Magazine
Contact
Home
Professionals 'spijkeren' live-communicatie manifest op de RAI
Omdat zij geloven in persoonlijk contact als hét communicatiemiddel van de toekomst, heeft een collectief van zes professionals - onder de naam Kippenvel - hun gemeenschappelijke overtuiging samengevat in een manifest. Een pakkende samenvatting hebben zij op donderdag 4 december op Amsterdam RAI, de kathedraal van hun industrie, 'gespijkerd'.
 

Met het manifest maken zij duidelijk waarom de kracht van live-communicatie zo waardevol en kansrijk is, vooral in een maatschappij die steeds digitaler wordt.

De ‘klik’ die ontstaat bij de persoonlijke ontmoeting, is dikwijls waardevoller dan de klik van een muis. Dat is een van hun standpunten. Live-communicatie is het medium dat gemakkelijk tot affectie en loyaliteit leidt, mits doordacht vormgegeven en goed ingebed in de marketing- en communicatiestrategie.

Het collectief pleit voor meer aandacht bij marketeers en vakgenoten voor live-communicatie. Iedereen wil ‘dicht bij de doelgroep’ zijn. Live-communicatie is de ultieme manier om zo dicht mogelijk bij ze te komen. Dat is de onderbouwing van hun stelling dat er, met de juiste doelen en de juiste aanpak, meer uit live-communicatie te halen valt dan algemeen wordt aangenomen.

Het collectief heet ‘Kippenvel’, vanuit de gedachte dat de eigen ervaring, waarmee live-communicatie altijd gepaard gaat, je écht kan raken. In april zal een live workshop georganiseerd worden voor marketeers die de kracht van ‘live’ graag aan den lijve willen ondervinden.

Kippenvel is een onafhankelijk en niet-commercieel initiatief. Het roept andere live-professionals op zich – kosteloos en zonder verplichtingen – aan te sluiten, teneinde het medium en het initiatief kracht bij te zetten.





Kippenvel manifest

Kippenvel manifest

manifest voor communicatie in het écht

De samenkomst van mensen met als doel om elkaar te informeren, te fascineren, te verbinden of te overtuigen is een van de krachtigste communicatiemiddelen. Nog steeds, want zelf ervaren laat altijd de sterkste indruk achter. De oudste vorm van communicatie is het medium van de toekomst, en vooral in combinatie met andere media.

Dit manifest is een pleidooi voor een doordachte en gestructureerde manier van denken over de waarde van live-communicatie. Want de klik die ‘live’ ontstaat, is veel duurzamer dan de klik van een muis. Een glimlach of een handdruk hebben gewoon vaak meer impact dan het downloaden van een brochure.

Deze meest echte vorm van communiceren is inmiddels een discipline die live-communicatie heet. Onderstaande specialisten zijn ervan overtuigd dat het medium live-communicatie een waardevollere marketing tool zal worden dan het nu is.

Naarmate de wereld digitaler wordt, is het moment van de persoonlijke ontmoeting de zinvolste tegenhanger. En zodra internet en live strategisch gecombineerd worden, ontstaat een ongekende synergie. Live-communicatie biedt alle denkbare cross-mediale connecties. Het is prima in te passen in social media campagnes, en vice versa. Een live-communicatie inspanning kan ongekend rendement opleveren en lang beklijven.

Om dat zeker te weten, is het formuleren van doelstellingen en het meten van resultaten een voorwaarde. Live-communicatie, bijvoorbeeld een beursdeelname, hoort niet te worden geleid door kosten maar door opbrengsten. Live-communicatie events hebben toekomst als ze ingebed zijn in de marketing- en communicatiestrategie, en leveren met gemak meer op dan alle muisklikken bij elkaar.

Genoemde onafhankelijke professionals hebben zich verenigd in een initiatief dat ‘Kippenvel – de kracht van communicatie in het écht’ heet. Zij roepen opdrachtgevers, brancheverenigingen, vakgenoten en pers op om inhoudelijk, aandachtig en strategisch om te gaan met dit medium: zakendoen wordt makkelijker, en de wereld wordt er beter van.  Want ‘live’ is altijd leuker!

Inspiratie ontstaat wanneer mensen mensen écht ontmoeten.


Rob Minderman     Kubik exhibits.events.environments
Paul Wilke            LA SENZO Communicating Spaces
Paul Pennock       oil for live communication
Han Schooneman  SchoonemanDesign
Henk-Jan Ven        Unicum communicatie
Hans de Wit          WITDESIGN

 

2014-12-05
Viscom, de International Trade Fair for Visual Communication, zal vanaf heden jaarlijks plaatsvinden in Düsseldorf. Het evenement werd voorheen het ene jaar in Düsseldorf en het andere in Frankfurt gehouden. Ook zal de beurs voortaan niet meer in het najaar gehouden worden maar in januari, als aftrap van het nieuwe zakenjaar. Ook zal Viscom vanaf 2019 gelijktijdig gehouden worden met de PSI, die van 8 tot en met 10 januari plaatsvindt in Düsseldorf. 
 
De vakbeurs Auto Prof gaat per direct verder als Auto Prof AMT Live. De nieuwe titel werd op 17 oktober jongstleden gepresenteerd tijdens het officiële tekenmoment op Auto Prof in Hardenberg. Auto Prof en AMT maakten eerder al bekend dat ze de krachten gaan bundelen en beide evenementen zijn nu samengevoegd voor minimaal drie jaar met intentie tot langer. De eerste editie van Auto Prof AMT Live is op 30 en 31 januari en 1 februari 2018 in Evenementenhal Gorinchem.
 
De twintigste editie van Bouw Compleet in combinatie met Schilder, Glas & Afbouw (S.G.A.) Vakdagen zijn bezocht door 12.674 professionals. Het exposantenaantal was ten opzichte van voorgaande jaren toegenomen naar 310. De beurzen vonden plaats op 10, 11 en 12 oktober in Evenementenhal Hardenberg.
 
Vakbeurs Energie bracht dit jaar 11.496 bezoekers naar De Brabanthallen in Den Bosch. Dat waren er iets meer dan in 2016 toen er 11.024 mensen op af kwamen. Het aanpalende Ecomobiel was goed voor ruim 5.000 geïnteresseerden, ongeveer evenveel als vorig jaar. 
 
Voor de 2017 editie van SILMO Paris, van 6 tot en met 9 oktober, zijn 37.337 bezoekers toegestroomd. Dat is een stijging van 10,5 procent vergeleken met de editie uit 2016. Er waren 957 exposanten aanwezig, waaronder 154 nieuwe deelnemende bedrijven. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV