Magazine
Contact
Home
RAI trendrapport over toekomstbestendige events
Amsterdam RAI heeft een trendrapport samengesteld vol waardevolle inzichten en ideeën om evenementen toekomstbestendig te maken. Evenementen zien er in 2017 volgens de RAI anders uit, omdat de behoeftes van mensen - en de manier waarop zij met elkaar in contact zijn - aan het veranderen is. Investeren in de waarde van de fysieke ontmoeting en de impact buiten het evenement is cruciaal voor eventprofessionals. Een evenement is meer dan het samenbrengen van mensen op één specifiek moment: het bereik van evenementen is groter dan ooit tevoren.
 

Het RAI Insights rapport is opgesteld ter inspiratie voor organisatoren, exposanten en iedereen die betrokken is bij de toekomst van evenementen. Het trendrapport biedt een samenvatting van trends en de impact ervan op evenementen. Het rapport schetst daarnaast een evenementenscenario voor 2017 en geeft ideeën hoe eventprofessionals waarde kunnen blijven creëren voor bezoekers. Deze kennis is gebaseerd op inzichten van organisatoren, exposanten en partners, gesprekken met een cross functioneel RAI-team en uitgebreide desk research. Waarom 2017? Het is ver weg genoeg om veranderingen te zien en dichtbij genoeg om nu te handelen.

De fysieke ontmoeting blijft cruciaal voor het opbouwen van vertrouwen tussen mensen en het aangaan of versterken van relaties. Daardoor ontstaat een sterke merkervaring, inspiratie, innovatie en kennisuitwisseling. Virtuele toepassingen zijn hierbij een verrijking en de combinatie tussen offline en online biedt ongeëvenaarde waarde. Het RAI Insights trendrapport beschrijft 10 manieren en 20 ideeën om waarde te blijven creëren voor bezoekers, met een focus op thema’s als matchmaking, beleving, persoonlijk, authenticiteit, slimme keuzes, cocreatie, eventwetenschap, crossborder, welzijn en balans.
 
Het RAI Insights trendrapport is hier te downloaden,

Het is het derde trendrapport van Amsterdam RAI. Eerder publiceerde het bedrijf trendrapporten over de Connected Society en Generatie X en Y.
 

2014-12-18
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV