’s een blik gunt op hun toekomst, hen de tools en knowhow aanreikt om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien en een positieve ervaring biedt die hun leven kan veranderen. Artexis is eigenaar en manager van evenementenlocaties, die gepersonaliseerde en vernieuwende diensten biedt om de evenementen van de onderneming tot een succes te maken en tegelijk de gemeentelijke, lokale en regionale economie te stimuleren en te ontwikkelen.

"Na de recente bekendmaking van onze Artexis-SMG joint venture zijn we vastberaden om een nog grotere impact te hebben op de economieën, dankzij uitmuntendheid in het beheer van openbare en particuliere conferentie- en expositiecentra", stelt Everard.
 

Gediversifieerde evenementen en locaties

Easyfairs blijft zijn doel nastreven om het organiseren van beurzen voor alle deelnemers makkelijk te maken, maar doet dat voortaan via een bredere waaier aan gediversifieerde evenementformules. Naast de bekende ‘all-in formule’ waarmee Easyfairs naam heeft gemaakt, biedt de organisator ook een formule waarbij enkel de kale oppervlakte gehuurd wordt, de Confexformule voor een beurs met een conferentie en de business summit formule.

Artexis blijft verder locaties voor multi-format uitbouwen, waar allerlei evenementen georganiseerd kunnen worden, van beurzen en conferenties tot concerten en sportevenementen.

Artexis Easyfairs publiceerde 19 januari zijn activiteitenverslag 2013-14. Dat bevat een overzicht van de resultaten van het bedrijf in de afgelopen twee jaar en de doelstellingen voor de toekomst.

"Artexis Easyfairs is een familiebedrijf, een belangrijke eigenschap, want dit laat ons toe een langetermijnvisie na te streven", stelt Everard. "We herinvesteren 80 procent van onze winst in onze toekomstige projecten en activiteiten. In 2013-14 versterkten we onze financiële basis. De equity value van de groep steeg met 43 procent, terwijl de netto schuld-equity ratio daalde van 53 procent naar 16 procent. De groep is dan ook goed geplaatst om de groeidoelstellingen te realiseren".

Het Artexis Easyfairs activiteitenverslag 2013-14 kan hier gedownload worden.
 

2015-01-20
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV