Magazine
Contact
Home
Belgisch standbouwbedrijf opent zusterbedrijf in Nederland
Total Concept uit het Belgische Ranst is per 1 januari 2015 een zusterbedrijf in Nederland gestart. Het is een joint venture met Abee Reclameproducties in Moordrecht. Rob Harks is aangesteld als salesmanager voor de Nederlandse en Belgische beurzen- en eventmarkt.
 

Total Concept houdt zich bezig met reclameproductie in de breedste zin van het woord. Het bedrijf is actief op het gebied van standbouw, pop-up stores, lichtreclame, interieuraankleding en belettering. Total Concept ontstond vijf jaar geleden uit een fusie van een standbouwbedrijf en een sign-bedrijf en is in korte tijd uitgegroeid van 8 naar 80 medewerkers.

Beide takken binnen het bedrijf opereren in basis gescheiden van elkaar, waardoor ze op beide markten zich volwaardig kunnen profileren, stelt directeur Walter Lommaert. Wel profiteren ze van elkaars kennis en kunde.

Total Concept heeft in België een klantenportefeuille opgebouwd met klinkende namen uit zowel de retailbranche als de industrie. Sinds vorig jaar werd ook de Nederlandse markt benaderd en met succes, stelt Lommaert. Het Nederlandse zusterbedrijf moet die marktpositie nu verder uitbouwen.

Het Nederlandse bedrijf komt onder leiding te staan van Vincent Abee. Met zijn bedrijf Abee Reclameproducties was hij in het verleden al actief in de standbouw. De laatste jaren richtte hij zich met zijn bedrijf meer op reclame- en sign-activiteiten.

Het is de bedoeling dat in Moordrecht een vergelijkbare productie-unit komt als in Ranst. Total Concept heeft alle productiekennis en –techniek in eigen huis, legt Lommaert uit. Hierdoor kan het bedrijf aan specialistische vragen voldoen en snel opereren. Daarnaast wordt ook productie uitbesteedt aan gekwalificeerde partners in Oost-Europa, waardoor het bedrijf dezelfde hoge kwaliteit kan bieden tegen een gunstiger prijs en kan het grote volumes in korte tijd leveren.

Rob Harks zal de Nederlandse en Belgische beurzen- en eventmarkt gaan prospecteren. Harks werkte eerder voor MECC Maastricht en Expogamma.

Op de foto: Walter Lommaert, Rob Harks en Vincent Abee


2015-01-01
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV