Magazine
Contact
Home
RAI trendrapport over toekomstbestendige events
Amsterdam RAI heeft een trendrapport samengesteld vol waardevolle inzichten en ideeën om evenementen toekomstbestendig te maken. Evenementen zien er in 2017 volgens de RAI anders uit, omdat de behoeftes van mensen - en de manier waarop zij met elkaar in contact zijn - aan het veranderen is. Investeren in de waarde van de fysieke ontmoeting en de impact buiten het evenement is cruciaal voor eventprofessionals. Een evenement is meer dan het samenbrengen van mensen op één specifiek moment: het bereik van evenementen is groter dan ooit tevoren.
 

Het RAI Insights rapport is opgesteld ter inspiratie voor organisatoren, exposanten en iedereen die betrokken is bij de toekomst van evenementen. Het trendrapport biedt een samenvatting van trends en de impact ervan op evenementen. Het rapport schetst daarnaast een evenementenscenario voor 2017 en geeft ideeën hoe eventprofessionals waarde kunnen blijven creëren voor bezoekers. Deze kennis is gebaseerd op inzichten van organisatoren, exposanten en partners, gesprekken met een cross functioneel RAI-team en uitgebreide desk research. Waarom 2017? Het is ver weg genoeg om veranderingen te zien en dichtbij genoeg om nu te handelen.

De fysieke ontmoeting blijft cruciaal voor het opbouwen van vertrouwen tussen mensen en het aangaan of versterken van relaties. Daardoor ontstaat een sterke merkervaring, inspiratie, innovatie en kennisuitwisseling. Virtuele toepassingen zijn hierbij een verrijking en de combinatie tussen offline en online biedt ongeëvenaarde waarde. Het RAI Insights trendrapport beschrijft 10 manieren en 20 ideeën om waarde te blijven creëren voor bezoekers, met een focus op thema’s als matchmaking, beleving, persoonlijk, authenticiteit, slimme keuzes, cocreatie, eventwetenschap, crossborder, welzijn en balans.
 
Het RAI Insights trendrapport is hier te downloaden,

Het is het derde trendrapport van Amsterdam RAI. Eerder publiceerde het bedrijf trendrapporten over de Connected Society en Generatie X en Y.
 

2014-12-18
Beursorganisator ExpoProof lanceert een nieuwe vakbeurs: Veiligheid in de Openbare Ruimte. De nadruk van de beurs ligt op samenwerking, kennisdeling en slimme oplossingen voor de uitdagingen die komen kijken bij een veilige openbare ruimte. De beurs vindt plaats op 7 juni 2018 in Expo Houten.


 
De European Fine Art Foundation (TEFAF), de Provincie Limburg, de stad Maastricht en MECC Maastricht tekenen voor een tienjarige samenwerking. De belangrijkste punten van de overeenkomst zijn een ingrijpende renovatie en uitbreiding van het congrescentrum MECC Maastricht, voldoende beschikbare hotelkamers en het vergroten van de bereikbaarheid van Maastricht internationaal door het verbeteren van de verbindingen met een grote internationale luchthaven. Tot slot krijgt TEFAF vanaf 2019 een permanente locatie aan het Vrijthof.
 
De vijftiende Masters of LXRY, de vroegere Miljonair Fair, heeft een recordaantal bezoekers getrokken. De beurs lokte van 7 tot en met 11 december ruim 52.000 bezoekers naar RAI Amsterdam.
 
Exhibitions Rotterdam organiseert de eerste vakbeurs op het gebied van maatschappelijk verantwoord duurzaam ondernemen: MVDO 2018. Het doel van de vakbeurs is kennis te delen over vraagstukken op het gebied van innovatie en verantwoord ondernemen in het nationale en internationale bedrijfsleven. De beurs zal plaatsvinden op 2,3 en 4 oktober in Rotterdam Ahoy. 

Artexis, eigenaar en manager van event locaties, lanceert het concept Grand Depot Outlet in België. Dit is een nieuw verkoopkanaal waar merken eindereeksen en overschotten van de hand kunnen doen. Het idee voor de outlet is ontstaan doordat veel retailers door toegenomen productie achterblijven met stocks. 
 
januari | februari | »»
Beursagenda Beursagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV