Magazine
Contact
Home
Artexis Easyfairs presenteert nieuwe strategie
Artexis Easyfairs is formeel samengevoegd tot één organisatie met een gemeenschappelijke bedrijfsidentiteit en missie: ‘Visit the future’. De gezamenlijke visie is community’s dienen, toonaangevend zijn op het vlak van marketing en technologie, talent ontwikkelen en best practices binnen de Groep delen. De missie, strategie en nieuwe identiteit worden in detail beschreven in het activiteitenverslag 2013-14 van Artexis Easyfairs, dat op 19 januari gepubliceerd is.
 

Eric Everard, oprichter en directeur van Artexis Easyfairs: "Dit zijn zeer opwindende tijden voor de meetings- en evenementensector. Dankzij onze nieuwe bedrijfsstrategie kunnen we een sleutelrol spelen in de evolutie van onze sector, voortbouwend op de vele synergieën binnen onze activiteiten."

De nieuwe Groep heet Artexis Easyfairs en omvat twee divisies die elk onder een andere merknaam handelen. Easyfairs is organisator van evenementen, die community’s een blik gunt op hun toekomst, hen de tools en knowhow aanreikt om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien en een positieve ervaring biedt die hun leven kan veranderen. Artexis is eigenaar en manager van evenementenlocaties, die gepersonaliseerde en vernieuwende diensten biedt om de evenementen van de onderneming tot een succes te maken en tegelijk de gemeentelijke, lokale en regionale economie te stimuleren en te ontwikkelen.

"Na de recente bekendmaking van onze Artexis-SMG joint venture zijn we vastberaden om een nog grotere impact te hebben op de economieën, dankzij uitmuntendheid in het beheer van openbare en particuliere conferentie- en expositiecentra", stelt Everard.
 

Gediversifieerde evenementen en locaties

Easyfairs blijft zijn doel nastreven om het organiseren van beurzen voor alle deelnemers makkelijk te maken, maar doet dat voortaan via een bredere waaier aan gediversifieerde evenementformules. Naast de bekende ‘all-in formule’ waarmee Easyfairs naam heeft gemaakt, biedt de organisator ook een formule waarbij enkel de kale oppervlakte gehuurd wordt, de Confexformule voor een beurs met een conferentie en de business summit formule.

Artexis blijft verder locaties voor multi-format uitbouwen, waar allerlei evenementen georganiseerd kunnen worden, van beurzen en conferenties tot concerten en sportevenementen.

Artexis Easyfairs publiceerde 19 januari zijn activiteitenverslag 2013-14. Dat bevat een overzicht van de resultaten van het bedrijf in de afgelopen twee jaar en de doelstellingen voor de toekomst.

"Artexis Easyfairs is een familiebedrijf, een belangrijke eigenschap, want dit laat ons toe een langetermijnvisie na te streven", stelt Everard. "We herinvesteren 80 procent van onze winst in onze toekomstige projecten en activiteiten. In 2013-14 versterkten we onze financiële basis. De equity value van de groep steeg met 43 procent, terwijl de netto schuld-equity ratio daalde van 53 procent naar 16 procent. De groep is dan ook goed geplaatst om de groeidoelstellingen te realiseren".

Het Artexis Easyfairs activiteitenverslag 2013-14 kan hier gedownload worden.
 

2015-01-20
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV