Magazine
Contact
Home
Vinexpo en Wine Professional gaan samenwerken
De wijnvakbeurzen Vinexpo (Bordeaux) en Wine Professional (Amsterdam) hebben een strategische samenwerkingsovereenkomst gesloten. De samenwerking is er op gericht de positie van beide vakbeurzen te versterken, niet alleen op hun eigen traditionele markten maar ook in Europa en in de rest van de wereld. De samenwerking tussen de Vinexpo en Wine Professional zal door middel van wederzijdse marketing, sales, lezingen en netwerken worden geïmplementeerd.
 

Als ‘kick-off’ van het partnerschap, zal de nieuwe directeur van de Vinexpo, Guillaume Deglise, de Wine Professional op zondag 11 januari officieel openen, tijdens de Diamond Awards in het Hotel de l’Europe in Amsterdam. Op de Wine Professional zelf is Vinexpo aanwezig met een stand en wordt er een speciale trendlezing en een gezamenlijke masterclass gehouden.

Omgekeerd, zal Wine Professional ook op de Vinexpo aanwezig zijn, onder andere door middel van een speciale meet&greet voor Nederlandse bezoekers tijdens de beurs. “Nederland is een belangrijke speler in de markt voor wijn en gedistilleerd. We moeten de uitdagingen van de Nederlandse markt beter begrijpen. Dankzij deze strategische samenwerking krijgen we de mogelijkheid om nadrukkelijker met Nederlandse professionals in gesprek te raken, met als doel om over zes maanden nog meer Nederlanders te kunnen verwelkomen op de Vinexpo in Bordeaux”, aldus Guillaume Deglise.

Jan van Lissum, directeur van Wine Professional: “De strategische samenwerking met Vinexpo benadrukt en erkent nogmaals de toonaangevende positie van Wine Professional als één van de belangrijkste internationale wijnbeurzen voor professionals.”
 
Vinexpo (48.000 bezoekers) wordt om de twee jaar in juni georganiseerd en Wine Professional (12.000 bezoekers) ieder jaar in januari. Beide beurzen zijn internationaal gefocust en zijn uitsluitend gericht op professionele bezoekers.
 
De volgende editie van de Vinexpo vindt plaats van 14 tot en met 18 juni 2015.

 

2014-12-19
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV