Magazine
Contact
Home
Artexis Easyfairs presenteert nieuwe strategie
Artexis Easyfairs is formeel samengevoegd tot één organisatie met een gemeenschappelijke bedrijfsidentiteit en missie: ‘Visit the future’. De gezamenlijke visie is community’s dienen, toonaangevend zijn op het vlak van marketing en technologie, talent ontwikkelen en best practices binnen de Groep delen. De missie, strategie en nieuwe identiteit worden in detail beschreven in het activiteitenverslag 2013-14 van Artexis Easyfairs, dat op 19 januari gepubliceerd is.
 

Eric Everard, oprichter en directeur van Artexis Easyfairs: "Dit zijn zeer opwindende tijden voor de meetings- en evenementensector. Dankzij onze nieuwe bedrijfsstrategie kunnen we een sleutelrol spelen in de evolutie van onze sector, voortbouwend op de vele synergieën binnen onze activiteiten."

De nieuwe Groep heet Artexis Easyfairs en omvat twee divisies die elk onder een andere merknaam handelen. Easyfairs is organisator van evenementen, die community’s een blik gunt op hun toekomst, hen de tools en knowhow aanreikt om de toekomst met vertrouwen tegemoet te zien en een positieve ervaring biedt die hun leven kan veranderen. Artexis is eigenaar en manager van evenementenlocaties, die gepersonaliseerde en vernieuwende diensten biedt om de evenementen van de onderneming tot een succes te maken en tegelijk de gemeentelijke, lokale en regionale economie te stimuleren en te ontwikkelen.

"Na de recente bekendmaking van onze Artexis-SMG joint venture zijn we vastberaden om een nog grotere impact te hebben op de economieën, dankzij uitmuntendheid in het beheer van openbare en particuliere conferentie- en expositiecentra", stelt Everard.
 

Gediversifieerde evenementen en locaties

Easyfairs blijft zijn doel nastreven om het organiseren van beurzen voor alle deelnemers makkelijk te maken, maar doet dat voortaan via een bredere waaier aan gediversifieerde evenementformules. Naast de bekende ‘all-in formule’ waarmee Easyfairs naam heeft gemaakt, biedt de organisator ook een formule waarbij enkel de kale oppervlakte gehuurd wordt, de Confexformule voor een beurs met een conferentie en de business summit formule.

Artexis blijft verder locaties voor multi-format uitbouwen, waar allerlei evenementen georganiseerd kunnen worden, van beurzen en conferenties tot concerten en sportevenementen.

Artexis Easyfairs publiceerde 19 januari zijn activiteitenverslag 2013-14. Dat bevat een overzicht van de resultaten van het bedrijf in de afgelopen twee jaar en de doelstellingen voor de toekomst.

"Artexis Easyfairs is een familiebedrijf, een belangrijke eigenschap, want dit laat ons toe een langetermijnvisie na te streven", stelt Everard. "We herinvesteren 80 procent van onze winst in onze toekomstige projecten en activiteiten. In 2013-14 versterkten we onze financiële basis. De equity value van de groep steeg met 43 procent, terwijl de netto schuld-equity ratio daalde van 53 procent naar 16 procent. De groep is dan ook goed geplaatst om de groeidoelstellingen te realiseren".

Het Artexis Easyfairs activiteitenverslag 2013-14 kan hier gedownload worden.
 

2015-01-20
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
Messe Frankfurt Trade Fairs India, the Indiase dochtermaatschappij van Messe Frankfurt,  heeft Fitex India overgenomen, het grootste fitness en gezondheidsevent van India. Voorheen was de beurs eigendom van Smart Events. De twee bedrijven gaan nu samenwerken om een platform te creëren voor de fitness-, gezondheids-, voedings- en wellness-industrie in India.
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV