Magazine
Contact
Home
Huishoudbeurs krijgt Pasar Malam
De Huishoudbeurs lanceert, in samenwerking met Wout Nijland Productions, tijdens haar 70e editie het Azië Pasar Malam Festival. Het centrale onderdeel van dit dag- en avondevenement vormen de kookshows en proeverijen in de Aziatische keuken met 1.700 zitplaatsen. Daarnaast zijn er modeshows, muziek- en dansoptredens en een Oosterse markt met koopjes.

 

Het kleurrijke evenement in hal 7 is zowel overdag als ’s avonds geopend en wordt gehouden tijdens de Huishoudbeurs van 21 februari tot en met 1 maart in Amsterdam RAI.
 
Het grote publiek kan, naast de oer-Hollandse Huishoudbeurs, genieten van deze sfeervolle Oosterse attractie. Prachtige decors en aankleding, een wervelend cultureel programma, Pitjit massages, Angklung workshops, handlezers, kwaliteitsrestaurants met Indonesische, Molukse en Thaise gerechten en een grote koopjesmarkt zorgen voor een fascinerende, Oriëntaalse sfeer.
 

Kook- en modeshows

Bijzonder zijn de dagelijkse modeshows in het teken van ‘Oost ontmoet West’, waarin de nieuwste batikmode wordt geshowd door ontwerpers en modellen uit zowel Indonesië als Nederland. Dorine Zoet zal tijdens haar kookshows en proeverijen de bezoeker niet alleen de Indische kookkunst bijbrengen, maar ook veel informatie geven over de culturele betekenis van bepaalde gerechten en de bereidingswijze.
 

Ook voor de man

Ook de mannelijke bezoeker zal zich thuisvoelen op het Azië Pasar Malam Festival. Naast lekker eten, kan hij zich laten inspireren door de Pencak Silat vechtsport, genieten van een massage, meeswingen met de verschillende Javaanse dansgroepen en live muzikanten met muziek uit de 60’er, 70’er en 80’er jaren. Artiesten als Mr. Blue Diamonds’ Riem de Wolff, Tante Lien, Justine Pelmelay en Aïs Lawa-Lata nemen de bezoeker zodanig mee, dat deze zich echt in Oriëntaalse sferen zal wanen.
 

Veelzijdigheid

Beursmanager van de Huishoudbeurs Nicole Mengerink: “Voor onze bezoekers zijn we altijd op zoek naar nieuwe initiatieven, waardoor hun gezelligste dagje uit iedere keer weer een verrassing wordt. De keuze om een Azië Pasar Malam Festival te organiseren past in het voornemen om veelzijdig te zijn en te blijven. De exotische bestemmingen in het Verre Oosten, het lekkere eten, de bijzondere gewoontes, bijna iedereen heeft op z’n eigen manier weleens kennisgemaakt met Azië”.
 

Hal 7 iedere avond open

Het Azië Pasar Malam Festival is dagelijks geopend volgens de reguliere openingstijden van de Huishoudbeurs, maar is als enige hal ook iedere avond tot 21.00 uur toegankelijk voor het publiek; op donderdag 26 en vrijdag 27 februari zelfs tot 22.00 uur. Zondag 1 maart is er geen avondopenstelling en sluiten de deuren om 18.00 uur. 


 

2014-11-26
Na een aantal verliesgevende jaren heeft Jaarbeurs in Utrecht een positief resultaat behaald over 2017. Vorig jaar eindige het bedrijfsresultaat op 6,9 miljoen euro, tegenover  -7,3 euro in 2016. De omzet steeg van 111,1 naar 115,7 miljoen euro. Dit blijkt uit het geïntegreerde jaarverslag dat Jaarbeurs op 12 april heeft gepubliceerd.
Het nieuwe vakevenement Platform Onderwijs & Facilitair (POF) geeft bezoekers een blik in het onderwijs van de toekomst. POF 2018 is een facility-vakbeurs specifiek voor onderwijsinstellingen (van PO tot WO) en vindt plaats op 24 en 25 april 2018 in Hart van Holland Nijkerk.
 
De eerste voorjaarseditie van Bike MOTION in Utrecht heeft 41.376 bezoekers getrokken. De beurs werd naast E-bike Xperience en de Fiets en Wandelbeurs georganiseerd en een ticket voor een van deze events, gaf ook toegang tot de andere twee. Bike MOTION vond plaats van 2 tot en met 4 maart in de Jaarbeurs. 
 
De International Amsterdam Motor Show (IAMS), de nieuwe autoshow in RAI Amsterdam, heeft 58.245 bezoekers getrokken. De show vond plaats van 29 maart tot en met 2 april. In tegenstelling tot de Autorai die tweejaarlijks werd georganiseerd zal de IAMS elk jaar terugkomen in de kalender van de RAI. 
 
De eerste editie van retail event Spotlight heeft 1.348 bezoekers getrokken. Op de voorjaarseditie waren bijna 120 exposanten aanwezig die zo'n 250 merken presenteerden. Er waren producten te vinden voor de branches koken, gedekte tafel, huishoudelijke artikelen, woonaccessoires, gifts, fashion, design artikelen, lifestyle producten, stationery, boeken, koffie en thee, food, speelgoed en kinderproducten. Spotlight is georganiseerd door BoxEvents en vond plaats op 11 en 12 maart in de Werkspoorkathedraal in Utrecht.
 











 
mei | juni | »»
Beursagenda Branceagenda
Elke twee weken weer op de hoogte?

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

* verplichte velden
Aanhef *
Volg ons op

       
Webdesign - Hosting - Techniek: Qball Internet BV