Magazine
Contact
Home
Dutch Game Garden verhuist naar Jaarbeurs
Dutch Game Garden (DGG) verhuist naar het Beatrixgebouw van Jaarbeurs. Vestigen in Jaarbeurs heeft als voordeel dat DGG zich helemaal kan richten op het begeleiden van startende bedrijven en de organisatie van activiteiten en evenementen. Jaarbeurs neemt het huisvestingsbeheer op zich.
 


Het Beatrixgebouw biedt volop ruimte voor evenementen. De nabijheid van andersoortige bedrijvigheid in Jaarbeurs nodigt bovendien uit tot kennis- en creatieve uitwisseling met andere sectoren.

Jaarbeurs heeft eerder ruimte geboden aan het huisvesten van aansprekende ondernemersinitiatieven. In 2013 vestigde de start-up Blendle, het bedrijf van onder andere Alexander Klöpping, zich in Media Plaza. En vanaf 8 december heeft radiostation Sublime FM zich op de begane grond van het Beatrixgebouw gevestigd. De komst van Dutch Game Garden naar Jaarbeurs is een grote stap in het verder ontwikkelen van het platform, waarbij letterlijk het podium wordt geboden om mensen en markten 24/7 te verbinden.
 

Dutch Game Garden

De afgelopen vijf jaar was Dutch Game Garden gevestigd aan de Neude in het centrum van Utrecht. Daar groeide het cluster uit tot een begrip onder gameontwikkelaars, bedrijven, onderwijsinstellingen, studenten en overheden in binnen- en buitenland. De bedrijvigheid binnen Dutch Game Garden heeft meer dan 300 banen opgeleverd. Een kleine minderheid van de bedrijven verhuist niet mee. Zij vestigen zich op verschillende plekken elders in Utrecht.

De missie van Dutch Game Garden is het creëren van werkgelegenheid en welvaart door de Nederlandse gamesindustrie aan te jagen.  Met het start-up support-programma levert de organisatie begeleiding en huisvesting aan jonge ondernemers. DGG organiseert ook evenementen en projecten ten behoeve van informatievoorziening, innovatie, kennisuitwisseling en publiciteit voor Nederlandse game developers.

Dutch Game Garden wordt mogelijk gemaakt door de provincie Utrecht, de gemeente Utrecht en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO) van de Europese Commissie.

 

2014-12-19
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV