Magazine
Contact
Home
Professionals 'spijkeren' live-communicatie manifest op de RAI
Omdat zij geloven in persoonlijk contact als hét communicatiemiddel van de toekomst, heeft een collectief van zes professionals - onder de naam Kippenvel - hun gemeenschappelijke overtuiging samengevat in een manifest. Een pakkende samenvatting hebben zij op donderdag 4 december op Amsterdam RAI, de kathedraal van hun industrie, 'gespijkerd'.
 

Met het manifest maken zij duidelijk waarom de kracht van live-communicatie zo waardevol en kansrijk is, vooral in een maatschappij die steeds digitaler wordt.

De ‘klik’ die ontstaat bij de persoonlijke ontmoeting, is dikwijls waardevoller dan de klik van een muis. Dat is een van hun standpunten. Live-communicatie is het medium dat gemakkelijk tot affectie en loyaliteit leidt, mits doordacht vormgegeven en goed ingebed in de marketing- en communicatiestrategie.

Het collectief pleit voor meer aandacht bij marketeers en vakgenoten voor live-communicatie. Iedereen wil ‘dicht bij de doelgroep’ zijn. Live-communicatie is de ultieme manier om zo dicht mogelijk bij ze te komen. Dat is de onderbouwing van hun stelling dat er, met de juiste doelen en de juiste aanpak, meer uit live-communicatie te halen valt dan algemeen wordt aangenomen.

Het collectief heet ‘Kippenvel’, vanuit de gedachte dat de eigen ervaring, waarmee live-communicatie altijd gepaard gaat, je écht kan raken. In april zal een live workshop georganiseerd worden voor marketeers die de kracht van ‘live’ graag aan den lijve willen ondervinden.

Kippenvel is een onafhankelijk en niet-commercieel initiatief. Het roept andere live-professionals op zich – kosteloos en zonder verplichtingen – aan te sluiten, teneinde het medium en het initiatief kracht bij te zetten.





Kippenvel manifest

Kippenvel manifest

manifest voor communicatie in het écht

De samenkomst van mensen met als doel om elkaar te informeren, te fascineren, te verbinden of te overtuigen is een van de krachtigste communicatiemiddelen. Nog steeds, want zelf ervaren laat altijd de sterkste indruk achter. De oudste vorm van communicatie is het medium van de toekomst, en vooral in combinatie met andere media.

Dit manifest is een pleidooi voor een doordachte en gestructureerde manier van denken over de waarde van live-communicatie. Want de klik die ‘live’ ontstaat, is veel duurzamer dan de klik van een muis. Een glimlach of een handdruk hebben gewoon vaak meer impact dan het downloaden van een brochure.

Deze meest echte vorm van communiceren is inmiddels een discipline die live-communicatie heet. Onderstaande specialisten zijn ervan overtuigd dat het medium live-communicatie een waardevollere marketing tool zal worden dan het nu is.

Naarmate de wereld digitaler wordt, is het moment van de persoonlijke ontmoeting de zinvolste tegenhanger. En zodra internet en live strategisch gecombineerd worden, ontstaat een ongekende synergie. Live-communicatie biedt alle denkbare cross-mediale connecties. Het is prima in te passen in social media campagnes, en vice versa. Een live-communicatie inspanning kan ongekend rendement opleveren en lang beklijven.

Om dat zeker te weten, is het formuleren van doelstellingen en het meten van resultaten een voorwaarde. Live-communicatie, bijvoorbeeld een beursdeelname, hoort niet te worden geleid door kosten maar door opbrengsten. Live-communicatie events hebben toekomst als ze ingebed zijn in de marketing- en communicatiestrategie, en leveren met gemak meer op dan alle muisklikken bij elkaar.

Genoemde onafhankelijke professionals hebben zich verenigd in een initiatief dat ‘Kippenvel – de kracht van communicatie in het écht’ heet. Zij roepen opdrachtgevers, brancheverenigingen, vakgenoten en pers op om inhoudelijk, aandachtig en strategisch om te gaan met dit medium: zakendoen wordt makkelijker, en de wereld wordt er beter van.  Want ‘live’ is altijd leuker!

Inspiratie ontstaat wanneer mensen mensen écht ontmoeten.


Rob Minderman     Kubik exhibits.events.environments
Paul Wilke            LA SENZO Communicating Spaces
Paul Pennock       oil for live communication
Han Schooneman  SchoonemanDesign
Henk-Jan Ven        Unicum communicatie
Hans de Wit          WITDESIGN

 

2014-12-05
Duitse beurzen die zich op een regionaal publiek richten hebben het goed gedaan in 2016. Ze blijven een wezenlijke bouwsteen in de communicatie met regionale doelgroepen, zo blijkt uit berekeningen van de AUMA, Institut der Deutschen Messewirtschaft.
 
Bezoekers van internationale en nationale vakbeurzen in Duitsland verblijven gemiddeld 1,6 dag op de beursvloer. Dit blijkt uit een analyse van enquêtes onder vakbezoekers op 107 beurzen in 2016.
 
De tweede editie van Out of the Box 2017 groeit met meer dan 30 procent. Ruim eenvijfde van de deelnemende leveranciers is internationaal. Tijdens het grootste event voor de juwelier, fashionstore en conceptstore in de Benelux presenteren meer dan 250 merken zich op 10 en 11 september in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 
GroenTechniek Holland krijgt een pop-up stadspark. Op Nederlands grootste vakbeurs voor groenprofessionals tonen Husqvarna Nederland, Tonsel Boomkwekerijen, Van Berkel Groep en Van Vliet Kastanjehout hoe een compleet stadspark van zo’n 3.000 vierkante meter snel en eenvoudig te realiseren is.
 
De bovencorridor van Rotterdam Ahoy tussen de Hallen 2 t/m 5 wordt de komende tijd volledig verwijderd. Gedurende negen weken gaat de bouwcombinatie Hart van Zuid (Heijmans en Ballast Nedam) aan de slag met de sloop van de gehele constructie. Het einde van de werkzaamheden heeft een harde deadline, de hallen zijn 13 september nodig voor de vakbeurs Gastvrij Rotterdam. 
 
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV